Oterhals Skrevet Juni 12, 2008 Skrevet Juni 12, 2008 Lurer på å kjøpe 99-02 e39, ser på m5 individual til 389.000kr og 530d stv m-sport med manuell til 299.000kr. Ser for meg at m5`n har en god del dyrere forsikring og at delene er betydelig dyrere, men gøyere å kjøre Har hørt at 530d med "chip" går nesten like godt som e34 m5.. Heller mest mot 530d egentlig, den bruker mindre og er betydelig billigere å ha og bruke. Har hatt e39 525tds så kjenner til karosset fra før.. Noen som har noen formening om disse bilene? Mvh Ole Andreas Oterhals
Odd-M Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Jeg kan ikke skjønne at du sammenligner disse bilene? Spøkefult sies det at tallet bak M-merket bare anngir drifts- og vedlikeholdskostnadene kontra de vanlige modellene. Når det er sagt, har du lyst på M5 og råd til å drifte en M5, ja så kan jeg ikke skjønne at dette blir et vanskelig valg?
Torbjørn E39 Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Til daglig er vel en M5 litt i overkant mener jeg, ville vært bedre å hatt M5 til kosebil for fine turer og treff selvfølgelig. Selv har jeg en Santorinblau 03- 525Dat full M-sport med effektanlegg og individual farge til dagligbil og drømmer om M5 til kosebil
DieselVegard Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Jeg nekter å tro på at en 530 med chip går like godt. Med en henger på 1,5 tonn bakpå, så kanskje. Jeg prøvde nettopp en kompis` chippede 530 E39, og jeg synes ikke den var så mye sterkere i toppen, men responsen var en helt annen. Var nesten som en moderne 320D
Oterhals Skrevet Juni 13, 2008 Forfatter Skrevet Juni 13, 2008 Sammenligner ikke egentlig, men ser litt på fordeler og ulemper med begge typene.. Har lyst på en sportslig bil men stv er en fordel, synd det ikke bli lage e39 m5 touring Chippa 530d blir oppgitt til 235hk og 490-500nm, e39 m5`n har 400hk 500nm ikke sant? Så på litt svingete vei tror jeg en chippa 530d holder greit følge med en e34 m5 enten om det er b36 lr b38.. Noen som har e39 m5 her på forumet som kan uttale seg om driftsutgifter, forsikring og slik? Og holdbarhet ikke minst, kjøper jeg m5 så må den brukes til det den er god for
kuanov Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Mulig jeg tar feil nå...men mener å ha hørt at 530d er raskere ved aks. ifra 70 til 120km/t enn M5... Fint ved forbikjøringer f.eks Noen her som kan bekrefte/avkrefte??
Odd-M Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 530d er raskere enn 528 i alle disipliner enn 0-100, raskere enn 535 på mye, men sliter litt med 540. Hvordan en da skal matche m5 forstår jeg ikke helt? Det bedrer seg sikkert noe med chip men likevel!?
Oterhals Skrevet Juni 13, 2008 Forfatter Skrevet Juni 13, 2008 530d er raskere enn 528 i alle disipliner enn 0-100, raskere enn 535 på mye, men sliter litt med 540. Hvordan en da skal matche m5 forstår jeg ikke helt? Det bedrer seg sikkert noe med chip men likevel!? Jeg mente e34 m5, vet ikke om det var det du mente men
CrZyWiz Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Visst personen i e34 M5 kan kjører, dvs girer bilen rett vil ikke 530d'n ha nubbsjanse! chip eller ikke! Å på en svingete veg vil M5'n parkere 530d'n i en støvsky! M5 er mer en en vanlig 5 serie med stor motor. skjønner ikke at dette er noe å tenke på. kuanov: Du tar feil, 70-120 i 5\6 gir kansje. men girer du M5'n rett så er den raskest.
Oterhals Skrevet Juni 13, 2008 Forfatter Skrevet Juni 13, 2008 Mulig mulig, men en e39 med komplett m-pakke henger godt med i svingene, men d kommer såklart helt ann på sjaføren.. her en er 530d som visstnok holdt en m5 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=82181 Du kan si det du vil, jeg har prøvd e34 m5 og jeg vart ikke stor imponert, hadde en e28 med 745 turbo motor som gjekk nesten like godt med kun 252hk.. Lettere bil da men
kuanov Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 kuanov: Du tar feil, 70-120 i 5\6 gir kansje. men girer du M5'n rett så er den raskest. Ja, innrømmer det nå. Fant nemlig brosjyren til E39 i den store samlingen min, og der kan jeg lese at 530d bruker 7,6 sek. fra 80 -120 i 4.gear, mens 540i bruker 6,6 sekunder. M5 sto ikke i brosjyren, men er ganske sikker på at M5 er sprekere enn 540i
CrZyWiz Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Mulig mulig, men en e39 med komplett m-pakke henger godt med i svingene, men d kommer såklart helt ann på sjaføren..her en er 530d som visstnok holdt en m5 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=82181 Du kan si det du vil, jeg har prøvd e34 m5 og jeg vart ikke stor imponert, hadde en e28 med 745 turbo motor som gjekk nesten like godt med kun 252hk.. Lettere bil da men Da har du prøvd en dårlig M5. Enkelt å greit. Har kjørt mye E39 med M-tech pakke, å det er ikke på PISSVEIEN i forhold til en E34 M5 med friskt understell. Hva en fyr sier han trodde å ønsket sier ingenting om virkeligheten. sammenlign tidene på f.eks nurnburgring. Det blir det samme å si at jeg holdte følge med en Kawasaki ZX6R siden han ikke kjørte ifra meg. "tok meg litt i aks, men jeg tok innpå oppover i registeret!" Den tar værtfall kaka, er oppover registeret dieselen går tom for damp og M5'n eller 540 for den saks skyld lager hakkemat av den.
Ole@Automote Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Ved ett valg mellom Traktor og Bil så hadde jeg gått for bilen, altså M5 Traktor bruker man til å dra tunge ting med
Oterhals Skrevet Juni 15, 2008 Forfatter Skrevet Juni 15, 2008 Ved ett valg mellom Traktor og Bil så hadde jeg gått for bilen, altså M5 Traktor bruker man til å dra tunge ting med Hehehe, traktor vil jeg vertfall ikke ha Noen som har råd til kjøp av e39 m5 da? Og hva forsikring og slikt koster?
DieselVegard Skrevet Juni 15, 2008 Skrevet Juni 15, 2008 Ved ett valg mellom Traktor og Bil så hadde jeg gått for bilen, altså M5 Traktor bruker man til å dra tunge ting med Riktig, og det er jo den eneste grunnen til at jeg kjøpte min 530. For å slepe skikkelige biler med
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå