Stene89 Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 Jeg sitter å venter på min E30 320i. å tenkte å bygge litt mer motor ut av den. noen som har no spesielt med tips? muuulig bytte topp til 325i topp?
Superbeetle Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 Det billigste og mest effektive er vel å bytte til M20b25..
E30_Dale Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 Og kanskje kombinere dette med turbo eller kompressor...
Superbeetle Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 Gjerne jeg må omformulere meg.. Det enkleste er å bytte til m20b25 da denne nærmeste er bolt on. Samt at det ikke vil by på store problemer ved en evt kontroll.. Ellers er det jo mange andre muligheter som nevnt. Men vet jo ikke helt hva du er ute etter.. Kanskje et luftfilter, eksosanlegg og litt slikt er tilfredstillende nok.. Den såkalte placebo effekten..
Yngvejos Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 Du kan jo slenge på en 325 topp, og en dieselveiv. Da sitter du igjen med en 2,7 liter med litt effekt i. Kombinert med grenrør og chip, har du en artig motor.
SondreLM Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 Du kan jo slenge på en 325 topp, og en dieselveiv. Da sitter du igjen med en 2,7 liter med litt effekt i.Kombinert med grenrør og chip, har du en artig motor. Samt andre kammer, luftfilter osv. Med alle disse modifikasjonene begynner prisen å stige, men også gleden
SteffenM2 Skrevet Juni 28, 2008 Skrevet Juni 28, 2008 Du kan jo slenge på en 325 topp, og en dieselveiv. Da sitter du igjen med en 2,7 liter med litt effekt i.Kombinert med grenrør og chip, har du en artig motor. Dette kan vel ikke stemme? Med m20b25 får du 2.7 ved bytte til diesel veiv, denne har 84mm borr, og m20b20 har 80, man får vel ikke da 2.7? 2.5 er vel more like it? B25 er heller ikke bolt on i b20, da det er forskjellige motorkontakter, som må loddes. Men igjen, dette er lettere enn og bygge turbo, billigere også. Morsom utveksling får du også, aks er tøft Bygge om til M50 er en krevende operasjon, noe jeg helst ville ungått om du ikke har lyst til og skru til du ikke klarer og holde på verktøyet lengere. Man kan bytte til 325 topp ja, men dette gir ingen spesielt bra økning, etter hva jeg har hørt. Det blir for store kanaler for en orginal b20, så man får ikke den rette farten. Men, kan alltids bygge en morsom motor ut av en 320 også, kam, grenrør, kraftigere vippearmer, ventiler osv, bygge litt oppover i turtalls registeret kan men vel hente hester, utav en 2liter? Ville da greit tro du kan hente ut en 160-170 hester av en 2liter(spekulering!) Men da er det jo tross alt mye billigere og hive i en 2.5, og få samme effekten.
Fliid Skrevet Juni 29, 2008 Skrevet Juni 29, 2008 Bytte topp fra M20B20 til M20B25 topp er like dyrt som å kjøpe deg en M20B25 motor, komplett. Du må huske ett par ting; #Man må plane toppen (kanskje dette er gjort på toppen du kjøper, men du betaler meget for toppen da) #Du må kjøpe inn toppen, kanskje det trengs og byttes kammer osv på den og. #Du må og handle inn slipesett og topplokksbolter. Regnestykket da er ikke så meget pent i forhold til og bare bytte over til en M20B25 motor. Vet ikke hva du er på jakt etter, men det aller letteste er og montere effektanlegg og powerfilter (Men hvor ble det av effektøkningen ved disse modifikasjoner? : ) ) Du kan å chippe hjernen, men er lite og hente der og. Får flyttet sperren litt, men det er ikke like kult og dra ut 3 gir maks og gire fjerde, så skjer det overhodet absolutt ingenting. En pigg M20B20 har litt mer futt og gi da (u-chippet). Det som er lettest nr. 2 er og sette i en M20B25, Er denne E30'n produsert etter niende måned i 1987 (09/1987) så er det det ingenting som må gjøres med motorkontakten eller andre kontakter forøvrig (Tenker da på kontakten som er til blandt annet turtallsgiver som er ved siden av pluggen til hjernen, i hanskerom) Tja, har du en god del erfaring ved å skru så kan du sette i en M50B25 f.eks (E36 eller E34 motor, helst E34 da det kreves mindre modifikasjoner enn e36 motor) Men dette er da enda dyrere enn de to alternativene jeg allerede har nevnt til sammen om du skal gjøre ting skikkelig og kjøper alt til en fornuftig pris. Alt i alt, hadde det vært første gang jeg skulle til og skru på min egen bil hadde jeg valgt nr 1 og brukt litt tid på å lære mere om bilen og om motor styring osv. Så godt for en M20B25. Det som er så fint er at de modifikasjonene du gjør med M20B20'n som jeg nevnte er at du kan bruke de samme delen på en M20B25 motor, ergo; ingen penger i dass. Går du fra 1 til 3 så får økonomien din en liten smell og i disse dager med en høy bensin pris er vel ikke det stort ønskelig om man er en gutt /jente som går på skole og jobber kveldstid eller jobber som lærling.
Yngvejos Skrevet Juni 29, 2008 Skrevet Juni 29, 2008 Du kan jo slenge på en 325 topp, og en dieselveiv. Da sitter du igjen med en 2,7 liter med litt effekt i.Kombinert med grenrør og chip, har du en artig motor. Dette kan vel ikke stemme? Med m20b25 får du 2.7 ved bytte til diesel veiv, denne har 84mm borr, og m20b20 har 80, man får vel ikke da 2.7? 2.5 er vel more like it? B25 er heller ikke bolt on i b20, da det er forskjellige motorkontakter, som må loddes. Men igjen, dette er lettere enn og bygge turbo, billigere også. Morsom utveksling får du også, aks er tøft Bygge om til M50 er en krevende operasjon, noe jeg helst ville ungått om du ikke har lyst til og skru til du ikke klarer og holde på verktøyet lengere. Man kan bytte til 325 topp ja, men dette gir ingen spesielt bra økning, etter hva jeg har hørt. Det blir for store kanaler for en orginal b20, så man får ikke den rette farten. Men, kan alltids bygge en morsom motor ut av en 320 også, kam, grenrør, kraftigere vippearmer, ventiler osv, bygge litt oppover i turtalls registeret kan men vel hente hester, utav en 2liter? Ville da greit tro du kan hente ut en 160-170 hester av en 2liter(spekulering!) Men da er det jo tross alt mye billigere og hive i en 2.5, og få samme effekten. Det var jeg som tenkte litt feil nå. Jeg tenkte at de hadde lik borring. Men man får ikke 2,7 av å sette dieselveiv på en 2,5. Man må ha 130mm råder. Disse finner du i b20 motoren
SteffenM2 Skrevet Juni 29, 2008 Skrevet Juni 29, 2008 Du kan jo slenge på en 325 topp, og en dieselveiv. Da sitter du igjen med en 2,7 liter med litt effekt i.Kombinert med grenrør og chip, har du en artig motor. Dette kan vel ikke stemme? Med m20b25 får du 2.7 ved bytte til diesel veiv, denne har 84mm borr, og m20b20 har 80, man får vel ikke da 2.7? 2.5 er vel more like it? B25 er heller ikke bolt on i b20, da det er forskjellige motorkontakter, som må loddes. Men igjen, dette er lettere enn og bygge turbo, billigere også. Morsom utveksling får du også, aks er tøft Bygge om til M50 er en krevende operasjon, noe jeg helst ville ungått om du ikke har lyst til og skru til du ikke klarer og holde på verktøyet lengere. Man kan bytte til 325 topp ja, men dette gir ingen spesielt bra økning, etter hva jeg har hørt. Det blir for store kanaler for en orginal b20, så man får ikke den rette farten. Men, kan alltids bygge en morsom motor ut av en 320 også, kam, grenrør, kraftigere vippearmer, ventiler osv, bygge litt oppover i turtalls registeret kan men vel hente hester, utav en 2liter? Ville da greit tro du kan hente ut en 160-170 hester av en 2liter(spekulering!) Men da er det jo tross alt mye billigere og hive i en 2.5, og få samme effekten. Det var jeg som tenkte litt feil nå. Jeg tenkte at de hadde lik borring. Men man får ikke 2,7 av å sette dieselveiv på en 2,5. Man må ha 130mm råder. Disse finner du i b20 motoren Da er vi på samme side. Men, om du skal ha mere hester er det vel bare og bytte til en 325 motor, 320 er ikke en sprek motor. med en b25 får du mest hester for minst penger, og skruing, mener jeg. Hvilken årsmodell har du kjøpt, Marius?
Sir Hofstad Skrevet Juni 29, 2008 Skrevet Juni 29, 2008 Rimeligste er å bytte til 2,5 innsug og spjeldhus. Kombinert med en billig chip. Kan få ut ca 20-25 hk.
Stene89 Skrevet Juni 30, 2008 Forfatter Skrevet Juni 30, 2008 86 mod. meget pen bil. lite rust etc. men trenger litt mer gamp en 136. så tenkte å bytte toppen på den evt. å bytte kam. vet ikke om noen har no formening om dette. skal bruke litt penger på dette gradvis hadde jeg tenkt. Bare sleng inn ideer.
SteffenM2 Skrevet Juni 30, 2008 Skrevet Juni 30, 2008 86 mod. meget pen bil. lite rust etc. men trenger litt mer gamp en 136. så tenkte å bytte toppen på den evt. å bytte kam. vet ikke om noen har no formening om dette. skal bruke litt penger på dette gradvis hadde jeg tenkt.Bare sleng inn ideer. Bytte topp er som sagt dyrere enn og bytte til en 2.5 liter. Det du kan gjøre, er som skrevet over, 2.5 innsug, grenrør, trimkam. Utover dette er det egentlig ikke noe spesielt av hester og hente utav en 320i motor, uten og bruke alt for mye penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå