Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Like etter jeg skrev mitt forrige innlegg ble jeg møtt av min nyvaska bil som var dekt med fugleskit over alt :evil:

Sto parkert ved ca 15 andre biler og ingen av de hadde antydning til det.

Får sette katta og hunden i bånd ved bila heretter.....

Om man ikke venter flere dager har høytrykkspyler funket som faen her hvertfall....

Skrevet

Myten sier at mørke biler, f.eks blå og grønne er mere utsatt. Visstnok fordi fugler liker å slippe "bombene" sine over vann. Kanskje de tror det er vannflekker? :)

Skrevet

Har også dette problemet med visittkort fra oven

Driver og eksperimenterer med plassering av bil på p.plass. Min erfaring er at fuglefaen flyr ut fra enden på husmøne, så lengst mulig vekk fra den.. :lol:

Ellers kan jo solstol og hagle muligens hjelpe

:twisted:

Skrevet

Helt utrolig, men jeg har hatt denne bilen i snart ett år nå. Kan ikke huske en eneste fuglbæsj.

Uken før 17mai helgen setter jeg bilen inn til bilpleier`n og får igjen en perfekt bil, utvendig og innvendig(5000,- takk). Kjører en tur til sentrum for å handle og rett hjem igjen. Hva ser jeg når jeg parkerer, jo en kanonruke som har splættet utover halve taket mitt og ned langs siden på bilen bak. Enten så har vi plutselig fått trekkfugler av typen Struts som nett har lært seg å flyge, eller så må det ha vært ett meget velkoordinert angrep fra noen gedigne svartbakker. Drit og dra, mens naboen lo så han holdt på å ramle ikold. Fikk litt lyst til å kakke`n litt :evil:

Uansett, jeg bruker aldri avfetting på lakken, men jeg har skaffet meg en meget bra såpe som tar det aller meste uten å tære på poleringen. Sprayet bilen med denne og spylte forsiktig av med høytrykken. Ingen merker til meg ihvertfall. Min er også Orientblå.

Skrevet

Kan bekrefte at orientblå tiltrekker seg fugler. Skjer minst en gang i uka. Kamerat med mørkeblå E30 har det samme problemet.

Skrevet

Bmwen står under tak for tiden..

Boblen kommer litt skit på iblant, men det har forsvunnet fint kun ved å spyle ved rent vann. Spyler så fort jeg ser at det har kommet(som oftest over natten)..

Den er lakkert i fjor, og kun behandlet med meguiars nxt wax.. :wink:

Skrevet

Sølv er også en attraktiv farge for de forb... måkene, det kan jeg skrive under på, en dag i sola så ser bilen min vanligvis ut som en stor vaniljeis.. Bruker høytrykk og vasker skikkelig etterpå..

Skrevet

Spyling med rikelig mengde vann, så fort som mulig, som førstehjelp.

En god lakkforsegler etter polering hjelper også, jeg har brukt AutoGlym og er fornøyd med disse produktene.

Skrevet

så en reprtasje på TV her om dagen, der de var veldig plaget av av måker og andre fugler. Så de tenkte de skulle prøve noe nytt, de kjøpte inn flere lekeslanger å la oppå taket og i dag er det ikke en fugl der, kanskje du skulle kjøpt deg noen slanger å lagt på strategisk utvalgte plasser på bilen når du går inn for dagen :)

Skrevet
så en reprtasje på TV her om dagen, der de var veldig plaget av av måker og andre fugler. Så de tenkte de skulle prøve noe nytt, de kjøpte inn flere lekeslanger å la oppå taket og i dag er det ikke en fugl der, kanskje du skulle kjøpt deg noen slanger å lagt på strategisk utvalgte plasser på bilen når du går inn for dagen :)

He-he! Denne skal jeg lansere til kona :D Hun bruker bilen mest for jeg bruker kortere tid med sykkel enn bil på jobb pga. kø.

Men, det må være noe med blanke og nyvaska biler altså. Min står på en lang rekke med andre biler og kun jeg som er litt flink til å ha en skinnende bil, og jeg har ett inntrykk av at jeg mye oftere enn de rundt får visittkort...

Skal se etter lakkforsegler! Tenkte å ta en skikkelig runde med en god polish (er tom så må kjøpe en god polish, mest sannsynlig Meguiars eller AutoGlym) og Meguiars Carnauba voks neste helg. Skal vurdere å toppe det med forselging av noe slag, må se hva som finnes av alternativer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...