Gå til innhold

gnissing bremser bak e36, slipe ned rustbelegg på kant??

Anbefalte innlegg

Skrevet

er begynt å komme gnisselyder fra bakbremsene når bilen "triller/er ubelastet"

forige gang skråslipte eg klossene slik at det ble fred, men nå er d slitt så pass ned at lyden er tilbake.

Er det mulig å slipe litt på skiva uten at d blir kast, eller er risky? tar så lang tid for klossene å slite bort det rustbelegget at det ikke er aktuelt..

men beste er vel bare å skråslipe klossene på nytt?

Skrevet

For det første så høres det ut som om bremsene dine er ferdige for lenge siden. Ville absolutt vurdert nye med tanke på din og andres sikkerhet.

Når det er sagt funker det å slipe/banke av kanten for å bli kvitt lyder, men det er en nødløsning inntil du tsr deg råd til nytt.

Skrevet

tror klossene dine bak burde byttes asap! koster ikke mye for nye klosser uansett, kjører du for lenge ender du me å måtte bytte skiver også, da blir det fort 2000 kr ekstra

Skrevet
tror klossene dine bak burde byttes asap! koster ikke mye for nye klosser uansett, kjører du for lenge ender du me å måtte bytte skiver også, da blir det fort 2000 kr ekstra

Man bør bytte klosser og skiver samtidig.

Skrevet

skivene er bra de, er ikke særlig slitt. bare et lite rustbelegg ytterst i banen til klossene som eg antar de tar bort i. er ikke snakk om slitekant på skivene, da hadde de selvfølgelig blitt skiftet.

klossene er ikke mye slitt de heller, var nye i fjor vår.

så tenker eg sliper fint på kantene på klossene nå, det har ikke laget noen problemer før. så får nye skiver og klosser komme når det er nødvendig.

eventuelt kan det jo vær noe som har komt i mellom bremseskjoldet, men ser det ikke før eg har av felgene.

Skrevet

Når du må slipe noe sier det seg selv at det er noe galt. Hvor ofte ser du naboen er ute å sliper bremseklossene sine? :)

Skrevet

Det første jeg ville gjort er å tatt noen kraftige nedbremsninger for å sjekke om det hjalp. Da sliter du jevnt både på skiver og klosser. Kan også være treghet i caliperene dine som gjør at bremseklossene ikke går så langt tilbake som de skal. Litt smøring på de kan hjelpe.

Skrevet

Man bør bytte klosser og skiver samtidig.

Ja, hvis du vil sløse bort penger. Man trenger ikke bytte skiver når man bytter klosser. Det har ikke noe for seg.

Til trådstarter: Hvis du har en dreiebenk tilgjengelig, er det bare å dreie av litt på skivene. Det har jeg gjort på flere bilder hvis det kommer en liten kant på skivene. Er det veldig mye du må ha vekk, er det kanskje lurt å ta skivene også denne gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...