Gå til innhold

Bmw 536 Turbo (1020hk)


Dejvan
 Share

Anbefalte innlegg

Säljer härmed min Bmw turbo.

Info: Bilen är i ursprungligen en Bmw 525 e34 med följande förändringar.

*Motor S38B36 M5 med smidda JE-kolvar och total seal ringar. H-profil stålstakar med Arp-2000 bultuppgradering. Vassare kamaxlar med ställbara kamdrev ( spec lämnas till köparen ). Nyrenoverat topplock. Helbalanserad bottendel. Blocket toppdeckat och stressborrat. MLS stålpackning. Precision PT88 turboaggregat och PPF grenrör samt PPF 60mm Wastegate, alla avgasdetaljer är värmecoatade, 4" downpipe+avgas hela vägen. PPF 75mm dumpventil på egetbyggt insug. Stor 4" intercooler. Helalu vattenkylare m, 2st elfläktar och elvattenpump.

*Styrsystem och Tändning- Autronic Sm4 ecu samt MSD singelspolar med inbyggda drivsteg. Autronics laddtrycksstyrning. Bosch 1630cc spridare.

*Bränsle- 75l Fuelcell samt Weldon 2035A bränslepump med Aeromotive´s största filter och regulator. 1/2 stålomspunna bränsleledningar hela vägen med pressade kopplingar. PPF fuelrail. Bilen körs på E85

Drivlina/väghållning- RAM 3-skivig koppling ( spec till 1580Nm ). Tremec TKO600 5-växlad låda, Svea kardanaxel i 3.5" rostfritt, komplett förstärkt M5 bakbrygga med 128mm monsterknutar samt sviktstålsaxlar från Sellholm. Powerflex bussningar. FK coilovers runt om och Porsche gt3 4kolvs ok med slitsade m5 e34 345mm skivor.

Utvändigt- Klarglasbakljus och vita blinkers runtom. 18" Breyton magic fälgar med bra däck + en uppsättning slicks för den som vill köra strippen.

Invändigt- M5 helskinn inredning och Greddy avgastemp, laddtryck med logg. Fungerande larm.

Bänkad i fjol hos PPF till 871hk på bakhjulen och 1020hk i motorn vid 1,45bars laddtryck. Finns mer att hämta nu i år.

Bilen är OTROLIGT påkostad och går mycket bra .

Maila för mer information och bilder.

Pris: 250 000kr men är även intresserad av något roligt i inbyte+pengar. Intressanta byten är Day cruiser båt,rolig/snabb bil eller en bruksbil i 50-100 000kr klassen. Maila vad ni har.

Mail:Nightrace3@hotmail.com

Mvh/ David.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! :) Problemet er følgende:

1) Enten importerer man denne uten å sette skilt på den, og tar den ut noen fine sommerdager på prøveskilt.

2) Eller man setter i en 525 motor for visning ved import og betaler avgift for dette. Setter tilbake S38 etterpå, og kjører med risiko for å bli tatt!

3) Eller man tar denne inn og godkjenner den som M5 turbo. Må påregne salg av hus for finansiering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...