Sir Hofstad Skrevet Juni 21, 2008 Skrevet Juni 21, 2008 I samtale med forebyggende politi her oppe kommer det frem at det er største utfordring med fart. Derfor bla jeg hadde håpet at vi kunne brukt feks bimmers treff til å få kontakt med ungdommene. Har det ikke helt klart ennå, men holder på. Noe må vi "voksne" kunne dele med de nystartete?
BoSJo Skrevet Juni 22, 2008 Skrevet Juni 22, 2008 Derfor bla jeg hadde håpet at vi kunne brukt feks bimmers treff til å få kontakt med ungdommene. Det hadde vert et kjempe bra tiltak Av personlig mening tror jeg noe av det beste hadde vert å få folk ut på en bane og lat dem prøvd grensen på bilen dems. Mange som kjører utfor gjør det for første gang, og blir totalt overrasket over at bilen reagere slik som den gjør. Dette kan da bli litt vanskelig med tanke på økonomi og instruktøre med passende pedagogisk tanke gang uten det tipper over. En annen ting jeg gjerne hadde sett; hvis alle bil forums ville ha avsatt bare en lille spot til en skrekk film. Skrekk film er ikke alltid like koselige å se på, men de setter spor som ofte huskes ganske lenge. Ligger masser av materiale på youtube til å lage en slik film. Noen med video redigerings evner som har lyst til å lage en lille pilot film? I tillegg hadde det vert greit om noen som jobber innen media faget kunne komme med rammer som slike film må holde seg innen for, for blir det et hit blir der også kritikk.
EirikL Skrevet Juni 22, 2008 Skrevet Juni 22, 2008 Fine forslag folk kommer med her. Jeg er overbevist om at dersom ungdommen hadde mulighet til å kjøre på lukkede anlegg, ville det ha minsket trangen til å teste bilene på offentlig vei. Akkurat når det gjelder en skrekkfilm om hva konsekvensene kan bli av "toillkjøring" kan bli, er jeg redd det blir en kortvarig effekt. Uten stadig påminning glir det inn i glemselen og så kjører folk like fort etter en stund. Men det er selvfølgelig verdt et forsøk! Alt som kan redusere antallet ulykker på veiene er glimrende tiltak i min bok. Kjør pent, folkens!
BoSJo Skrevet Juni 22, 2008 Skrevet Juni 22, 2008 Uten stadig påminning glir det inn i glemselen og så kjører folk like fort etter en stund. Korrekt, hvis der var positiv utfall på slike ting, da måtte man følge opp og lage nye og morsomme samt skremmene film med jevne mellomrom.
sveinern2 Skrevet Juni 22, 2008 Skrevet Juni 22, 2008 http://www.smp.no/article/20080621/NYHE ... 87232/1002
Rabies Skrevet Juni 22, 2008 Skrevet Juni 22, 2008 Derfor bla jeg hadde håpet at vi kunne brukt feks bimmers treff til å få kontakt med ungdommene. En annen ting jeg gjerne hadde sett; hvis alle bil forums ville ha avsatt bare en lille spot til en skrekk film. Skrekk film er ikke alltid like koselige å se på, men de setter spor som ofte huskes ganske lenge. Ligger masser av materiale på youtube til å lage en slik film. Noen med video redigerings evner som har lyst til å lage en lille pilot film? I tillegg hadde det vert greit om noen som jobber innen media faget kunne komme med rammer som slike film må holde seg innen for, for blir det et hit blir der også kritikk. Personlig så syntes jeg skrekkfilm fungerer utmerket. Så en samling med klipp som viste resultatet av personbil mot tungtransport for over et halvt år siden og jeg er fortsatt såpass skeptisk til de helvetes vogntogene at når jeg møter dem så ligger jeg så langt til høyre at jeg nesten blir bekymret for felgene mine
Yngvejos Skrevet Juni 22, 2008 Skrevet Juni 22, 2008 http://www.fvn.no/nyheter/mandal/article593234.ece Ifølge politiet hadde 19-åringen ikke på seg bilbeltet. Noen må lære det "the hard way". Det er straffen for å være idiot.
Dirty Skrevet Juni 22, 2008 Forfatter Skrevet Juni 22, 2008 skjedd igjen http://lindesnes-avis.no/artikkel.asp?Artid=171689 :( Det er en farlig sving vis du ikke kjenner svingen, den ser ikke skarp ut, men blir fryktelig skarp .
Rabies Skrevet Juni 22, 2008 Skrevet Juni 22, 2008 Shit, det der har smelt Skummelt med sånne svinger som plutselig blir mye skarpere enn man regner med. Lett å panikkbremse da, og på våt asfalt så er jo ikke det akkurat gunstig
Ballder Skrevet Juni 22, 2008 Skrevet Juni 22, 2008 Viktig og få meg seg at asfalten er sykt glatt de første timene, og gjerne flere dager med regnvær. Spesielt når det har hvert flere uker med godvær i forkant.
Dirty Skrevet Juni 23, 2008 Forfatter Skrevet Juni 23, 2008 Kondolerer så mye veldig trist når et liv gåt tapt ja fryktelig trist og unødvendig kondolerer til familie og venner. og oppå alt dette her, så var det en av bestevennene til han som mistet livet på fredag her og nå skal de leie inn egen politimann å greie til å være her i 1 år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå