Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.ba.no/nyheter/article3598837.ece

I følge denne artikkelen er visst alle vi her på bimmers rikinger! :roll:

Men uansett hvis du virkelig skal bli god til å snike i Bergenstrafikken så tror jeg du kan lære mange triks ved å ta en busstur fordi det er helt utrolig hvor frekke bussjåførene her pleier å være. Hovedregelen er at den som er størst har rett.

Litt koselig og at de skryter av hvor mye bussen som de uansett ikke eier koster.

Skrevet

rikinger er vi vel ikke, men at det er et flertall bmw, audi og merc som er de mest aggressive i trafikken, den ser jeg

Skrevet

Jeg kan også se den at en del bmw og merce-sjåfører kan være aggresive i trafikken, men rett som Hansh her sier; buss-sjåførene, som her fremstiller seg selv som engler, brøyter seg fram og bruker størrelsen på for alt den er verdt (for hvem vil vel stå på retten sin hvis det gjør at du blir påkjørt av en buss..?)

Det er ikke få ganger jeg har måtte bråbremse fordi en buss har brutt vikeplikt e.l.

Skrevet

Eg har kjørt her mye, og eg må bare sei at dette som står i avisen her er noe jævla tull, det er mye flere Auda enn Bmw som holder på sånn.

Men det er Jævlig irriterende å stå i kø i 20min, så kommer det en idiot og ska presse seg inn dei siste 2 meterene.

Eg har kjørt Bil, Semitrailer i mangen år, men når eg kommer her legger eg meg konsekvens på stripen, og slipper ingen inn.

Og buss-sjåførene og Taxi skal ikkje snakke, for dei er verst i trafikken, kjører ut fra en lomme, og blinker etterpå etc..

Skrevet

Syntes egentlig folk som kjører passat stiller i en egen klasse..

Noen som har samme inntrykk som meg?

Skrevet

Og buss-sjåførene og Taxi skal ikkje snakke, for dei er verst i trafikken, kjører ut fra en lomme, og blinker etterpå etc..

Alltid godt å høre at det er andre som har lagt merke til det der. :shock:

Skrevet

At det er mye "sniking" av folk med både auda.bmw og stort sett alle andre bilmerker, ja! Men jeg har sett mye rart fra bussjåfører også. Blant annet en som presset seg ut fra et busstopp i 80-sone på FORKJØRSVEI!

Så jeg ville ikke skreket så forferdelig høyt om jeg var bussjåfør...

Skrevet

Helt tullete å diskutere hva slags bilmerke køsnikerne kjører. Det er mulig at det er mange 'rikinger' som sniker, men det er jaggu mange fattiglus som gjør akkurat det sammen. At man spesielt irriterer seg over han i den store Merca tror jeg går mer på misunnelse.

Skrevet

At det er påfallende mange Audi og BMW-eiere som er "verdensmestere" i trafikken er det ingen tvil om, men er ingenting som slår busser og budbiler. Er en grunn til at de har mange bulker. De kan F### ikke kjøre!

Skrevet

Det værste av alt er at feltet avisen omtaller som kollektivfelt ikke er kollektivfelt. BMW'n det er tatt bilde av i eksempelet er faktisk den som gjør alt riktig :-) Kjør i 2 felt frem til flettekjøring når kollektivfeltet starter. Det er jo bare idioter (andre en bimmerkjørere) som står i kø i venstre felt når mankankjøre fult lovlig i høyre felt.

Skrevet
Det værste av alt er at feltet avisen omtaller som kollektivfelt ikke er kollektivfelt. BMW'n det er tatt bilde av i eksempelet er faktisk den som gjør alt riktig :-) Kjør i 2 felt frem til flettekjøring når kollektivfeltet starter. Det er jo bare idioter (andre en bimmerkjørere) som står i kø i venstre felt når mankankjøre fult lovlig i høyre felt.

Ikke mange som har sett det lille skiltet med "200 meter" under kollektivfeltskiltet nei.

Beste eksempel jeg har på buss som sniker i det siste var mellom to rundkjøringer der man skal ligge i venstre felt for å kjøre rett frem og høyre felt for å svinge til høyre i den siste av rundkjøringene. Pga. en ulykke var det kø i høyre felt mens venstre var tomt. Det bussen gjorde var å ligge i venstre felt frem til rundkjøringen for så å presse seg frem til høyre i rundkjøringen. Hadde det var jeg som stod akkurat der hadde jeg aldri i verden sluppet den frem!!

Men skal man være sikker på å se dem virkelig utfolde seg så er Danmarksplass stedet å stå i 5 min. Burde være mer enn nok tid til å se noen fine episoder.

Det jeg uansett reagerte mest på med artikkelen er den underliggende misunnelsen som tydeligvis ligger til grunn for å ikke bare henge ut en viss gruppe bilister (som definitivt skulle innbefattet Audi og VW), noe som vel ikke er helt usant, men at de og, trolig basert på fordommer godt innarbeidet i mange norske sosialist-sinn(?) gjennom de siste årtiene, prøver på svært tynt grunnlag å si noe om hvor mye penger vi har.

- Eller mener de bare at vi har et rikere liv fordi vi har gleden av å kjøre en BMW?

Hvor lurt er det egentlig å slippe slike stakkarer med så store mindreverdighetskomplekser at de må fortelle hvor mye bussen, de uansett ikke eier, kostet den gangen den var ny, løs i et så stort og potensielt farlig kjøretøy? - Men så lenge ingen ønsker å være rutebussjåfør er det jo slik det blir...

Skrevet

Siste nytt i saken:

http://www.ba.no/nyheter/article3601819.ece

På ba.no kan man forresten se at det de omtaler som at BMW'en har lurt seg forbi bussen egentlig er at bussen stod på busstoppet da bilen passerte. Og det er heller ikke et kollektivfelt det er snakk om, som tidligere nevnt.

En ganske fin 1-serie forresten. Noen her som eier den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...