Gå til innhold

Min E39 540iAT (Solgt 20.10.11).


 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 535
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Se der ja. Venta i hele kveld på bildene. Det må jeg si forandret mye av utsende og var et oppløft. Jeg trodde ikke det skulle gjøre så stort inntryke av speilene noe som det gjorde.

Grattis Steffan, dette ble veldig bra :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert Steffan. M-speilene er prikken over i'en.

Innvippen funket også uten videre oppgraderinger. Skikkelig kul og hårete detalj :lol: .

Fiffig detalj ja. Og bilen blir faktisk en god del smalere når de vippes inn. Praktisk på ferjer og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tnx 2mMy, Saltkjelen og Gunnar, er mektig fornøyd selv :D .

Og bilen blir faktisk en god del smalere når de vippes inn. Praktisk på ferjer og sånt.

Helt klart en fordel på sånne plasser. Men hvordan tror du det er hvis den står oppvippet en stund i kraftig regnvær o.l. ? Er vel en form for drenering, slik at man ikke får vannstand? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble pent det der. Likte speilene. Sånne må jeg ha å he he.

Var å prøvde en 2001 540iat idag. Vare vel å merke. Var et god skyv i dem V8erne der. Så det frister jo ikke mindre nå da.... 8)

Eneste var at den var litt stygg i lakk, mye steinsprut osv. Det trekker jo litt ned. Teknisk ikke noe å utsette.

Noen spesielle ting med V8ern man bør se etter? Siden du har hatt din litt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Kjennern. Og jepp, sånne må du ha 8) .

Kjenner ikke spesielle svakheter som lett kan ses etter på M62. Beste er nok å se etter svetting, høre på gange og forhøre deg om siste skifte av vannpumpe/ termostat og evt. andre motordeler. Du får også lese litt her på Autopower :wink: .

Høres jo spennende ut den 540'n du har testet, -01 og greier, M62B44TU. Er kansje "litt" snillere på drivstoffet enn min, siden den har Vanos.

Litt kjipt at den ikke er velholdt utvendig. Da må du jo virkelig sjekke kaross nøye, pga E39 Touring's rustproblemer :? .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg føler meg litt flau... tenk at jeg ikke har sett denne tråden før nå :oops::oops:

Først og fremst, og langt på etterskudd: Gratulerer med ny bil, Steffan! :D Kan tenke meg du er fornøyd med denne; E39 sine nydelige kjøreegenskaper kombinert med grom motor - kan ikke bli stort bedre enn det. Jeg liker virkelig planene dine for den, men skulle, i motsetning til de andre her (utenom deg), ønske at den var litt lavere ;) Derfor er det godt å høre at coilovers kommer til våren.

Hvilke sommerhjul vurderer du til den? Regner med at det er 19" som gjelder..? 8)

Det ble for øvrig svært pent med M5 speilene. Blir du å satse på full M optikk, eller nøyer du deg med fronten i første omgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 touring gjør seg med senk, så du burde få din litt lavere hehe. Syns min er greit lav nå så blir det 540 så må den nærmere bakken også.

Må si at fargen på din var veldig pen. Det er ikke noe som er originalt med sånn flakes?

Jepp kjenner til alt av ting på E39, som rust osv fra den jeg har nå så det er ikke noe nytt :)

Kikket over motor rom og den så veldig bra ut, ikke noe spes mye olje svetting osv. Så det kan hende det blir en slik ja. Virket bra teknisk bortsett fra utvendig og bråk fra servo'n ved fullt ratt utslag... Men det kan alltids ordnes. Eneste kjipe bare at den ikke hadde PDC.....argh....etter at jeg har hatt det på min så følte jeg meg helt lost når jeg skulle rygge :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@caaatooo, skjerpings, du fant jo også min forrige Touring sent :lol:

Er storfornøy så langt. Hadde ikke planer om å bytte til M bakfanger, ikke så ille disse E39 fangerene. Men følger litt med på bruktmarkede, er jo skikkelig digg den M fangeren og :) .

Når det gjelder felg, så er det 19" som gjelder. Er ikke sikker på type enda, men må ha kant og være wide. Christalex har jo mye riktig typer jeg ønsker, så vi får se.

@kjennern, er ikke orginal med flakes nei. Bilen ble rust/bulkfikset og lakket i Mai. Så den er lakket i orginalfargen med effekt. Liker det godt, men forløpig vet jeg ikke hvilken type flake som er brukt. Kjipt :? .

Skikkelig minus at det ikke er PDC på 540'n, spesielt når du er vant til det fra før. Trodde nesten det var standar på en slik BMW. Du får kjøpe det på KOED :P .

@Kai-P., takk gutten :D . Er du klar til Våler?

@beem528, det må du ha ja! Kjøpte mine av Klausen Tuning :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...