Martin-D Skrevet Juni 27, 2008 Share Skrevet Juni 27, 2008 Heisann Handlet en fin 91mod 318i cabriolet, og det er på tide å bytte olje. Hva slags type er anbefalt? Har nok noe Biltema-saker ståendes.. men, kanskje greit å høre hva som egentlig bør brukes.. Motortype er vel M10B18, om jeg ikke er helt på jordet (noe jeg sikkert er, for jeg har ikke peiling ) Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Juni 28, 2008 Share Skrevet Juni 28, 2008 Er ikke nødvendig med noe høy kvalitets olje på denne, mener jeg. Holder lenge med noe castrol 10-40.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juni 28, 2008 Share Skrevet Juni 28, 2008 Er nok en M40B18 i bilen din. Ville kjørt på Castrol Magnatec Professional 10W-40. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juni 28, 2008 Share Skrevet Juni 28, 2008 Biltemas fullsyntetisk 5w50 hadde jeg brukt Jeg har iallefall kjørt ca 50000km med denne. Bruker ikke olje og har aldri hørt en ventil tikke Men f.eks hvis motoren din tidligere kun har vært kjørt på mineralolje så er det ikke lurt å bytte til syntetisk da den f.eks kan løsne avleiringer i motoren .. Håper vi unngår en sånn biltema/castrol/bensinstasjonsolje debatt nå som vanligvis ender i at ingen virkelig kan bevise hva som er best Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin-D Skrevet Juli 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Juli 3, 2008 Har noe 5W40W ståendes, går det greit? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 3, 2008 Share Skrevet Juli 3, 2008 10-40W delsyntisk på M40 anbefaler jeg. Tull å bruke mange hundre kr på olje på en sånn motor. CD Cardic Bilextra oljen (10-40delsynt) til 199kr for 5L holder i lange baner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå