Gå til innhold

Hjelp til valg av nybil!


Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg nyere bil nå i løpet av sommeren, og sliter veldig i valget mellom diesel og bensinbil.

Har for tiden to biler jeg er meget interessert i og har hatt samtaler med begge personene. Bilene er som følger:

BMW E46 318Ci 2003 mod 87000 km - Ny i norge, ESP, antispinn, sportseter, delskinn, ettermontert alt av M-deler bortsett fra sideskjørt. Multifunkjsons M-sportsratt, BMW buisness radio/cd, midtarmlene, klimaautomatikk, varmeseter, effektannlegg, senkesett.

BMW E46 320dT 2003 mod 107000 km - Importert våren 2007 fra forhandler i Sør-Tyskland. ESP, antispinn, sportseter i stoff, Ingen M-pakke, Multifunkjonsratt med fire eiker, bluetooth for mobiltelefon, regnsensor, ryggesensor, midtarmlene, BMW buisness radio/cd, klimaautomatikk, INGEN varmeseter.

Begge bilene er faceliftmodeller for de som ikke klarte å tolke dete ut fra årsmodellen. Kan forøverig si at begge bilene har akkurat samme utropspris i annonsen.

Er det bloutooth mobiltelefon "forberdelse" på alle facelift modeller med multifunksjonsratt som har dette "telefon symbolet" ?

Coupe er veldig atraktivt utseendemessig da det appelerer veldig til min unge alder av snart 21, mens touringen appelerer veldig da jeg ofte er i Finland for å kjøre snøscooter og dermed har mange pakkenelliker med meg dit.

Skepsisen min ligger i at Touringen er importbil og at jeg tror varmeapparatet ikke er like godt som de nordiske modellene med blandt annet varmeseter. I tillegg til at jeg har enn viss følelse av at det er flere feil på 320d. Da med tanke på dyre reprasjoner (les: dyser, turbo, dieselpumpe, LMM m.m) For ikke å snakke om høyere dieselpriser som jeg tror bare vil bli høyere og høyere for hvert år da nesten alle kjøper dieselbiler. Det som derimot trekker opp diesel igjen er det høye dreiemomentet og det lave forbruket som også kan chippes og yte enda bedre.

Så er det noe sjeler her inne som kan komme med gode argumenter på en eller begge bilene? Da jeg serriøst holder på å slite av meg hodet i fortvilelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skepsisen ligger mest til grunne med juksing av kilometerstand. For ikke å snakke om belgiske biler som ofte er kondemnerte biler kjøpt fra tyskland som så blir fikset opp igjen.

Ja det er to helt forkjellige biler, men som sagt appelere begge til mitt bruk.

http://www.zett.no/bil__til_salgs.html?objectId=1292808 er stasjonsvogna.

Her er et bilde av den andre bilen:

l17lmi80jp3z3khtwu5m.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg valgt coupëen uten tvil, selv om det er litt trangt.

Jeg har da klart meg ganske greit med både kjærring, unge barnevogn og bagasje på tur i min lille E36 compact, så å dra på snøscootertur til finland med coupe tror jeg burde gå greit. Hvis ikke du skal ha selve snøscooteren inni bilen da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coupe'en uten tvil, dersom du klarer deg med plassen den har. Slik jeg ser det virker det som om det står mellom praktisk bil og fin bil hehe Altså om du skal være fornuftig eller "mindre" fornuftig. Det eneste som trekker opp for touringen er at den er litt sprekere...

Gå for coupe altså :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coupen så jo veldig mye bedre ut ihvertfall!

Men jeg er uansett ingen stor tilhenger av hverken diesel eller stasjonsvogn.

Det som trolig også taler for stasjonsvognen er at de, særlig med diesel holder seg godt i pris, men kan jo fort endre seg i takt med avgifter og dieselpriser.

Hvis du ikke har bruk for baksetet til vanlig blir det ganske bra bagasjeplass i en coupe med nedslåtte bakseter, og baksetet er ikke akkurat noe sted for folk å sitte over tid uansett i en slik bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar du mye henger => gå for dieselbørse. Tourqe is king!

Bagasjeplass er vel knappest det som begrenser en enslig ungkar (?). Jeg ville valgt coupe eller sedan om det ikke var for mitt behov for hundebur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett Ad|os, det er valget mellom en fornuftig bil og en pen bil ;)

Jeg skal hvertfall ta en titt på den stasjonsvogna i dag bare for å få et overblikk om hvordan den er virkeligheten.

Denne coupene har lister av chrome, hvordan er det utseendemessig? Da jeg vet mange missliker disse svært mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor jeg skal begynne, men Espen M33, den var NITRIST! Tror det må ha vært jukset med kilometerstand når man så på den generelle standen på bilen. Huff!! Aldri sett så mye flekking i lakken på en så ny bil, for ikke å snakke om mange sår på dørtrekkene, dørlistene innvendig, og framfor handbrekket. Så ut som om noen har gnikket med en svært skrarp ring.

Så stasjonsvogna utgår;) Men du døde hvor godt den går! Tror nesten jeg vil kjøpe meg dieselbil selv om det er olje brenner :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...