Gå til innhold

Kjøpt E61 med ulovlig solfilm, fikk med skjolder på kjøpet


Gjernes
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Eneste jeg lurer på er hva sjefen til denne selgeren sier. Hvem er tjent med å ha en lystløgner ansatt som bedriftens ansikt utad?

Det gleder meg å se at det virker som om BMW Norge er innstilt på løse denne saken på en måte som opprettholder mitt gode inntrykk av forhandlerapparatet deres. :)

I denne saken mistenker jeg at nevnte selger ganske snart ble satt i sving med å avslutte saken på en mest mulig smidig måte. Og her møter man et dilemma som en bedriftsledelse ofte møter: Det vil være lite inspirerende medarbeiderbehandling å sette en ansatt til side ved å praktisk talt "ta han av saken" - samtidig som man løper en viss risiko ved å la akkurat den dårlige kundeinnstillingen som har rotet bedriften inn i problemer, også være ansvarlig for å nøste opp i problemet. Her mistenker jeg at det etterhvert har vært mer en enn innkommende samtale til nevnte selger.

Uansett er det gledelig at BMW ser ut til å fortsette linjen med at de ønsker fornøyde kunder - og denne tråden tjener som et godt eksempel på at man faktisk kan få utrettet ting ved å argumentere saklig, også overfor dem som i utgangspunktet ikke naturlig innbyr til dette.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar forøvrig til Molde en tur på lørdag. Ser det er et firma som har et par billige biler der. Bilimportøren Norge AS kaller de seg.

Noen erfaringer?

Jeg ser at de later til å være i ferd med å fase ut navnet Bilplassen.no. Utvalget deres ved utløpet av Fannefjordstunnelen ser i alle fall relativt imponerende ut. Jeg noterte meg tidligere at nettsidene deres kunngjør at "Bilimportøren Norge ble etablert i 2002, og i dag er 80% av kundene våre etablerte forhandlere. Målsetningen vår er å levere bilen billigst, hurtigst og av beste kvalitet." Dersom dette med at brorparten av kundegruppen er forhandlere er etterrettelig, bør det i det minste tyde på en viss ryddighet og grundighet i måten de driver forretning på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Service er dessverre fullstendig fraværende i så godt som alle bransjer om dagen. Jeg har gitt helt opp, og lar kun pris styre hvem jeg bruker om dagen. Det er faenmeg like dårlig over hele linjen.

Der er jeg helt enig med deg. I norge vet vi/de ikke hva service er i det hele tatt. De få gangene jeg får god service så passer jeg på å si i fra til vedkommende at jeg er fornøyd - for det er sjelden vare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i dag var den store dagen kommet.

Jeg startet dagen med et møte med advokaten min. Han sa at han hadde en kalkulator (beregningsprogram) som var beregnet for akkurat heving av bilkjøp.

Han sa også at jeg ikke skulle belastes for omregistreringsavgift og det generelle verditapet på bilen. At jeg ble trukket 1 kr for km for at jeg har hatt vesentlig nytte for bilen var naturlig. Avtalen mellom oss ble at jeg skulle dra til forhandleren for å bytte bil, så skulle advokaten ta seg av pappirarbeidet.

Da dro jeg til forhandleren og sa at jeg kom for å bytte bilen og at advokaten ville gjøre resten. Naturligvis så hadde jeg glemt vognkort del2, så mens jeg dro hjem for å hente dette, skulle forhandleren ordne skilt på gammelbilen min.

Da jeg returnerte med vognkort del2, så sto bilen fortsatt uten skilter. Selgeren dro opp til rette vedkommende for å hente skiltene, mens jeg og fruen lastet over personlige saker fra den ene bilen til den andre.

Når selgeren kommer tilbake så får jeg beskjed om at jeg ikke får skilter på bilen. Dette fordi bilen skulle ha vært til Eu kontroll i Juni...

Han ordner med en time til Eu kontroll med det samme, og jeg får beskjed om å komme tilbake om et par timer.

Så da var det bare å ralle seg en tur på byen for å slå ihjel litt tid. Når jeg drar tilbake til forhandleren igjen, får jeg beskjed om at det er avdekket 3 toer feil på bilen. Håndbrekket fungere ikke, stabstag på høyre side er gåent og styrestag på venstre side er gåent. Dette resulterer igjen til at jeg ikke får skilt på bilen. Selgeren sier at siden bilen ikke har hatt skilter siden jeg leverte den inn, så var det heller ikke aktuelt å utføre eu kontroll. Han ble opptatt med en annen kunde, og jeg fikk beskjed om å spørre en annen selger om å få låne prøveskilt, slik at jeg fikk fraktet bilen hjem. Da jeg spør den andre selgeren, så gir han meg en liten skrumaskin og ber meg om å skru av prøveskiltene som står på en annen bil som står på en parkeringsplass på andre siden av bygget.

Prøveskiltene er gyldig til klokken 15.00 i morgen, så da må jeg tilbake for å eventuelt utvide tiden. Siden prøveskiltene kun var gyldig for demo så står jeg i fare for å ha en bil uten skilter. Jaja, har nå hvertfall fått byttet tilbake bilen min nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for en historie...

Er virkelig imponert over tålmodigheten din. Jeg tror jeg hadde gått bananas halvveis.

Er synd når en handel utvikler seg sånn her, men bra det endte "godt".

Uansett fryktelig kjedelig å styre så mye med noe som bare går i null.

Lykke til med nytt bilkjøp, håper du finner en seriøs forhandler og en bra bil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne saken syns jeg er morsom å lese. Makan til styr. Jeg kleder meg til slutten denne saken. Denne forhandleren skal ikke jeg søke på ihvertfall.. Kristiansund er ikke akkurat stort helle... Atter en gang,Lykke til Gjernes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

På tide med en liten oppdatering igjen.

Var på Gs med bilen i går. De fant ut at det ikke var noe galt med styreleddet som jeg hadde fått mangel på. Dermed sparte jeg et par tusen i deler, arbeidspenger og hjulstillings kontroll. Ellers så ble det byttet lenkestag fram og nye bremsebånd. Så nå er bilen EU OK :D

Så i dag dro jeg til forhandleren for å få utlevert skiltene. Samtidig tok jeg meg en tur innom båsen til selgeren for å høre om jeg fikk pengene mine snart. Han var ikke enig i regnestykket som han har mottatt av advokaten min. Han fortalte meg tidligere at han hadde sjekket ut lovverket litt på egenhånd, og dermed funnet ut han hadde tatt for lite for "vesentlig nytte av bilen". Så han ville justere denne fra 1 kr til litt over 2 kr. Nøyaktig beløp husket han ikke. Så sa selgeren at han hadde sendt brev til advokaten min.

Men når jeg ringte advokaten min, så hadde ikke han mottatt noe som helst fra selgeren.

Har avtalt med advokaten at han skal purre på selgeren.

Så om jeg kjøper meg ny bil snart, så må jeg forsatt betale på gammelbilen så lenge oppgjøret mangler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen for en latterlig fyr han selgeren er! Kan han ikke bare gi etter snart og skjønne at denne saken er tapt. Blir bare enda mer dårlig reklame for en allerede bedriten bilforhandler av å holde på sånn.. Dæven som jeg blir provosert! Håper hele sjappa blir stengt en vakker dag! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem dekker advokat salær?

Du vet at du kan benytte deg av retthjelp gjennom forsikringen din, minus egenandel selfølgelig.

Bilder av Selger/Selgerne burde vært lagt ut med bilde og navn. Slik vi kan styre unna. Å så, merkeforhandler da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur innom advokaten min i går. Da hadde han fått motkrav fra forhandleren. Forhandleren ville ikke dekke advokatutgiftene mine, de ville heller ikke betale de utleggene som jeg har hatt i forbindelse med service og skift av bremseklosser. Derimot så ville de ha sine utgifter dekket. De ville ha 250kr for å ha lagt om til sommerhjul, 1600kr for nytt batteri, 1500kr for kosmetisk klargjøring og 610kr for eu kontroll. Og jeg må betale 1,65kr p/km for vesentlig nytte av bilen.

Siden de har utført kosmetisk klargjøring på gammelbilen, så ser den nesten like jævlig ut i lakken den også. Tragsik, men sant.

Omregistrerings avgifta må jeg søke staten om å få tilbake, men det regner jeg med at skal gå greit siden jeg har papir på at handelen er hevet. Advokatutgifter blir dekket av forsikringsselskapet, men jeg må betale en egenandel på 4000 +20% på salær som overstiger 4000 kr.

Jeg får tilbakebetalt 12% renter av kjøpesummen (+/- 22.000). Alt i alt så går jeg økonomisk sett noen 1000 lapper i pluss på denne handelen.

Så advokat avtalte med selger at lånet på bilen skulle slettes på fredag, så skal jeg signere på en avtale over helgen slik at jeg får resten av pengene mine.

Så en liten solskinnshistorie til slutt. Har vært et par turer i Molde og sett på noen av bilene til Bilimportøren. Og i dag slo jeg til på en 530DAT :D

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link

Jeg signerte kjøpskontrakt i dag, men bilen blir først sendt til GS bildeler for montering av M-pakken, hengerfeste og 2x2 sportseksos. Regner med å få bilen i løpet av 2 ukers tid :D Så da blir det en ny tråd på denne når den har kommet hjem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...