Scampi Skrevet Juni 16, 2008 Share Skrevet Juni 16, 2008 Hoi! Etter å ha traktert en MB 190E i en lengre periode, var det på tide med en ny BMW. Min forrige godbil, en 316 coupè, tok kvelden på Hamar i 2005, da jeg la den opp-ned. Valget falt denne gang på en 1998 318i Touring Individual, lakkert i samoablå metallic. I tillegg har den litt fine ting, som sportsseter i delskinn m/ varme, kjørecomputer og klimaautomatic Bilen ruller på 18" Mille Miglia MMS om sommeren, og på 15" originale BMW-felger om vinteren. Har vært en lakkskade på panser og på bakluke, som forrige eier har "fiksa" med lakkboks...som selvsagt ikke stemte med lakken. Dermed skrus panser og bakluke av mot høsten, og lakkes. Har også bestilt diagnosesett fra USA, alltid kjekt å kunne sjekke ting uten å måte rulle innom BMW hver gang ;P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Juli 12, 2008 Share Skrevet Juli 12, 2008 Ingen kommentarer enda? Da skal jeg endre på det Ser ut som en veldig pen bil og når du får fikset lakken blir den flott. Likte fargen veldig godt! Kan ikke huske å ha sett E-36 med den fargen før. Med litt senk blir det veldig bra. Hvordan er det å kjøre touring med 1,8? Vurderer å bytte cab'en med en 318 touring, men er litt redd det skal bli litt "dødt". Pøs gjerne på med flere bilder, kanskje av interiøret også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juli 12, 2008 Share Skrevet Juli 12, 2008 Fine bilder Likte fargen på bilen, blir nok bra med litt modifikasjoner Angående vekt.. Så er vel en cab minst like tung som en touring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Juli 12, 2008 Share Skrevet Juli 12, 2008 Denne har jeg ikke sett før Men en pen bil må jeg si Kom med flere bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikL Skrevet Juli 12, 2008 Share Skrevet Juli 12, 2008 Fine bilder Likte fargen på bilen, blir nok bra med litt modifikasjoner Angående vekt.. Så er vel en cab minst like tung som en touring Du har nok rett i det, og cab'en min er like dau som Harald Hårfagre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juli 13, 2008 Share Skrevet Juli 13, 2008 Caben er vel tyngre enn touring? Siste bildet var skikkelig tøft! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Juli 13, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2008 Takk for fine kommentarer Da jeg kjøpte den var den litt daff, men det har kommet seg. Hadde også et problem med "hopping" i første gir, men det løste seg da jeg bytta luftbelg. Utover det har jeg byttet lykter. Valget falt på Depo-lykter, levert av GS Bildeler. Ble litt frem og tilbake da venstrelykta plutselig fant ut at den ville kortslutte, så jeg tok en telefon til GS. Allerede før jeg fikk forklart ferdig, var et nytt sett på vei, med returlapp for de gamle...knallservice! Skal ta litt flere og bedre bilder, har lakkert kalipperene også, må prøve å få et bilde av det. Og nei de ble ikke røde, de ble sølv Til slutt kan jeg nevne at min mor har en 1995 318 cab, og jeg synes så absolutt ikke den er daff mtp. motorstørrelsen. Og det er ingen modifikasjoner på den, så jeg er imponert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 16, 2008 Share Skrevet Juli 16, 2008 Flott touring Mats! Hva er neste plan for tralla? =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet Juli 16, 2008 Share Skrevet Juli 16, 2008 Den var flott! Likte fargen kjempegodt. Hiv inn flere bilder, det liker vi. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet September 7, 2008 Forfatter Share Skrevet September 7, 2008 Liten update Panseret var rimelig hardt angrepet av rust rundt emblemet og ikke minst under, pirket ut en god del rust før jeg gikk løs med brunox der det trengtes. Deretter ble det slipt ned, primet og lakkert. Rusten er borte, steinspruten er borte og ikke minst den kjipe Biltema-lakken forrige eier hadde brukt for å dekke til rusta. Nye baklys har det også blitt, endelig! Bilen ble plutelig litt yngre, på en måte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet September 7, 2008 Share Skrevet September 7, 2008 Pent touring eksemplar det der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet September 7, 2008 Share Skrevet September 7, 2008 Meget pen touring! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet September 7, 2008 Forfatter Share Skrevet September 7, 2008 Takker og bukker for hyggelige kommentarer, gutta Planen videre er M-front, sideskjørt og diffuser, noe jeg tror kommer til våren. Ny eksos skal også på, men ting koster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet September 13, 2008 Forfatter Share Skrevet September 13, 2008 Da ble det nye felger også! Handlet meg originale contour-felger av bui_johnny her på forumet, hyggelig fyr Jeg er happy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 13, 2008 Share Skrevet September 13, 2008 Hermegås!! Hehe, ble bra det ja..kler 4 dørs de hjula der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå