Gå til innhold

Min M-Tech E36 Coupe '97 [Alcantara Ratt montert s.5! 25/10]


Anbefalte innlegg

Har vært lite som har skjedd med bilen i det siste. Tok noen bilder av interiøret i dag, men siden jeg ikke har vasket bilen innvendig så ble det kun noen 'teasere'.

IMG_1457.jpg

IMG_1471.jpg

IMG_1473.jpg

IMG_1474.jpg

Fant også noen bilder på dataen som jeg tenkte var verdt å vise frem :)

IMG_07121.jpg

IMG_0915.jpg

IMG_0943.jpg

IMG_0961.jpg

IMG_1465.jpg

IMG_1480.jpg

Og til slutt et bilde av edderkoppen som har laget det sinnsyke! spindelvevet i garasjen :P Sp00ky

IMG_1453.jpg

Det var det :) Kommer bedre bilder av interiøret så snart jeg får gjort det skikkelig rent. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 125
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeezez.. skulle aldri lagt ut bilder av dama og bilen. Nå er det ingen som gidd å se på dem en gang når dama ikke er med.

Greit.. dere vinner. Men dere får ikke se mye!

IMG_0996.jpg

:lol:

Nå har jeg sett gjennom hele tråden, ingen damer her, bløffer du mann?

Hehe.

Btw, er det montreal blå den fargen din?

Ser lekker ut.

8)

Du nevner at du har ettermontert klima, men ser ikke slik ut mht det interiørbilde...?

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeezez.. skulle aldri lagt ut bilder av dama og bilen. Nå er det ingen som gidd å se på dem en gang når dama ikke er med.

Greit.. dere vinner. Men dere får ikke se mye!

IMG_0996.jpg

:lol:

Nå har jeg sett gjennom hele tråden, ingen damer her, bløffer du mann?

Hehe.

Btw, er det montreal blå den fargen din?

Ser lekker ut.

8)

Du nevner at du har ettermontert klima, men ser ikke slik ut mht det interiørbilde...?

:roll:

Takk for det :) er montrealblå ja :) Det er ettermontert aircondition i den, men er kun en liten av/på knapp montert vedsiden av acs knappen. Hadde seff likt å hatt displayet men vet ikke om det går an å ettermontere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en flott e36 du har. Fine bilder. Merkelig mange som ikke kommenterer på tråder lengre.. Litt det som gjør det artig :)

Var å henta et verktøy i garasjen her om dagen, og legger ikke merke til den mest gigantiske edderkoppen jeg har sett like over der jeg hadde hodet. Ble jo dritredd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye interessant.:)

Bilde av girkule: Dristig valg, siden et nærbilde av denne har lett for å framheve bruksspor. Legg merke til fargetonene som kommer fram når du fotograferer i blandet lys (dvs. fra fargekilder med forskjellig fargetemperatur). En effekt du kan merke deg, og bruke effektivt ved andre anledninger senere.

Edderkopp: Den så jo hyggelig ut - kjekt med noen som holder fluene unna. Dersom du hadde hatt et annet objektiv, kunne du gått ennå nærmere, og latt edderkommen dominere ennå mer av bildet - men hvis hovedmotivene dine er biler og damer, er ikke et slikt objektiv så veldig viktig. Ellers illustrerer edderkoppen noe som mange overser - fototråder blir mer fargerike og mer spennende hvis man legger inn noen bilder av helt andre ting innemellom. Verden trenger ikke være like alvorlig alltid.

Og så det bildet som så mange allerede har gjengitt i postene sine, at jeg skal la være: Bil med kne. Ser ut som veien inn til Arboretet - hmm, har du lov å parkere på den plenen?;)

Dette bildet er kanskje noe av det beste du har postet. Delvis fordi det fungerer på flere forskjellige plan - rart at ingen har tenkt på denne komposisjonen før.;)

La oss kommentere kneet først; utmerket eksempel på at less is more. En BMW coupé er en elegant, tidløs design, der man ikke trenger de store faktene for å understreke et poeng. Så dette kvalifiserer definitivt som et sexy photoshoot, for å bruke din egen terminologi.

Videre legger vi merke til at bildet er tatt med vidvinkel, noe som overdriver proporsjonene til bilen noe; hekken ser volumiøs og dominerede ut, mens resten av bilen strekker seg innover i bildet og blir mindre og mindre - mens kneet som stikker ut døren trekker blikket innover i bildet, slik at blikket til betrakteren sveiper over mest mulig av bildeflaten.

Når vi så har slått fast at dette er et veldig bra bilde, kan vi begynne med noen kritiske kommentarer: Ser du stråene som skygger for støtfangeren? Kunne med hell vært borte. Leselampe i baksetet; litt distraherende i akkurat dette bildet. Refleksjonene i bakruten kunne vært fjernet med et polariseringsfilter, men inntil videre er det gjerne like greit at du bare er bevisst på hvilke refleksjoner du plukker opp, og hvordan de gjør seg på det ferdige bildet.

For å gjøre komposisjonen ennå sterkere, kunne du plassert kameraet litt lavere - hekken ville blitt ennå mer imponerende, og du ville luket bort mer av omgivelsene - og her er vi ved det jeg kanskje er mest kritisk til: Du får ta dette som min personlige mening, men jeg synes ikke at det er noe i omgivelsene som egentlig bidrar til å gjøre dette til et bedre bilde. Faktisk tror jeg bildet kunne vært mye bedre hvis det var tatt et helt annet sted. Jeg nevnte hvordan bildet drar blikket videre innover i motivet, og her er det et lite problem at de som ikke har vært på stedet selv, (og som ikke blir tilstrekkelig distrahert av andre ting i bildet;) ) ender gjerne opp med å se på trefigurene i bakgrunnen, og tenke: Hva er det der?

Helt til slutt kan jeg tenke meg å tipse deg om en type mulig location for et bilde som dette: Siden du bor i Bergen, er det interessant å finne ut om det fortsatt finnes en kontainerhavn der som er tilgjengelig for allmennheten, eller om alle er blitt stengt med høye gjerder. Dokkeskjærskaien kunne vært et naturlig valg dersom den er tilgjengelig - bra location der du kunne velge i parkerte kontainere som bakgrunn, du ville hatt store flater med endeløs asfalt som ville gjort at bilen ble framhevet - og du kunne plassere bilen mot enden av kaien, med sjøen og landskapet utenfor i bakgrunnen.

Dersom du vil ha kveldsbilder; sjekk på forhånd i avisen når solen går ned akkurat den dagen, og prøv å få tatt bilder den første halve timen etter at solen har gått ned. (Dersom det er skyfri himmel den dagen, kan du godt være der litt før - sen kveldssol er perfekt belysning på bilbilder.) I denne halvtimen vil du få skumringsbilder der du kan bruke effekten som lyset fra gatelykter gir, samtidig som du fortsatt har lys igjen på himmelen - dette er bra, siden kontrastene ikke blir for voldsomme.

Det var alt jeg hadde å si denne gangen. Heeey, litt av en jobb å skrive bildekritikk!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde av girkule: Dristig valg, siden et nærbilde av denne har lett for å framheve bruksspor. Legg merke til fargetonene som kommer fram når du fotograferer i blandet lys (dvs. fra fargekilder med forskjellig fargetemperatur). En effekt du kan merke deg, og bruke effektivt ved andre anledninger senere.

Hehe, ja det er sant. Visste at et ekstremt nærbilde av den slitte girkulen min ikke ville bli et videre vakkert syn, men jeg bare øver meg til jeg får meg en ny en :) Angående det med lyset så tenkte jeg ikke så mye over det når jeg tok bildet, men ser hva du mener :)

Edderkopp: Den så jo hyggelig ut - kjekt med noen som holder fluene unna. Dersom du hadde hatt et annet objektiv, kunne du gått ennå nærmere, og latt edderkommen dominere ennå mer av bildet - men hvis hovedmotivene dine er biler og damer, er ikke et slikt objektiv så veldig viktig. Ellers illustrerer edderkoppen noe som mange overser - fototråder blir mer fargerike og mer spennende hvis man legger inn noen bilder av helt andre ting innemellom. Verden trenger ikke være like alvorlig alltid.

Bildet ble faktisk tatt med blitz ved å trykke kameraet så langt oppi edderkoppen som mulig, ved full "zoom" på kit linsen. At det i det hele tatt ble fokusert er et under. Men med en 200-300mm zoom så kunne bildet blitt langt mer heftig ja, enig der. Jeg har lyst på canon sin 70-200mm F/4 L en gang i fremtiden. Liker blur effekten bakgrunnen på bilder får ved full zoom og lav blenderåpning. :) Også enig i at photoshoots kan sprites opp litt med et bilde av noe uvesentlig i forhold til bmw, så lenge det er interessant. :)

Og så det bildet som så mange allerede har gjengitt i postene sine, at jeg skal la være: Bil med kne. Ser ut som veien inn til Arboretet - hmm, har du lov å parkere på den plenen?;)

Dette bildet er kanskje noe av det beste du har postet. Delvis fordi det fungerer på flere forskjellige plan - rart at ingen har tenkt på denne komposisjonen før.;)

La oss kommentere kneet først; utmerket eksempel på at less is more. En BMW coupé er en elegant, tidløs design, der man ikke trenger de store faktene for å understreke et poeng. Så dette kvalifiserer definitivt som et sexy photoshoot, for å bruke din egen terminologi.

Hehe, er faktisk dypt nede i arboretet, rett ved blondehuset. Var faktisk litt grus der, (ikke synlig på bilder) så jeg tok en sjangs på at jeg ikke fikk purken i hælene. :lol:

Blir litt overrasket når du sier dette er et av de beste jeg har postet, fordi jeg tok egentlig bilde uten å tenke på verken kamerainstillinger eller omgivelsene. Men skjønner hva du mener med tanke på benet som stikker ut. Det funker faktisk jo mer jeg ser på det :)

Videre legger vi merke til at bildet er tatt med vidvinkel, noe som overdriver proporsjonene til bilen noe; hekken ser volumiøs og dominerede ut, mens resten av bilen strekker seg innover i bildet og blir mindre og mindre - mens kneet som stikker ut døren trekker blikket innover i bildet, slik at blikket til betrakteren sveiper over mest mulig av bildeflaten.

Når vi så har slått fast at dette er et veldig bra bilde, kan vi begynne med noen kritiske kommentarer: Ser du stråene som skygger for støtfangeren? Kunne med hell vært borte. Leselampe i baksetet; litt distraherende i akkurat dette bildet. Refleksjonene i bakruten kunne vært fjernet med et polariseringsfilter, men inntil videre er det gjerne like greit at du bare er bevisst på hvilke refleksjoner du plukker opp, og hvordan de gjør seg på det ferdige bildet.

Enig med alt dette. Som sagt var bildet tatt uten å virkelig prøve veldig hardt hvis du skjønner. :) Bare så damen sin fot stikke ut og tenkte, hey like greit å knipse. Men setter pris på det kritiske øyet ditt. Du finner feil jeg ikke hadde funnet ut på egenhånd, og disse tingene du nevner er selvfølgelig ting jeg kan forbedre i fremtiden. :)

For å gjøre komposisjonen ennå sterkere, kunne du plassert kameraet litt lavere - hekken ville blitt ennå mer imponerende, og du ville luket bort mer av omgivelsene - og her er vi ved det jeg kanskje er mest kritisk til: Du får ta dette som min personlige mening, men jeg synes ikke at det er noe i omgivelsene som egentlig bidrar til å gjøre dette til et bedre bilde. Faktisk tror jeg bildet kunne vært mye bedre hvis det var tatt et helt annet sted. Jeg nevnte hvordan bildet drar blikket videre innover i motivet, og her er det et lite problem at de som ikke har vært på stedet selv, (og som ikke blir tilstrekkelig distrahert av andre ting i bildet;) ) ender gjerne opp med å se på trefigurene i bakgrunnen, og tenke: Hva er det der?

Igjen, helt enig, vinkelen skulle vært lavere. Og omgivelsene er heller ikke av den interessante sorten. Ser også at trefiguren virker veldig distraherende. Grunnen til denne litt avsidesliggende locationen var jo at damen skulle kle seg litt utfordrende. På en vanlig photoshoot ville jeg valgt et mer interessant sted, og en mindre distraherende bakgrunn. :)

Helt til slutt kan jeg tenke meg å tipse deg om en type mulig location for et bilde som dette: Siden du bor i Bergen, er det interessant å finne ut om det fortsatt finnes en kontainerhavn der som er tilgjengelig for allmennheten, eller om alle er blitt stengt med høye gjerder. Dokkeskjærskaien kunne vært et naturlig valg dersom den er tilgjengelig - bra location der du kunne velge i parkerte kontainere som bakgrunn, du ville hatt store flater med endeløs asfalt som ville gjort at bilen ble framhevet - og du kunne plassere bilen mot enden av kaien, med sjøen og landskapet utenfor i bakgrunnen.

Dersom du vil ha kveldsbilder; sjekk på forhånd i avisen når solen går ned akkurat den dagen, og prøv å få tatt bilder den første halve timen etter at solen har gått ned. (Dersom det er skyfri himmel den dagen, kan du godt være der litt før - sen kveldssol er perfekt belysning på bilbilder.) I denne halvtimen vil du få skumringsbilder der du kan bruke effekten som lyset fra gatelykter gir, samtidig som du fortsatt har lys igjen på himmelen - dette er bra, siden kontrastene ikke blir for voldsomme.

Det var alt jeg hadde å si denne gangen. Heeey, litt av en jobb å skrive bildekritikk!:D

Takk for nyttige tips angående kveldssol. :) Dette er noe jeg ikke har tenkt så mye på før, og som sikkert kan forbedre bildene mine en god del! Angående "dokken" så er nok den dessverre stengt. Men jeg har veldig lyst å ta en photoshoot på en havn en gang. Tror det hadde blitt rått.

Igjen takk for at du tar deg tid til å skrive en så omfattende analyse av bildene mine. :) Kommer nok til å ha mye du sa i bakhodet til neste photoshoot. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...