aloebiz.net Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Hei! I går bytte jeg hjullager og slepering i rattet på min 323 Ci 99 modell. Når jeg ser under så er radiatoren helt bananformet i bunn!!! Hva har skjedd?? Det er ingen lekkasjer.. I tillegg har jeg en gåen lambdasensor, ASC lampe som lyser som den vil innimellom og nå får jeg også opp feil på diagnosen på motorturtallsgiver (veivsensor?) Bilen har nå akkurat rundet 120.000 km.. Det synes jeg er ræva!! Dukker jo opp noe nytt nesten 1 gang i mnd på den bilen der jo siden jeg kjøpte den.. I tillegg ruster bilen værre enn bremseskiver bak... :S Hatt rust i bagasjelokk, under begge dørene, i forskjermen og under panseret.. på en bil som har gått 120.000 ??! Også et tilleggsspørsmål: Skal det ikke gå an å lukke opp bakluka når motoren går?? Eller har jeg feil på bilen der også? Virker jæævlig rart at det ikke skal gå.. og er upraktisk om jeg kjører noen en plass som skal ha noe baki.. Må liksom stoppe motoren for at bakluka skal gå opp! Er E46 coupé bare dritten?? Eller har jeg fått en mandagsbil? Er jævlig irriterende og jeg mister lysten på å kjøpe BMW igjen... Men BMW er så jævlig pent og flott når det funker så det er vanskelig å kjøpe annet bilmerke også!
Johnny Bravo Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 hmm... det eneste jeg klage på er at servopumpen gikk dukken nå nylig og at jeg hadde rust på bakluken og panser, men ellers så har jeg ikke så mye å klage på. Bilen min er gått 109000 nå. Men det er jo typisk at ting skjer med en bil når den runder 100000 km... Jeg er storfornøyd med bilen min jeg så jeg vil tørre og påstå at du har vært en smule uheldig
MortenK Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Jeg er ingen ekspert på BMW, men jeg mener da at det skal gå ann å åpne bakluka mens motoren går..
anders87 Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Sitat: Skal det ikke gå an å lukke opp bakluka når motoren går?? Eller har jeg feil på bilen der også? Virker jæævlig rart at det ikke skal gå.. Skal fungere det ja, gjør det på min.. Er ikke kanskje bare en sikring elns da? Men skjønner du er lei bilen hvis den kødder så mye
Hansh Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Hei!I går bytte jeg hjullager og slepering i rattet på min 323 Ci 99 modell. Når jeg ser under så er radiatoren helt bananformet i bunn!!! Hva har skjedd?? Det er ingen lekkasjer.. I tillegg har jeg en gåen lambdasensor, ASC lampe som lyser som den vil innimellom og nå får jeg også opp feil på diagnosen på motorturtallsgiver (veivsensor?) Bilen har nå akkurat rundet 120.000 km.. Det synes jeg er ræva!! Dukker jo opp noe nytt nesten 1 gang i mnd på den bilen der jo siden jeg kjøpte den.. I tillegg ruster bilen værre enn bremseskiver bak... :S Hatt rust i bagasjelokk, under begge dørene, i forskjermen og under panseret.. på en bil som har gått 120.000 ??! Også et tilleggsspørsmål: Skal det ikke gå an å lukke opp bakluka når motoren går?? Eller har jeg feil på bilen der også? Virker jæævlig rart at det ikke skal gå.. og er upraktisk om jeg kjører noen en plass som skal ha noe baki.. Må liksom stoppe motoren for at bakluka skal gå opp! Er E46 coupé bare dritten?? Eller har jeg fått en mandagsbil? Er jævlig irriterende og jeg mister lysten på å kjøpe BMW igjen... Men BMW er så jævlig pent og flott når det funker så det er vanskelig å kjøpe annet bilmerke også! Høres ut som du er ganske uheldig.. En sensor i ny og ne er vel ganske normalt for en BMW, men kjipt når alle ryker samtidig.
sondre Skrevet Juni 13, 2008 Skrevet Juni 13, 2008 Nå er vel ikke rust et ukjent problem på disse, men det skulle vært fulgt opp og fikset før rusgtarantien gikk ut (6 år). Bakluken kan det være en fordel at ikke går opp med motoren i gang ref. tyveri i kø eller rødt lys ol. Går sikkert an å endre/omprogrammere hos et BMW verksted.
Joe Skrevet Juni 14, 2008 Skrevet Juni 14, 2008 Det er dette som er problemet med BMW. De fleste er kjørt på ræv av den forrige eieren. Så neste gang dom du kjøper en brukt BMW; hver sikker på at alt er i skjønneste orden. Egentlig så er det en dårlig ide å kjøpe brukt BMW. Men men
Richie85 Skrevet Juni 14, 2008 Skrevet Juni 14, 2008 Vil nok tro du har vært fryktelig uheldig med bilen din.. Har hatt to E46 coupeer, og hadde ingen problemer med noen av dem. Den ene var en 99 328ci med 220.000km på telleren, ingen problemer. Den andre var en 00 318ci med 280.000 på telleren, heller ingen problemer med denne. Lamdasonden gikk, men det var det. Annet har vært service og normale slitasjedeler som bremseskiver osv. Rust er som sagt her heller ikke uvanlig på disse bilene, men ikke i noe større grad av alvorlighet synes jeg.. Så lenge man finner riktig eksemplar og tar vare på bilen videre, mener nå jeg at E46 er omtrent "udødelig" Richard Edit: Kan ikke være en fare for at bilen din er skrudd tilbake en hel haug med mil da?
Fliid Skrevet Juni 14, 2008 Skrevet Juni 14, 2008 Egentlig så er det en dårlig ide å kjøpe brukt BMW. Men men Og entusiasmen blomstrer. dummeste jeg noen gang har hørt
S.Arnesen Skrevet Juni 14, 2008 Skrevet Juni 14, 2008 min e46 ci har vært helt nydelig den lille tiden jeg har hatt den. forrige eier kjørte den fra 30 000 till 77 000. også har jeg kjørt den fra 77 000 til 93 000. eneste som er byttet på den er standar slitedeler.... skal sies at en airbag sensor har gått nå da. i passasjersetet, men der tenkte jeg å sette en slik dummy sensor som gjør at bilen tror sensoren er der.... Tror nok du er maks uheldig ja...
aloebiz.net Skrevet Juni 16, 2008 Forfatter Skrevet Juni 16, 2008 Bilen min var feilfi når jeg jeg kjøpte den i mai 2007 bortsett fra rusten somb var der. Alt dette har kommet nå.. og litt til.. DME brant opp fordi det var et løst jordingspunkt.. 9000 kr. for ny hjerne.. pluss alt det jeg skrev over har skjedd siden Mai 2007.. jeg har kjørt bilen fra 104.000 til 120.000 nå...
aloebiz.net Skrevet Juni 23, 2008 Forfatter Skrevet Juni 23, 2008 Var ute å kjørte en tur i stad.. så skulle jeg dra på brekket og da sa det knepp også kunne jeg dra spaken helt i toppen uten at det er noen bremseeffekt! SÅ JÆVLIG FINT!!!!!!! Nå begynner jeg å bli mektig lei... Hva kan ha skjedd??
Joe Skrevet Juni 23, 2008 Skrevet Juni 23, 2008 Egentlig så er det en dårlig ide å kjøpe brukt BMW. Men men Og entusiasmen blomstrer. dummeste jeg noen gang har hørt ... der jo derfor man er ---> enthusiast ..
Deep Dish Skrevet Juni 23, 2008 Skrevet Juni 23, 2008 Var ute å kjørte en tur i stad.. så skulle jeg dra på brekket og da sa det knepp også kunne jeg dra spaken helt i toppen uten at det er noen bremseeffekt!SÅ JÆVLIG FINT!!!!!!! Nå begynner jeg å bli mektig lei... Hva kan ha skjedd?? Du har vært MAX uheldig ang bilen din... Er vel vaieren som er røket, evt vaierfestet på håndbrekket.....
Richie85 Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 SÅ JÆVLIG FINT!!!!!!!! Like hissig med bilen din også el? hehe, du er nok bare uheldig. Bedre at det som måtte være av feil kommer nå, så er du ferdig med det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå