Gå til innhold

Hva er letteste måten og ta ut m50b25 motor gir og diff e36?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hvordan er letteste måten og ta ut motoren når jeg har fjernet fronten?

Er lettest å ta den med girkassa eller uten? når jeg likevel skal ha ut kassa.

Finnes det noe DIY med bilder, haynes er litt dårlig synes jeg.

Skrevet

Ja ok. men tenkte litt i forhold til de små tingene. noen som har en sjekkliste eller lignende, haynes mener jeg må ta av innsugs manifolden så det driver jeg med nå. Men er noen slanger som satt som faen.

Så skrur jeg bare løs de to motorfestene og mellomakslingen giroverføringen og girkassefeste`? og eksos.

Skrevet

du skal ikkefall ikke skru av no innsug :P

ta av panser og løft motoren ut med en talje i taket, lett som bare det.

Skrevet

ta av panser? :) er ikke E30 det var snakk om :)

Nei, er lettest å ta av fronten som Loderunner sier og ta ut motoren.

Skrevet

Når jeg tok ut motoren på min, måtte jeg slippe ned hele forstillinga, bunnpanna tok i rattakselen/tannstanga :P hadde riktig nok ikke det mest avanserte løfte utstyret da...

Skrevet
nå har jeg den biltema krana men det skal vel gå lett og ta den ut. noen som har en liste over hva jeg må koble bort?

Alt som gjør at motor fotsatt henger i bilen? Bare husk å merk alt du tar av. Få deg en sånn sak som skriver hvite klistrelapper.

Skrevet

Hvis du tar av panseret og fester krana i feste foran på motoren og har en jekk under girkassa og løfte opp med etterhvert som du forer ut driten så går det greit. Haynes vil at du skal ta av innsuget slik at du kommer til løfteøret bak på motorblokka.

Må ha en elefant som løfter litt høyt for å bruke løsningen over

Skrevet

letteste måten er vel nevnt over her ja, bortsett fra at jeg hadde trodd det var enklere å koble fra ledningsnettet med hjernen.

altså, varmeapparat slanger, bensinslanger, motorfester, mellomaksel o.l.. kansje like greit å ta ned forstillingen samtidig så er det vel bare å ta en truck/jekketralle å dra den ut?

diffen er jo vel bare å løse drivleddene og mellomakselen og festene, så detter den vel nermest ned av seg selv, er ikke helt inne på e36 men SER jo rimelig enkelt ut:)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...