Hansh Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 dåkkår må ikkje udtala dåkkår om någe dåkkår ikkje vet...va ein kompis av meg! Nei, vi må ikke uttale oss, men vi har all rett til å gjøre det hvis vi vil! - Og den muligheten fremstår som ganske fristende! Er veldig spent på hvordan dette kan ha skjedd hvis sjåføren kjørte forsvarlig og med omtanke for andres liv og helse. Ser i artikkelen at det var passasjeren det gikk hardest utover, litt mer uflaks og det kunne fort endt med at sjåføren havnet på tiltalebenken for uaktsomt drap. Ad|os: Så lenge saevik skriver minst 90 km/t kan jeg ikke se noe galt i det, men er mange som er litt friske i beregningene sine da..
Stian Børresen Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 Du klarer vel ikke å si hva bilen som kjører forbi har i fart. Du hører en litt sterk eksos-lyd og tror "dæven, her går det fort!". Slike ting irriterer meg igrunn, for om man er så uheldig å ha en litt grovere eksos på bilen så kjører du automatisk svin bare du gir på litt? Hva topic angår, så håper jeg det går bra med han som satt på og at han som kjørte tenker seg om før han leker seg på offentlig vei med en bil han tilsynelatende ikke virker å ha kontroll over..
Torek Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 Du klarer vel ikke å si hva bilen som kjører forbi har i fart. Du hører en litt sterk eksos-lyd og tror "dæven, her går det fort!". Slike ting irriterer meg igrunn, for om man er så uheldig å ha en litt grovere eksos på bilen så kjører du automatisk svin bare du gir på litt? Nei, men det er ikke vanskelig å se om en bil kommer i ca. 40 eller 80 km/t. "Den hadde ihvertfall 90 km/t" vil si at den som uttaler seg på denne måten antakeligvis har tatt hensyn til litt margin i sin beregning.
316 Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 Observasjon av denne bilen.Innsendt av Jone Hauge, 23.06.08 23:15 Veitrafikkloven sier at du skal kjøre hensynsfult og aktpågivende. Når ting som dette skjer så kan det ikke sies at de unge herremennene har gjort dette. Hvis fartsgrensen på stedet f.eks er 80 km/t har du ikke automatisk lov å kjøre i 80 km/t. Ett 80-skilt sier at du har lov å kjøre så fort som forholdene tillater det og MAX 80 km/t. At endel ungdommer skal kjekke seg og kjører mye fortere en forhold, evner, og biler skal det reageres sterkt på og inndragelse av førerkort, bøter og fengsel er veldig passende her. Jeg har liten medlidenhet for at disse sjåførene blir skadet og kjører seg ihel. Det er ett valg de gjør selv. Men hvor mange uskyldige blir ikke drept hvert år av disse sjåførene? Når dette er sagt så ble jeg forbikjørt av denne bilen tidligere på kvelden i ett byggefelt på Sandnes. I 40-sonen holdt denne bilen minst 90 km/t når den suste forbi meg samtidig som han lagde en farlig situasjon med møtende bil..... Håper vedkommende mister lappen en lengre periode, får avkortning på, eller mister forsikringsoppgjøret og tar lærdom av denne episoden. Neste gang kan kolliderer kan det være mine eller dine barn som blir meiet ned og ikke Seabrookers sine trær som blir kvistet ned av denne unge herremannen. Han skriver at han håper de dør på grunn av sin kjørestil, bare med litt penere ord. Tullebukk.
Hansh Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 Du klarer vel ikke å si hva bilen som kjører forbi har i fart. Du hører en litt sterk eksos-lyd og tror "dæven, her går det fort!". Slike ting irriterer meg igrunn, for om man er så uheldig å ha en litt grovere eksos på bilen så kjører du automatisk svin bare du gir på litt? Nei, men det er ikke vanskelig å se om en bil kommer i ca. 40 eller 80 km/t. "Den hadde ihvertfall 90 km/t" vil si at den som uttaler seg på denne måten antakeligvis har tatt hensyn til litt margin i sin beregning. Vi er ihvertfall to som er enige.. Har til opplysning blitt stoppet selv pga. bakpotten på Carinaen, mente jeg måtte ha holdt over 100 gjennom en rundkjøring mens jeg i virkeligheten holdt ca. 60 i 2. gir (er 60 på stedet og man trenger ikke svinge særlig for å holde eget felt gjennom). De fikk tilbud om å prøve å selv å få bilen opp i over 100 i 2. gir, men takket nei og ga meg en advarsel.
Torek Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 Forskjellen mellom 60 og 100km/t er ganske stor, så at du ble beskyldt for å holde 100 km/t når du i virkeligheten hadde 60 +/- er sløvt.
saevik Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 Observasjon av denne bilen.Innsendt av Jone Hauge, 23.06.08 23:15 Veitrafikkloven sier at du skal kjøre hensynsfult og aktpågivende. Når ting som dette skjer så kan det ikke sies at de unge herremennene har gjort dette. Hvis fartsgrensen på stedet f.eks er 80 km/t har du ikke automatisk lov å kjøre i 80 km/t. Ett 80-skilt sier at du har lov å kjøre så fort som forholdene tillater det og MAX 80 km/t. At endel ungdommer skal kjekke seg og kjører mye fortere en forhold, evner, og biler skal det reageres sterkt på og inndragelse av førerkort, bøter og fengsel er veldig passende her. Jeg har liten medlidenhet for at disse sjåførene blir skadet og kjører seg ihel. Det er ett valg de gjør selv. Men hvor mange uskyldige blir ikke drept hvert år av disse sjåførene? Når dette er sagt så ble jeg forbikjørt av denne bilen tidligere på kvelden i ett byggefelt på Sandnes. I 40-sonen holdt denne bilen minst 90 km/t når den suste forbi meg samtidig som han lagde en farlig situasjon med møtende bil..... Håper vedkommende mister lappen en lengre periode, får avkortning på, eller mister forsikringsoppgjøret og tar lærdom av denne episoden. Neste gang kan kolliderer kan det være mine eller dine barn som blir meiet ned og ikke Seabrookers sine trær som blir kvistet ned av denne unge herremannen. Han skriver at han håper de dør på grunn av sin kjørestil, bare med litt penere ord. Tullebukk. Ja nei her er mange personer som meiner dei kan sjå forskjellen på 80 og 90km/t på møtende bil..Den evenen vil eg og ha;)
Stian Børresen Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 Du klarer vel ikke å si hva bilen som kjører forbi har i fart. Du hører en litt sterk eksos-lyd og tror "dæven, her går det fort!". Slike ting irriterer meg igrunn, for om man er så uheldig å ha en litt grovere eksos på bilen så kjører du automatisk svin bare du gir på litt? Nei, men det er ikke vanskelig å se om en bil kommer i ca. 40 eller 80 km/t. "Den hadde ihvertfall 90 km/t" vil si at den som uttaler seg på denne måten antakeligvis har tatt hensyn til litt margin i sin beregning. Vi er ihvertfall to som er enige.. Har til opplysning blitt stoppet selv pga. bakpotten på Carinaen, mente jeg måtte ha holdt over 100 gjennom en rundkjøring mens jeg i virkeligheten holdt ca. 60 i 2. gir (er 60 på stedet og man trenger ikke svinge særlig for å holde eget felt gjennom). De fikk tilbud om å prøve å selv å få bilen opp i over 100 i 2. gir, men takket nei og ga meg en advarsel. Du kan tenke sånn på det, hadde du hatt en bil som ikke lagde noe særlig eksos-lyd kunne du hatt 150km\t der uten at noen hadde sagt noe..(setter det litt på spissen, men det er jo på en måte sant..) Har fått tilsnakk jeg også på en gammel Honda prelude jeg hadde med rakt rør..hørtes ut som en rallybil. lå i 20km\t i et boligfelt og hun dama hoppa framfor bilen å kjefta som bare det om at "jeg måtte ikke vise meg i nærheten der igjen når jeg kjørte som et svin der ungene leker" Så slike person-bestemte hastigheter tar jeg med en god klype salt. Det værste er vel at politiet også gjerne tror på slike påstander til tider
Spiritus Sancti Skrevet Juni 24, 2008 Skrevet Juni 24, 2008 Haha, underholdning å leser kranklene på bimmers.. Samme folka vær gang:P
DANI Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 tingen e jo d at han kom seg jo aldri t sandnes den dagen d ser dåkkår jo på bilde,så han har aldri kjørt i 90km/t i et boligfelt.
Widejuggao Skrevet Juni 29, 2008 Skrevet Juni 29, 2008 så han kan ikke ha vert i sandnes tidligere på dagen allså?
Dr_S Skrevet Juni 29, 2008 Skrevet Juni 29, 2008 Hva er krankler? Men uansett, håper han har lært nå da
Spiritus Sancti Skrevet Juni 29, 2008 Skrevet Juni 29, 2008 Hva er krankler?Men uansett, håper han har lært nå da Du skjønte jeg mente krangler..
Dr_S Skrevet Juni 29, 2008 Skrevet Juni 29, 2008 Hva er krankler?Men uansett, håper han har lært nå da Du skjønte jeg mente krangler.. Neeeei!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå