Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fredrik, det her trodde jeg du hadde kontroll på. Bortsett fra motor/gir så er 325i og 318iS identiske. Ventilerte skiver foran, skivebrems bak, 51mm fjærbein etc etc... Så jeg har fortsatt påstanden min i hold.. Ja bortsett fra det med at 320iS kom med fire dører da selvfølgelig.

Ja, men det gjorde vel ikke E30 318is... så dermed er E30 320iS... litt firkantet formulert... en E30 325i med S14B20 motor. E30 er absolut ikke min sterke side... og spesielt ikke E30 M3... :roll:

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Fredrik, det her trodde jeg du hadde kontroll på. Bortsett fra motor/gir så er 325i og 318iS identiske. Ventilerte skiver foran, skivebrems bak, 51mm fjærbein etc etc... Så jeg har fortsatt påstanden min i hold.. Ja bortsett fra det med at 320iS kom med fire dører da selvfølgelig.

Ja, men det gjorde vel ikke E30 318is... så dermed er E30 320iS... litt firkantet formulert... en E30 325i med S14B20 motor. E30 er absolut ikke min sterke side... og spesielt ikke E30 M3... :roll:

Vi snakker ikke om E30 M3 her :wink:

Skrevet

Altså. Det er vel flere fellestrekk mellom M3 og 320iS enn, 325i og 320iS. Motoren er den samme (-litt volum), girkassen er den samme, differensialen er den samme. Eneste forskjellen er breddingen og hjuloppheng (antall bolter, sporvidde og bremser).

Skrevet
Altså. Det er vel flere fellestrekk mellom M3 og 320iS enn, 325i og 320iS. Motoren er den samme (-litt volum), girkassen er den samme, differensialen er den samme. Eneste forskjellen er breddingen og hjuloppheng (antall bolter, sporvidde og bremser).

Da er det jo helt klart flere fellestrekk med 325i. Motor/gir/diff er jo bare tre komponenter.

Skrevet

Spørs vel hvordan man ser på det. For min del så er understell noe som er så enkelt å oppgradere at motor/gir/diff veier tyngre i den vurderingen. Spesielt ytelsesmessig.

Skrevet

Pft, kosmetisk ;) Jåleri kaller vi det. Neida. Helt klart at en ekte M3 er en råere bil, men det er ikke så veldig store forskjeller ytelsesmessig.

Skrevet
Spørs vel hvordan man ser på det. For min del så er understell noe som er så enkelt å oppgradere at motor/gir/diff veier tyngre i den vurderingen. Spesielt ytelsesmessig.

Ja, men nå begynner du å snakke om personlige preferanser her. Det er fortsatt bare de tre nevnte komponentene som skiller en 325i og en 320iS. Det er ikke til å komme unna. Men ta nå ikke dette som kritikk av 320iS. Det er bare fakta, og fakta må fram :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...