zephyr23 Skrevet Juni 5, 2008 Share Skrevet Juni 5, 2008 jeg sykkler en del landevei osv, og merker at biler ikke tar hensyn til oss i det hele tatt, mange ganger jeg har sotte med hjertet i halsen etter at biler har nesten sneia meg selvom jeg omtrent sykkler nede i grøfta, så bilister må feie litt under sin egen dør før de klager allt for mye på sykklister Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Juni 6, 2008 Share Skrevet Juni 6, 2008 Jeg tar ikke altfor mye hensyn til de som sykkler i veien når det er gang og sykkelsti tilgjenglig. Siden det er folk som sykkler her,så har jeg følgende spørsmål:Hvorfor må dere på død og liv sykle i veien,når det finnes gang- og sykkelsti? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Juni 6, 2008 Share Skrevet Juni 6, 2008 En kommentar som passe så utrolig godt her..: Bare fordi andre driter i buksa (sykler på veien), så trenger vel faen ikke du også gjøre det!?(kjøre dem ned) Og jeg har syklet/sykler (samt gått rulleski) litt av og til, både trening og jobb, og kan også greit svare deg. Jeg bruker sykkelsti overalt hvor det er tilgjengelig, og holder meg ellers godt til siden i veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
foo Skrevet Juni 7, 2008 Share Skrevet Juni 7, 2008 Hvorfor må dere på død og liv sykle i veien,når det finnes gang- og sykkelsti? Jeg anbefaler at du setter deg på en sykkel og holder en fart på 30 km/t, eller mere, på en gangvei. Kanskje du forstår hvorfor syklistene ikke vil passere folk med barnevogn og andre som spaserer. Dette kan selvfølgelig brukes andre veien mot syklistene, men å sykle på bilvei er tross alt lovlig. Jeg ser poenget til dere som misliker syklister i veibanen, men skjønner ikke at dette skal være et problem. Det handler tross alt om å være litt smidig i trafikken, og ikke tro man eier veien bare for man har den største... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PIIIPower Skrevet Juni 7, 2008 Share Skrevet Juni 7, 2008 hehe er enig i at sykkelritt er noe helvettes tull. Inn på bane som andre ting, eller hva sier vi til hockey kamp på glatte vinterdager.. E6 på hvam og en liten turnering i dumpa ved lambertseter? Men rus, fyll og idioti har ingenting i en sjåfør å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Analex Skrevet Juni 7, 2008 Share Skrevet Juni 7, 2008 hah, jeg vil ha slike sykkelgjenger i GTA som jeg kan meie ned slik som på bildet. Fantastisk! Stemmer forresten for en lovendring som forbyr sykling på offentlig vei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KeRu (Joavg) Skrevet Juni 7, 2008 Share Skrevet Juni 7, 2008 jaja. Sånn kan det gå når du på død og liv skal sykkle på veien.Kjenner jeg hater sykklister på hovedveier. Kunne ikke sagt meg mere enig.. Hovedveier er bygd for BILER! Jeg HATER når 2 stygge sykklister sykkler 2 i bredden kun fordi de bruker sånn "racer" tshorte og homo-shorts!! Ja, da er det greit.. Så må vi kjøre i 30kmt bak de og vente på sjanse for å kjøre forbi.. Og om dette er i rushtrafikk betyr det at du må ligge bak de to sykklistene i flere minutter.. HÅPER ALLE TUTER PÅ SYKKLISTER PÅ HOVEDVEI!! (det gjør jeg.. vi må signalisere at deres plass er på fortauet!!) Iallefall om fortauet er bare 1-2 meter unna.. Men så skal det sies at om det IKKE er noe fortau i nærheten må desverre sykklistene få bruke hovedveien.. Men det er en annen sak Poenget mitt er de som sykkler MIDT på veien når fortau er LIKE ved! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Juni 7, 2008 Share Skrevet Juni 7, 2008 Til Hyggmaister:Flott at du klarer å holde deg på gang- og sykkelsti der dette er tilgjenglig. Jeg er ikke værre på det enn at jeg skjønner at noen transport-etapper må foregå på veien,siden stvv ikke klarer å få bygd sammenhenngende g-& ss. Men strengt tatt,så går det ann å prøve ta ta minst mulig plass. Ville ikke gått i lengden om 2 biler skulle kjørt side om side fordi de skulle prate mens de transporterte seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Juni 7, 2008 Share Skrevet Juni 7, 2008 Hehe...er mye dumt her Angående 2 som sykler ved siden av hverandre, så kan jeg lett være enig der også, men jeg velger heller å se det mellom fingrene de gangene jeg observerer det Virker av og til som om noen her inne burde tatt medisinene sine av og til (kanskje meg selv inkludert?) hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carlhaakon Skrevet Juni 7, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2008 jeg sykler self ofte når jeg skal til byen og da prøver jeg mest mulig og holde meg unna veien vis det er mulig, men i dette tilfelle dreier det seg om et sykelritt og da skal de bruke HELE veien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juni 7, 2008 Share Skrevet Juni 7, 2008 Hehe...er mye dumt her Virker av og til som om noen her inne burde tatt medisinene sine av og til (kanskje meg selv inkludert?) hehe... Må si jeg er meget overrasket over holdningene til mange her inne. Ganske skummelt og tenke på egentlig. Regner med at de av dere som mener det er unødvendig å ta hensyn til sykkellister pga deg sykler på veien, også har en del andre relativt skremmende og farlige adferdsmønster i trafikken. Ikke rart at det skjer mange uhell med BMWer og derav skyhøye forsikringer. . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Serpen Skrevet Juni 7, 2008 Share Skrevet Juni 7, 2008 Hehe...er mye dumt her Virker av og til som om noen her inne burde tatt medisinene sine av og til (kanskje meg selv inkludert?) hehe... Må si jeg er meget overrasket over holdningene til mange her inne. Ganske skummelt og tenke på egentlig. Regner med at de av dere som mener det er unødvendig å ta hensyn til sykkellister pga deg sykler på veien, også har en del andre relativt skremmende og farlige adferdsmønster i trafikken. Ikke rart at det skjer mange uhell med BMWer og derav skyhøye forsikringer. . Enig i det du sier her, virker som folk har en oppfattning av at sykkellister skal skremmes av veien. Er virkelig glad jeg ikke driver med sykkling for jeg må ærlig talt si at det er andre enn sykkellistene som skulle vært tatt av veien først.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 Syklistene får holde seg på fortauet etter min mening, hvis det er så trangt og dårlig asfalt på fortauet får de finne et annet sted, kjenner jeg blir glad når jeg ser en sjelden gang at "proffsyklister" faktisk sykler på fortauet. Veiene er som sagt tidligere her... Laget for motoriserte kjøretøy. (gjerne for de over 60km/t) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 Uansett om man sykler eller kjører så gjelder trafikkreglene, og det som regnes som den viktigste er "å være aktsom og vise hensyn til andre". Denne blir definitivt brutt av syklister som ligger 3 i bredden og tror de eier veien mens køene (og forurensninger bare vokser bak dem), men også av billister som ikke viser hensyn til syklister som faktisk holder seg fint til siden de gangene de faktisk må sykle langs hovedveien. Har selv holdt på å få en syklist klistret utover frontruten i godt selskap med diverse mygg og andre insekter fordi det var sykkelritt over filefjell fra vest mot øst, og jeg kom dessverre motsatt vei. Gikk stortsett greit, selv om en del lå vel langt over i mitt felt, helt til en luring på vei ned en av de brattere bakkene kom midt i mitt felt rundt en sving fordi han skulle sykle forbi et større felt. Tror han hadde kjent det hvis jeg ikke hadde bremset og han hadde fått vinglet seg over i riktig kjørebane. Synes det er utrolig at så mange syklister tørr å leke med sitt eget liv på den måten. Bare å se på alle ulykkene med syklister her i byen for å se hvem det går utover, uansett skyld! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian H. Foss Skrevet Juni 17, 2008 Share Skrevet Juni 17, 2008 De blir regnet som bilister så fort de sitter på setet, og fotgjenger om de går med sykkelen... ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå