Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en e34 525tds, men en slask som hadde den før bytta til en 524td motor i den, så jeg lurer på hva jeg skal gjøre med den, er chippa og myyye turbotrykk^^ men har litt lyst på m51 motoren, er den noe å satse på? eller er det noen andre gode motorer det er lett og montere i dieselen?; )

Skrevet

E34 ble jo levert med både M21D24 og M51D25 motoren så rent teknisk burde det ikke være store problemer med å skifte motor. Jeg tviler imidlertid på økonomien i prosjektet... trolig koster det mer enn det smaker. Hvorfor ikke bruke litt tid og krefter på å få justert M21 motoren skikkelig... den har originalt relativt hyggelige forbrukstall og det er noe å ta med seg i disse tider. I det minste kan du selge bilen med et godt argument og bruke pengene på en "skikkelig" E34 525tds... :wink:

Skrevet
E34 ble jo levert med både M21D24 og M51D25 motoren så rent teknisk burde det ikke være store problemer med å skifte motor. Jeg tviler imidlertid på økonomien i prosjektet... trolig koster det mer enn det smaker. Hvorfor ikke bruke litt tid og krefter på å få justert M21 motoren skikkelig... den har originalt relativt hyggelige forbrukstall og det er noe å ta med seg i disse tider. I det minste kan du selge bilen med et godt argument og bruke pengene på en "skikkelig" E34 525tds... :wink:

bilen er en org 525tds! derfor jeg vil ha m51 motor, istede får den m21 dritten noen har satt inn

Skrevet

bilen er en org 525tds! derfor jeg vil ha m51 motor, istede får den m21 dritten noen har satt inn

Det hjelper jo ikke at den egentlig er en 525tds hvis den har en M21 motor. Mitt poeng er at det trolig er billigere å selge den for så å finne en "hel" 525tds. Mange ønsker mer krutt, men vurderer man å bytte motor blir det ofte billigere å bytte bil. Du bør iallefall observere markedet før du evt. kjøper en M51 motor. Husk også at man kan få E39 med denne motoren og den modellen koster ikke stort i dag.

Skrevet

bilen er en org 525tds! derfor jeg vil ha m51 motor, istede får den m21 dritten noen har satt inn

Det hjelper jo ikke at den egentlig er en 525tds hvis den har en M21 motor. Mitt poeng er at det trolig er billigere å selge den for så å finne en "hel" 525tds. Mange ønsker mer krutt, men vurderer man å bytte motor blir det ofte billigere å bytte bil. Du bør iallefall observere markedet før du evt. kjøper en M51 motor. Husk også at man kan få E39 med denne motoren og den modellen koster ikke stort i dag.

hehe, joda, men det iriterer meg at de står en mindre motor i den, jeg er litt at de SKAL være rett:p og vil ikke kvitte meg med den;) har vurdert e39, men vet no ikke helt. liker denne, og om de koster med mere effekt tar jeg ikke så tungt, jeg bare vil ha effekten;) men i og med at jeg har chip og justerbart turbotrykk, så vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre får å få mer;)

Skrevet
kan jo ikke være værd å koste på denne bilen noe som helst. regner ikke med at den er blitt noe mindre rust de siste 2-3 årene. :wink:

hehe, nja, er noe rust, men kun overflate igrunn, og jeg hadde tenkt å gi den et strøk lakk, men jeg vil ha org motor lrens, hvorfor bytta du til en mindre? vis de var du da?;)

Skrevet

vi byttet aldri noen motor i denne,vi synes vel også det var noe rart med motoren men siden det sto 525 i vognkort så regnet vi med at alt var greit. sånn sett i ettertid så vet jeg nå at det er en 524motor som står i(man lærer så lenge man lever)

bilen var forøvrig på naf test før salg så det er jo rart at ingen oppdaget det dær da de to motorne er helt ulike. :wink:

bilen skal vistnok være import fra russland så det kan jo være at dem kalte den for 525 dær.

Skrevet
vi byttet aldri noen motor i denne,vi synes vel også det var noe rart med motoren men siden det sto 525 i vognkort så regnet vi med at alt var greit. sånn sett i ettertid så vet jeg nå at det er en 524motor som står i(man lærer så lenge man lever)

bilen var forøvrig på naf test før salg så det er jo rart at ingen oppdaget det dær da de to motorne er helt ulike. :wink:

bilen skal vistnok være import fra russland så det kan jo være at dem kalte den for 525 dær.

hmm, du som impoterte den da? for jeg tror jeg har noen papirer som sier at det var en før deg som hadde den lrens, og i noen regninger dær, står de om deler til 525tds, men på senere papirer står de 524td. så vet ikke.

Skrevet

Ingen faste holdepunkter selv, men jeg kan jo ikke tenke meg at det koster mere å "tune" denne enn alle andre prosjekter som ligger ute på bimmers? Har aldri vært god økonomi i å tune biler, men det bør jo ikke stanse entusiaster av den grunn, mener jeg da :wink:

Når det gjelder motor så er det jo bare å få lagt ut VIN.nr her, så er det jo opptil flere som kan oppgi hva motor den egentlig var utstyrt med. Tror jeg :roll:

Jeg var selv inne på tanke med min 525Tds, men jeg tenkte mere på å sette inne en 530diesel da :twisted:

E34 530D med 230-290hk :P

Skrevet
Ingen faste holdepunkter selv, men jeg kan jo ikke tenke meg at det koster mere å "tune" denne enn alle andre prosjekter som ligger ute på bimmers? Har aldri vært god økonomi i å tune biler, men det bør jo ikke stanse entusiaster av den grunn, mener jeg da :wink:

Når det gjelder motor så er det jo bare å få lagt ut VIN.nr her, så er det jo opptil flere som kan oppgi hva motor den egentlig var utstyrt med. Tror jeg :roll:

Jeg var selv inne på tanke med min 525Tds, men jeg tenkte mere på å sette inne en 530diesel da :twisted:

E34 530D med 230-290hk :P

får man 3.0diesel? men må være TD da^^ turbo er tingen;) hadde vært noe ja! vil bare ha POWER men også diesel, får jeg får kjøpt billi diesel;)

Skrevet
Ingen faste holdepunkter selv, men jeg kan jo ikke tenke meg at det koster mere å "tune" denne enn alle andre prosjekter som ligger ute på bimmers? Har aldri vært god økonomi i å tune biler, men det bør jo ikke stanse entusiaster av den grunn, mener jeg da :wink:

Når det gjelder motor så er det jo bare å få lagt ut VIN.nr her, så er det jo opptil flere som kan oppgi hva motor den egentlig var utstyrt med. Tror jeg :roll:

Jeg var selv inne på tanke med min 525Tds, men jeg tenkte mere på å sette inne en 530diesel da :twisted:

E34 530D med 230-290hk :P

får man 3.0diesel? men må være TD da^^ turbo er tingen;) hadde vært noe ja! vil bare ha POWER men også diesel, får jeg får kjøpt billi diesel;)

Jeg tror "Diesel power" mener at han var inne på tanken om å montere en M57D30 motor (f.eks E39 530d) i en E34. Dette er sikkert mulig, men trolig også relativt kostbart. Var jeg deg ville jeg ha solgt bilen (les: historien om import fra Russland høres snuskete ut) og heller kjøpt meg en prima E34 525tds... eller en E39 525tds som er en vesentlig bedre bil.

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor noen vil importere bil, eller noe annet fra Russland :shock:

Snakket med en tysker som var tatt for å prøve å mugle noen FETE biler fra Russland gjennom Norge, men da snakker vi DYRE biler som sikkert i utgangspunktet hadde vært stjælt og importert dit.

Mulig Røsnæs bilopphuggeri ennå har den 525TDS som stod der sist jeg var der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...