Gå til innhold

Glenn`s E34 touring - Solgt 2010

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 289
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja fikk endel rabbat jeg også så tror jeg betalte ca 2600kr jeg for de demperene foran. De orginale bak som er til nivå koster 6000 kr pr stk. De har jeg ikke noen planer om bytte da det ikke er nødvendig. Skal senke 10-15mm bak og 45mm foran med H&R fjærer. Ja blir dyr senk uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt klart.

Som en bmw kompis sa her om dagen så er det ikke bare hobby men litt livsstill.

Narkomane og andre avhengige finnes behandlingssentere men for bil elskere finnes ikke noe slikt, he he.

Tja vet ikke hvor ihugget jeg er jeg men at det tar mye av min tid kan jeg nok innrømme :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta mine dekkerfaringer som fasit, Glenno, men jeg er fornøyd med mine Falken FK452 prisen tatt i betraktning. Fire Michelin i mine dimensjoner ville blitt 12 lapper eller noe sånt. Men hvis du ikke har en spesielt dyr dimensjon, så er det nok ikke så mange kronene opp til de mest kjente merkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det Gunnar Falken FK452.

Neida skal ikke bruke deg som fasit men tenkte dette var kansje noen gode dekk til god pris.

Har 265 35 18 bak og 235 40 18 foran.

Jeg får sjekke lommeboka neste gang jeg skal ha dekk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk for det Der Barockengel, begynner like den mere og mere selv også. Først syntes jeg det var feil farge men litt polering og ren bil så blir den finest, da spesielt i skumring syntes jeg.

He he ikke morsomt men ikke så mye valg en grusen. Heldigvis jekker i forsjellige størrelser da ;-)

Så fikk jeg testet forstillingsdelene på autoslalomen idag og det fungerte bra det gitt :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fungerte bra den nye forstillinga. Tror det skal bli bra med senk skal jeg forsette slik kjøre trening gitt :-). Problemet var egentlig at det skjeer jo ingen ting når jeg gir gass da, selv om hjula skrek bortimellom og 265 18" spant rundt, he he Som sagt touring highlander country ;-)

vkb3ogg04g6we8zjh3t2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he prøvde så gått jeg kunne men måtte bl.a bremse ned i elgtesten. Hadde vel tømt et eller annet gir der så tror det er tatt i elgtesten. Skikkelig morro iallfall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom fjærene etter lenge og lengere enn langt. Men nå er ferien over og bilen er i daglig drift. Kansje litt vel optimistisk og tror at ikke noe går galt (deler går til helv.., 4 hjulskontroll og biltilsynet) men får prøve så lenge minimere den negative terskelen så lenge med planlegge det som lar seg planlegge. Ut ifra online ETK kan jeg ikke finne dele nr til nr 17 så det stemmer det SteffanC at den ikke fåes kjøpt løst. (ref SteffanC kan være et helvete få løs bolten i demperen i bunn som er helv.. , hylsa i bunn som sitter 1-2 cm inn i bærearmen. Foringen kan stå igjen i bærearmen og den sitter fast i demperen fra fabrikk.

2k84vz1gh8fknvlb1bek.jpg

Men da lurer jeg på, kan denne lages og monteres på nytt om den ryker?

(skulle ha tilgang fra gml jobben på cnc styrte maskiner etc..).

Har også løse framdemper fra bilstein som skal byttes også. Noen triks eller spesielt kjekt ta med seg når denne skal byttes. (Vet dette med at demperen skal presses sammen 7-10 ganger før montering)?

Tips til angående bytte av fjærer dempere mottas med takk ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

husker da jeg putta mine bilstein dempere oppi fjærbeina, surra jeg litt sølvteip rundt dempern ved bunn, topp og på midten, for at det skulle være så tight som mulig. sikkert ikke nødvendig, men jeg gjorde det nå bare..

pluss blank teip rundt tüv nr på fjæra :wink:

kan også være kjekt å bytte den gummiringen som sitter mellom fjæra og fjærbeinet, når du først har det oppe.

prata med han kompisen min idag, og han sa da vi tok av den bolten i bunn av dempern bak, slo vi den bare forsiktig ut. var nok bare ganske heldig, siden ingen av oss visste om risken med den hylsa.. :)

lykke til! og takk for turen på freddan :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker så mye for tipsene Jonner`n. Kansje vært lurt smørt noe 5-56 noen dager før demontering.

Ja bare hyggelig, hadde jeg ikke hatt datteren min den fredagen er jeg sikker på vi hadde blitt der til langt på natt for dæven så mye artig å rote rundt i så mye deler ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...