A. Larsen Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 Hei hvordan er letteste måten og ta ut motoren når jeg har fjernet fronten? Er lettest å ta den med girkassa eller uten? når jeg likevel skal ha ut kassa. Finnes det noe DIY med bilder, haynes er litt dårlig synes jeg.
Larsinnj Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 Er vel bedre å ta den ut med kassa montert når du alikevel skal ha ut kassa..
LodeRunner Skrevet Juni 19, 2008 Skrevet Juni 19, 2008 Hvis du har fjernet fronten er det bare til å løfte det ut med girkasse.
A. Larsen Skrevet Juni 20, 2008 Forfatter Skrevet Juni 20, 2008 Ja ok. men tenkte litt i forhold til de små tingene. noen som har en sjekkliste eller lignende, haynes mener jeg må ta av innsugs manifolden så det driver jeg med nå. Men er noen slanger som satt som faen. Så skrur jeg bare løs de to motorfestene og mellomakslingen giroverføringen og girkassefeste`? og eksos.
toomas Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 jeg tok ut motoren hel bare løsnet den fra lednings nett osv demonterte ingen ting
Dirty Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 du skal ikkefall ikke skru av no innsug ta av panser og løft motoren ut med en talje i taket, lett som bare det.
Rayman Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 du skal ikkefall ikke skru av no innsug ta av panser og løft motoren ut med en talje i taket, lett som bare det. ta av panser? er ikke E30 det var snakk om Nei, er lettest å ta av fronten som Loderunner sier og ta ut motoren.
A. Larsen Skrevet Juni 20, 2008 Forfatter Skrevet Juni 20, 2008 Haha da hater jeg haynes boka der tok de bort innsug. panseret er ikke i veien heller så da er det vel bare å koble bort
Pauls1 Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 du skal ikkefall ikke skru av no innsug ta av panser og løft motoren ut med en talje i taket, lett som bare det. Når jeg tok ut motoren på min, måtte jeg slippe ned hele forstillinga, bunnpanna tok i rattakselen/tannstanga hadde riktig nok ikke det mest avanserte løfte utstyret da...
A. Larsen Skrevet Juni 20, 2008 Forfatter Skrevet Juni 20, 2008 nå har jeg den biltema krana men det skal vel gå lett og ta den ut. noen som har en liste over hva jeg må koble bort?
ingard Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 nå har jeg den biltema krana men det skal vel gå lett og ta den ut. noen som har en liste over hva jeg må koble bort? Alt som gjør at motor fotsatt henger i bilen? Bare husk å merk alt du tar av. Få deg en sånn sak som skriver hvite klistrelapper.
thorern86 Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 ledningsnett, bensinslanger, oljekjøler koblinga?, motorfester så klart:P, eksos, husker ikke om det er noe mer..men er ikke så mye jobb.
Bimmerlars Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 Hvis du tar av panseret og fester krana i feste foran på motoren og har en jekk under girkassa og løfte opp med etterhvert som du forer ut driten så går det greit. Haynes vil at du skal ta av innsuget slik at du kommer til løfteøret bak på motorblokka. Må ha en elefant som løfter litt høyt for å bruke løsningen over
Aama_Racing Skrevet Juni 20, 2008 Skrevet Juni 20, 2008 letteste måten er vel nevnt over her ja, bortsett fra at jeg hadde trodd det var enklere å koble fra ledningsnettet med hjernen. altså, varmeapparat slanger, bensinslanger, motorfester, mellomaksel o.l.. kansje like greit å ta ned forstillingen samtidig så er det vel bare å ta en truck/jekketralle å dra den ut? diffen er jo vel bare å løse drivleddene og mellomakselen og festene, så detter den vel nermest ned av seg selv, er ikke helt inne på e36 men SER jo rimelig enkelt ut:) Lykke til:)
Bimmerlars Skrevet Juni 21, 2008 Skrevet Juni 21, 2008 Ja, la for all del ledningsnettet henge på motoren når du løfter ut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå