Diesel power Skrevet Juni 6, 2008 Share Skrevet Juni 6, 2008 Hadde kamera i hånden, været var fint og bilen passe møkkete. Tok ett par bilder lell 4Mpix kamera, så ikke all verdens til greier Bilen er en Orientblå 00-530d(184hk). Temmelig godt utstyrt, men mangler navi og soltak. Like greit da denne kom med den lille stygge skjermen Bilen er vel i tråd med orginalpolitzei, men planen er at den allikevell skal opgraderes med Facelift, 19"hjul og Aerodynamikkpakken fra BMW på sikt. Hjula som står på nå er "budsjetthjul" da det ikke strakk til for de riktige 19" i år. Kjøpte denne pakken for 4000,- (Helt nytt, grei pris?). Tror det er M3 replica eller noe sånt med 225-17 Sava dekk på. Blir greie felger på vinterhjula etterhvert. Det som ikke er orginalt utover dette er Hartgesenk framme og M5 bak(Nivåregulering) Montert i høst. På bidet ser den av en eller annen grunn litt høy ut framme, men det er den ikke. Bilen er i meget bra stand, bortsett fra at jeg mangler noen piksler i varmeapparatet. Sliter også med en "klunkelyd" i forstillingen ved harde slag i forstillingen. Alt er nå skiftet, og hverken jeg eller BMW-verkstedet skjønner bæret. Mulig jeg som er overfølsom Pen i lakken, møkkete på bildene(Har vært på tur), og den skal inn igjen hos bilpleiern om 14dager da det er altfor mye spor etter poleringsmaskinen hans(reklamasjon). Ditec behandlet fra den var ny. "Norsk" bil med 2 tidligere bilentusiasteiere, 100% komplett servicehefte hos Tronerud og 114.000 på telleren. Bilen har: -Xenon -Nivåregulering -2sone klimaautomatikk -Ok stereo med 10 høytallere + Sub orginalt -Varme i ratt -Webasto -El-sportstoler med minne på begge sider inkl.ratt og speil -Cruise -Regnsensor -Integr. Barneseter -Gardiner i bakvindu -Org.Alarm osv osv osv. Helt grei bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Juni 6, 2008 Share Skrevet Juni 6, 2008 Fin bil! Lyst sportsskinn blir ihvertfall skjeldent feil. Hvordan er kvaliteten på felger og dekk? Tror jeg hadde sett etter at ikke alle fire felgene så ut som egg etter en sesong på flotte norske veier. Men jeg er naturlig skeptisk til alt som er veldig billig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Juni 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2008 Fin bil!Lyst sportsskinn blir ihvertfall skjeldent feil. Hvordan er kvaliteten på felger og dekk? Tror jeg hadde sett etter at ikke alle fire felgene så ut som egg etter en sesong på flotte norske veier. Men jeg er naturlig skeptisk til alt som er veldig billig! Er selv skeptisk til felgene, men dette kostet veil. egentlig 14.000,- De var egentlig bestilt for en annen kar, som plutselig ikke skulle ha de lell. Tenkte at skitt au, får ikke billigere, og det er jo bare en mellomstasjon intill 19" av god kvalitet er på plass. Dekkene støyer en del på dårlig vei, og jeg tror ikke bredere dekk av dette merket hadde vært noe sjakktrekk. Den sporer ikke nå, men det skulle bare mangle i så smal dim. Men de virker meget harde, og ikke særlig avrundet på "hjørnene". Er også litt spent på slitasjen iløpet av en sesong. Synes selv lyst skinn er pent, men jeg er nok litt mere tilhenger av sort på øvre del av dæsjbord, dører og tak. Men, men, synes dette er helt greit også. Litt "klasse" over det på en måte En meget god bil å kjøre på langtur, og jeg ser fram til bilferien i sommer Har kjøpt inn ett SonyEricsson bluetooth-håndfrisett som skal erstatte den tlf.holderen som står der nå, samt at jeg også holder på å fikse til noe underholning til barna i baksetene(Tv/DVD og Spillmaskin). Fruen sovner alltid i bil, og da skal jeg virkelig kose meg på turen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Juni 6, 2008 Share Skrevet Juni 6, 2008 Fin bil!Lyst sportsskinn blir ihvertfall skjeldent feil. Hvordan er kvaliteten på felger og dekk? Tror jeg hadde sett etter at ikke alle fire felgene så ut som egg etter en sesong på flotte norske veier. Men jeg er naturlig skeptisk til alt som er veldig billig! Er selv skeptisk til felgene, men dette kostet veil. egentlig 14.000,- De var egentlig bestilt for en annen kar, som plutselig ikke skulle ha de lell. Tenkte at skitt au, får ikke billigere, og det er jo bare en mellomstasjon intill 19" av god kvalitet er på plass. Dekkene støyer en del på dårlig vei, og jeg tror ikke bredere dekk av dette merket hadde vært noe sjakktrekk. Den sporer ikke nå, men det skulle bare mangle i så smal dim. Men de virker meget harde, og ikke særlig avrundet på "hjørnene". Er også litt spent på slitasjen iløpet av en sesong. Synes selv lyst skinn er pent, men jeg er nok litt mere tilhenger av sort på øvre del av dæsjbord, dører og tak. Men, men, synes dette er helt greit også. Litt "klasse" over det på en måte En meget god bil å kjøre på langtur, og jeg ser fram til bilferien i sommer Har kjøpt inn ett SonyEricsson bluetooth-håndfrisett som skal erstatte den tlf.holderen som står der nå, samt at jeg også holder på å fikse til noe underholning til barna i baksetene(Tv/DVD og Spillmaskin). Fruen sovner alltid i bil, og da skal jeg virkelig kose meg på turen Kjører selv på dekk jeg fikk billig pga. kunde som ikke skulle ha de Men det er snakk om Dunlop sine sportsdekk (Sportmaxx?? eller noe slikt). Synes 235/45-17 med gode dekk er en veldig fin kombinasjon av comfort, kjøreegenskaper og OK utseende, men hadde vel kanskje vært 1" (eller 2) større hvis det ikke var denne dimm. som fulgte med bilen. Men det jeg uansett skulle si er at bilen er fantastisk på langtur. Noe av grunnen til at vi har den og at den holdes ganske orginal. Den brukes mye til langkjøring. Kjørte 66 mil på onsdag og 38 mil i går på svært variende veier og kan ikke si jeg var mye sliten. Ser frem til å kjøre Kirkenes - Bergen på ferie i sommer (Hurtigruten nordover). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Juni 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2008 Jeg hadde en E34 525tdsa før denne, og den bilen er rett og slett årsaken til at jeg endte opp med E39 denne gangen. Synes E34 og E39 har mange likhetstrekk vedr kjøreegenskaper, men E34 var nok hakket kvassere når man snakker om rene kjøreegenskaper synes jeg. E39`en føles litt "tyngre" i alt, men den gir høyere komfort og lavere lydnivå/støy. Motoren er selvsagt langt kvassere i denne bilen når det kommer til effekt, men jeg er litt skuffet over lyden faktisk Den gamle 525`en var rett og slett grom i lydbildet, mens denne kakler litt mere/går litt hardere. Det er også langt letter å høre at denne har pustehjelp, hviner litt mere turboen her også. Allikevell så er totalintrykket selvsagt at dette er en langt bedre bil. Den er særdeles kompakt, og ulyder inne i bilen er ikke-eksisterende. På langkjøring så var E34`en en drøm, men allikevell så overgår 530`en denne en lang gang. Å spise milene har fått en ny betydning for meg. Her sitter jeg avlsappet hele turen i svært gode seter. Bilen er utrolig retningstabil og forutsigbar. Og på toppen så har den i overflod av krefter når dette skulle være nødvendig. Har vært noen turer med V70 og Mercedes E-klasse på langtur, og disse bilene kan rett og slett ikke sammenlignes mener jeg. De er langt mykere oppsatt, og gir derfor en følelse av bedre komfort i utgangspunktet. Men man sitter liksom bare på, selv om man sitter i førerstolen. I 530`en så er det ingen tvil om at det er jeg som fører bilen, og den lystrer absolutt alt jeg gjør. Dette er spesielt en merkbar forskjell kontra V70 og A6(FWD). Mercedes E-klasse vel den bilen jeg kanskje kunne endt opp med som alternativ Men jeg tror ikke det kommer til å skje med det første. Jeg er meget fornøyd. Er bare den "klunkelyden" jeg har hengt meg litt opp i. Skal en del til for å få provosert den fram, men den er der Om noen har ett hett tips til denne lyden så mottas dette med uforbeholden takk Lyden hadde jeg først på begge sider. Skiftet så "alt" av foringer og stag. Etter dette så kom lyden lnagt sjeldnere, men merkbart over fartsdumper på høyre side framme. Skiftet derfor lager og lagerskål til høyre demper. Da ble det enda bedre, men jeg kunne fortsatt høre den på venstre side. Skiftet derfor samme deler på venstre side. Nå er lyden nesten aldri tilstede, men det hender, og den kommer bare når jeg treffer en mindre aslfatkant i litt hastighet(ikke mer en den bør tåle), og den er fortsatt på venstre side. Synes nesten som at demperen ikke er fastskrudd(slakke), men den er helt tightet??? Noen ideer??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet August 8, 2008 Forfatter Share Skrevet August 8, 2008 Må bare legge inn litt skryt av denne bilen. Har tilbakelagt 372mil med denne i sommerferien. "95%" langkjøring og ca. like mye som virkelig fullstappet. Klima har gått hele tiden og cruisekontroll har vært flittig nyttet. Jeg har over disse milene brukt 0,668 i snitt. Dette synes jeg er bra for en såpass tung bil med relativt gammel motor og sånn passe bra effekt og volum. Det som overasket meg litt var da jeg av nysgjerrighet bare måtte sjekke hva instruksjonsboken sa om forbruket når jeg kom hjem på onsdag. Der står det 0,66 mao svært nært det jeg selv har ligget på, tross forhold som skulle tilsi høyere forbruk. Det ble en ekstratur ned til Oslo på tirsdag og opp igjen på onsdag med en kompis pluss 2barn (Liverpool kamp ) Vi delte på å kjøre, men han reagerte svært på Sitat:"hvor sinnsykt fint bilen oppførte seg i svinger" og "Utrolig deilig med automat og kraftig motor" og " så utrolig lite støy det er i denne bilen" og "det finnes jo ikke knirking i denne bilen" osv osv. Han kjører nyere Audi A4 selv Mens jeg sitter i nabosetet og syter over at jeg så gjerne skulle hatt meg en nyere BMW som er SÅÅÅÅÅ mye bedre, det er Psykologi det Stor sannsynlighet for at han triller rundt i en BMW neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet August 8, 2008 Share Skrevet August 8, 2008 Og jeg som synes E-klasse oppfører seg som en slede.. (min samboer nekter mer eller mindre å kjøre farens 2002(?) mod. E200 cdi fordi hun synes at hun ikke har noe følelse i den). Ble visst "vår tråd" dette her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet August 8, 2008 Forfatter Share Skrevet August 8, 2008 Ble visst "vår tråd" dette her He he, får slenge på noe facelift lykter og M5 fangere så svipper det sikkert flere innom Neida, er bare en helt std BMW som jeg er meget fornøyd med. Skulle gjerne hatt til å prioritere litt utstyr som nevnt over. Men jeg lider ingen nød. Bilen er gullegod den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Henrik K Skrevet August 8, 2008 Share Skrevet August 8, 2008 Flott bil du har. Deler din begeistring for E39 (kjører riktignok bensinutgave med manuell). Meget bra kombinasjon av plass, komfort og kjøreegenskaper. Hvilke felger skal du kjøpe på sikt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet August 8, 2008 Share Skrevet August 8, 2008 Hei, flott bil med riktig fargekombinasjon! Har selv en facelift utgave med samme bil og er meget fornøyd. Eneste jeg savner er uttrekbart gulv bak, en hendig sak mht barnevogn tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå