Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er dumt å rakke ned på andre merker på dette viset. Folk har forskjellige meninger, enkelt og greit. Volvo og BMW henvender seg til forskjellige kundegrupper.

Jeg kjører mye forskjellig gjennom jobben, ofte typiske øvre mellomklassebiler. V50 var faktisk en bil som imponerte meg skikkelig. Gamlingen har hatt Volvo i mange år og er det noe som har imponert meg så er det setene i 940. Jeg kan kjøre 100 mil i den bilen uten å kjenne antydning til stølhet. Ditto med S80 som var en nydelig bil å kjøre. Det kan jeg ikke si om i de bimmerne jeg har eid. Men de formidler ikke den sportslige presisjonsfølelsen BMW gjør.

• Svar 94
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

det med at folk ikke skal rakke ned på andre bil merker er jo så si greit, men det virker som at de som faktisk kjører volvo og slike biler faktisk altid skal rakke ned på BMW av en eller annen grunn. har selv lagt ut bilder av bilen min andre plasser og da har jeg altid fått komentarer av volvo eiere: KEBAB TRALLE, som komentar. så man kan lure da hvem som fakrisk skal rakke ned på andre av og til. volvo er jo fine biler det vis man ser på de litt nyere bila, de vant jo også test på beste sete i kræsj

Skrevet
det med at folk ikke skal rakke ned på andre bil merker er jo så si greit, men det virker som at de som faktisk kjører volvo og slike biler faktisk altid skal rakke ned på BMW av en eller annen grunn. har selv lagt ut bilder av bilen min andre plasser og da har jeg altid fått komentarer av volvo eiere: KEBAB TRALLE, som komentar. så man kan lure da hvem som fakrisk skal rakke ned på andre av og til. volvo er jo fine biler det vis man ser på de litt nyere bila, de vant jo også test på beste sete i kræsj

Samme har jeg opplevd mange ganger på diverse fora, og en ting har jeg etter hvert innsett, ingen slenger mer dritt om andres biler enn opel og volvoeiere.

Er nok en egen rase de ;)

Jeg har forresten selv hatt både opel og volvo, helt kurant å ta seg fra a til b med, men ikke direkte spennende.

Skrevet
Jeg synes det er dumt å rakke ned på andre merker på dette viset. Folk har forskjellige meninger, enkelt og greit.

På et BMW-forum er det helt greit å rakke ned på Volvo. Hvis det finnes et Volvo-forum, så er jeg sikker på at de omtaler BMW som vi omtaler Volvo/Saab/Ford/Opel osv.

Skrevet
Rart at det går så mange nyere Volvoer som taxi da egentlig, hvis de er så håpløse som du skal ha det til.

Du kan ikke si at alle folk som kjøper Volvo vil være 110% anonyme. Det er å ta alle under én kam. Folk som klasker på 19" og senker bilen sin er nok ikke ute etter å være helt anonyme eller ha en bil som alle andre har.

Det er slett ikke merkelig at det triller så masse Volvoer som Taxi. Det handler om pris, og der er Volvo og Mercedes flinke. Jeg reiser MASSE, og Taxiturene mine handler for det meste om bilprat. En BMW i Bergen, En Volvo i Kristiansund, en Mercedes i Stavanger, en skranglete "veteran" Chevy-van i Mexico eller gamle typen boble i Brasil (produsert i 2003 :D )

For å ta BMW-sjåføren i Bergen på ordet først, BMW er altfor dyr i innkjøp fordi at BMW ikke "subsiderer/rabbatterer" Taxi`er. Han trodde/fikk inntrykk av at de rett og slett ikke ønsket det stempelet som bl.a Mercedes har. Han hadde nå sin andre BMW, og var ihvertfall ikke i tvil om at han pr.idag skulle fortsette med BMW. Han måtte ut med over 150.000,- mer en han hadde behøvd kontra Volvo og Mercedes, men han hadde ikke hatt ett eneste "uhell" med noen av sine BMW`er enda, og srvicekostnadene var langt langt lavere.

Har pratet masse med flere Volvo(Taxi) eiere her oppe, og det er store problemer med Motor og gir, ingen tvil.

Da er vi tilbake til pris igjen. Å betale ned 150-200.000,- ekstra over 2år for å skaffe seg en BMW er dårlig økonomi, tydeligvis. De står da igjen med valget om god komfort i Volvo eller Mercedes eller kjøpe en Avensis som skrangler mareritt på folk etter 100.000km. For ikke å snakk om setekomfort, hvor japs har en lang vei å gå kontra spesilet svenskene. Tror den egenskapen henger høyt hos yrkesjåførene.

Dette er iferd med å endre seg litt, for BMW har faktisk en meget potent 2liter diesel som i kombinasjon med en utmerket automatkasse i løpet av sittende regjering har fått redusert avgifter med ganske mange tusen.

Volvo fikk seg en smell, og spesielt D5 parret med Automat ble svært mye dyrere. Når i tillegg 520d kan vise til ett for klassen ett meget lavt forbruk, så er D5`en til Volvo havnet noe i bakevja. Deres alternativ med 2liter diesel og Automat har jeg faktisk ikke sett som Taxi enda. Årsaken vet jeg ikke :?:

Jeg "hater" ikke Volvo bare for å få ha sagt det. Jeg mener bare at BMW tilbyr så langt mere. Jeg kunne fort ha endt opp med Volvo jeg, skal ikke se bort ifra at det kan hende på sikt, men jeg er litt for Autofil enda(desverre, det er dyrt :roll: ).

Kjører idag en gammel 5serie, 99.9% orginal og jeg får bare ikke samme opplevelsen i hverken Volvo eller Audi. Mercedes er vel den bilen som kommer tettest idag, og faktisk den bilen som er mest nærliggende å tru at jeg havner opp med om BMW ryker ut. Jeg er ingen "petter" på veien, og kjører fint, for å bruke det ordet. Rånetiden er forlengst over, og fart finner jeg på en bane om behov for det. Da står jeg igjen med det estetiske og den generelle kjørekomforten. For meg så FWD noe jeg anser som destruktivt for kjørekomfort. Å måtte sitte der og føle at bilen trekker ut og vingler fra side til side selv ved normal kjøring anser jeg ikke som komfortabelt.

Jeg står derfor igjen med BMW og Mercedes, men ser ikke bortifra at Audi Quatro på sikt kunne blitt ett alternativ.

Men-men, bil handler om følelser også, og jeg respektere at andre ikke liker BMW. Men mye av kritikken som kommer minner mest om mindreverdighetskomplekser. De vet at BMW er en særdeles bra bil generelt, og dette er grunne til at BMW får så mye pes, alle skal finne en liten ting de er bedre på :wink:

Skrevet

Så du synker like lavt som "volvo-gutta" ved å slenge med leppa du også da?

Jeg har eid én bil i mitt liv. Volvo 240 Turbo. Veldig morsom bil. Sprek og billig i innkjøp. Fin? Neeei, ikke spesielt..

Jeg kan vel med hånda på hjertet si det at 240 ikke tiltrekker meg spesielt utseendemessig, men som sagt før så ble det den bilen som førstebil pga turbo og bakhjulstrekk + god og billig deletilgang og et sinnsykt stort stort nettverk rundt akkurat den modellen av Volvo(mtp. spørsmål og hjelp).

Nå er jeg derimot mest på jakt etter en fin E30 325i med M-tech 2 styling.

E30 er i fra utgangspunktet av finere enn 240 utseendemessig + at E30 ikke har fått et såååå grovt harrystempel som det 240 har fått.

Hver gang folk jeg kjente spurte om hvilken bil jeg hadde, så kviet jeg meg litt for å si det faktisk. Synes det rett og slett var litt flaut og si "jeg har en Volvo 240", så det ble som regel til at jeg omformulerte det til noe alla "jeg kjører Volvo turbo" e.l.

Uansett, det blir aldri 240 på meg igjen. Jeg er bare så lei av å høre om BMW vs. Volvo etc.

Jeg synes man burde holde seg for god til å rakke ned på et annet merke..det viser jo bare hvor usikker du er på ditt eget..

:)

Skrevet

kan vel ikke si jeg akkurat rakka ned på volvo med det jeg skrev der, men jeg kan vise deg et par bilder jeg har fått av folk med volvo. jeg hadde aldri giddi og sitti å laga slike ting om volvo. jeg mener ikke at alle volvo eiere er slik, men jeg har da aldri sett en med BMW legge ut slikt!

7bjq10x9hcgclktnwyqe.jpg

bisf6rdbmpy1w7h1k5ro.jpg

Skrevet

Nei, men det har nok noe med at Volvo generelt har et litt yngre publikum tror jeg..desverre.

Men støtter deg på den der.

Men jeg takker for meg i denne diskusjonen. Jeg ville bare få frem at ikke ALLE Volvo-eiere er svinharry eller breiale tullinger:)

Skrevet
Kjører 850 selv jeg. Aldri påstått at det er en pen bil designmessig, men den er jævli solid. Har heller ikke merket noe til at det skal være så makabre kjøreegenskaper i den bilen, helt grei å kjøre etter min mening. Men, stygg? Det er den. :lol:

-Ang. kjøreegenskaper...

Volvoen blir jo dratt av vegen av seg selv før du kommer i nærheten av å "teste" kjøreegenskapene. Å kjøre fra en Caddy på motorveien kalles ikke kjøre egenskaper :P

Skrevet

jaja. volvo kan være gode å sitte i og allt det der... men det er franskt SØPPEL! nei ikke svensk.

får si som en jeg parkerte ved sidenav på biltema ruud: BMW eier :lol:

Skrevet
Kjører 850 selv jeg. Aldri påstått at det er en pen bil designmessig, men den er jævli solid. Har heller ikke merket noe til at det skal være så makabre kjøreegenskaper i den bilen, helt grei å kjøre etter min mening. Men, stygg? Det er den. :lol:

-Ang. kjøreegenskaper...

Volvoen blir jo dratt av vegen av seg selv før du kommer i nærheten av å "teste" kjøreegenskapene. Å kjøre fra en Caddy på motorveien kalles ikke kjøre egenskaper :P

Kanskje du skal formulere deg litt annerledes?

Hvis du mener at en Volvo kjører av veien før du får testet kjøreegenskapene er det du som er en crappy sjåfør ;) (ja, jeg skjønte hva du egentlig mente)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...