Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tja...mulig det bare er meg,- men hvor mye jobb kan det være og få til noe som ligner mere en utstilling??!

Det er jo bare å organisere en parkeringsplass etter biltype/karr.modell, slik man gjorde på vårmønstringen.

Trenger jo ikke en lang utredning for å få til dette, eller en egen "gruppe".

Det krever kanskje ett par stk, og slik jeg såg det satt det nok folk i teltet ved innkjøringen til å kunne ordne dette. Problemet var nok heller plassmangelen. Det var jo ikke akuratt stor plass på asfalten på Rudskogen.

Er enig med forregående innlegg at banekjøring er også førertrening, men her klarer alle andre bilklubber å kombinere dette, så hvorfor ikke BMWCCN slik at alles "lyster" ivaretas.

Dermed hadde kanskjer flere kommet, og interessen for delesalg/sponsorer kommet som en bonus.

Dessuten skremmer det meg om dette ikke kan tas som konstruktive tilbakemeldinger, for om så ikke er tilfelle har man åpenbart valgt feil folk i styret. :?

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Banekjøring har lite og ingenting med å kjøre fra noen som helst. Det er ikke løp man driver med, men førertrening. Det er absolutt ikke noe problem å kjøre rundt med en 318i (dog en cab kan være et problem).

Jeg gidder ikke kjøre spesielt langt for sosiale treff; men hvis det er nok folk som ønsker det er det jo bare å starte opp...

jeg lurer på hvorfor ha et bmw treff der det virker som om man skal satse på 1 ting?handler om at man som bil klubb skal få folk til å ville rekrutere seg og faktisk bli en del av klubben,ville være villige til å kjøre et par timer for å kunne få vist sitt,sett på andre og dele kunnskap,få kunnskap og faktisk ha det hyggelig! akkurat nå kommer IKKE jeg til dra bilen min ned noe som helst sted da holdningene skal være sånn.da reiser jeg dit jeg føler meg velkommen,selv om jeg kjører det jeg gjør...cab eller ikke.er jo ikke noe problem med cab,blir jo bare tusling rundt på banen uansett

Skrevet

Men hvorfor utstilling på et banetreff? Utstilling har man jo på vårmønstringen.

Sosiale treff er jo bare å dra igang, det blir jo gjort her på bimmers hele tiden.

Det er nok plassmangel på banetreffene som det er; selv om det var fint på slutten i dag. :)

Skrevet

Et treff som arrangeres på rudskogen eller våler vil alltid tiltrekke seg folk med biler som kommer for å teste bilen sin på bane enten dem har en gammel eller flunkende ny bil. Modifisert eller ikke.

Så klart er det alltid plass til flere biler dersom organiseringen av parkeringen/oppstillingen av bilene er god, men første forutsettningen for å få plass i depoet er å komme seg opp om morgenen og på treff.

Må nesten være litt første mann til mølla prinsipp, Jeg hadde iallefall blitt sur og fornærmet dersom jeg hadde stått opp kl 4 om morgenen for å kjøre 4-5 timer med bil og henger for å være fremme kl 9 og rekke førermøtet halv 10. Og da fått beskjed om at jeg ikke kom inn i depoet/ikke fikk kjøre pga. av at jeg bare hadde en e46 og at di måtte holde av plasser for det di måtte ha ledige plasser i tilfelle det skulle komme noen nye eller gromme biler som ville inn langt uttpå dag:(

Såklart er det jo en mulighet å bruke gokart banen til utstilling men da kreves det igjen mye biler for at det ikke skal se "tomt" ut . En annen mulighet kunne også vært å hatt di fleste bilene for banekjøring/utstilling i depoet og brukt grus plassen bak kaffiteria`n til rene racing biler som har med seg mye utstyr eller som ikke bryr seg så mye om dem står her eller der. er jo fult mulig å se på biler som står der også;)

Var det lørdag selv og vil si jeg syntes det totalt sett var en veldig bra dag med mye kjøretid tor alle som hadde lyst til å lufte bilen sin litt på bane. Syntes også at di taklet køen bra og når det nærmet seg fører møtet fikk folk beskjed om å kjøre inn til siden for å gå inn på fører møte mens andre biler kunne passere inn. Skal noe negativt trekkes frem så måtte problemene med speaker anlegget og litt stiv pris for å kjøre når man også må være medlem til bmwccn.

Men absolutt tommelen opp fra meg:)

Skrevet

Her var det mye syting ja..

Foreslår at dere som roper på bedre organisering faktisk gjør noe med den biten selv.. Eller gidder dere kanskje ikke? Tenkte meg det.

4-5 timer er ingenting Teddysen, folk kommer helt fra Stavanger og Bergen.

Og du som er hypp å organisere, bør turen absolutt være verdt det.

Skrevet
ble til sammen 90 runder.

Det var rimelig greit antall da Robin! Blir over 172km på banen det 8) .

Bilen fungerte fint hele tiden eller?

Jepp alt fungere helt fint. Utenom en ting er kansje verdt å nevne at på siste heatet kom vanntemp målern opp og nerma seg det røde, det har aldri skjedd før så jeg kjørte inn i depot og den sang raskt igjen og ingen tegn til noe feil etter det, men vet ikke hvorfor det skjedde. hadde kjørt noen få runder på slutten av forrige heat før jeg stilte meg rett i køen igjen.

Skrevet

Mulig det ikke er noe "alvorlig", men jeg ville fulgt litt ekstra med på temp, vann & om sirkulasjonen er bra fremover :wink: .

Ble kun 35km på meg denne helga. Bilen er litt ny for meg foreløpig og vinterdekk var ikke helt ideelt for lave rundetider :lol: .

Skrevet

Nok en hyggelig dag 8)

Får takke Ole Jørgen for noen gode instruksjoner da jeg ikke har prøvd annet enn familie kjøring tidligere. Ble en helt utrolig opplevelse som passasjer i hans m3 om jeg ikke tar feil tiden 1.9.3. Sykt rååt det det altså.

Blir noe tung og for dårlig understell på den cross country`en min til bane kjøring, så får se om det kansje blir familie kjøring eller annen bil i framtiden.

Fikk hilst på mange bimmers brukere også, hyggelig det :)

Når det gjelder meninger er jo dette et diskusjon forum og viktig at vi kan ha slike diskusjoner for se helheten i ting. Men når den biten er gjort syntes jeg også folk bør faktisk få dette frem til årsmøte og faktisk stille opp får å få til ting. Bmwccn drives av frivillighet, så krever du, bør du også kunne stille når du trengs :wink:

Sitter selv i bmwccn avd øst styret og har ingen betaling for det. Betaler bensin og bom utlegg selv. Men jeg har sagt ja til være frivillig, for jeg har til tider noen meninger så blir vel bare rett og rimlig egentlig :)

Skrevet

Ja det kommer fra både Bergen og Stavanger for å KJØRE.. Vel, jeg som ikke skal kjøre på bane, reiser ikke 5 timer for å kunne være så heldig å bli plassert en eller annen plass der bilen er helt bortgjemt, forså å håpe at de som tilfeldigvis også ble parkert borti hurlumhei syns bilen min er fin de 2 sekundene det tok å passere den på vei opp til banen..

Skjønner jo her at det ikke er spesiell interesse for rent sosiale treff.. Og det er jo greit det.. Vi får vel bare fortsette å reise på Gatebil vi andre da, og håpe at det er noen entusiaster der som virkelig setter pris på bygget vårt...

Skrevet

Jeg syntes nå BMWCCN treffet på rudskogen i helga var veldig sosialt. Spiste pølse og skrøna BMW med nye ukjent mennesker og snappet opp et tips her og der om bilen. Tror heller du bør ta turen på ett treff og se hvordan det er. Er liten sjangse for "å bli stua bort" på den lille asfaltplassen som er på rudskogen. Jeg gikk hele dagen å titta på biler, og når jeg ble lei av å se på parkerte biler gikk jeg bort til murkanten å så på gutta som tyna BMW'n på banen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...