Gå til innhold

gjennomsnits fotobokser + lavere fartsgrense. Telemark


 Share

Anbefalte innlegg

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel ... tid=508036

Hva i #"¤*%& trudde dette tullet ble stoppet av datatilsynet?

også SENKE fartsgrensa? HERREGUD, skal jeg kjede meg til døde og nå da, for og så glemme meg litt og fyke rett i en gjennomsnitsboks. E18 kunne liksegodt ha 90! sinnsykt dette. Vill ikke tru dette er med på og senke dødsfallene, jo lavere fart jeg har på motorveien jo mindre konsentrert er jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er jo bare begynnelsen på å nå målet om "0-visjonen".

Hvorfor ikke bare ta i litt hardere, og sette en maks-hastighet på 20km/t.

Da kan vi jo bulke så mye vi vil, uten at noen blir drept.

Men når jeg nå tenker meg om, så blir jeg vel drept om jeg blir overkjørt av et vogntog i 5km/t....så hvorfor ikke forby bilkjøring i Norge...

Jaja, er hvertfall farlig kjedelig å kjøre i 70km/t på en 90km/t-motorvei :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I gamle dager var det 90 km/t og dobbelfelt i tunnellen ved lasses. Det var tider...

Nei, drangedal veiene, herre og siljan osv blir jo snart mer effektive....

Sukk.. ja var de tidene.

Sant det der faktisk! jeg kjører ofte gamleveiene hvor det er mulig, da dette rett og slett tar kortere tid! til hytta, campingen, etc.

Men tenk, hvor irritert hadde dere ikke blitt vist dere trøtte og slitene er på vei til/fra noe midt på natta, lite biler på veien legger deg i 90-100 noen ganger, tar en forbikjøring kanskje.. BLITS.. Folk kommer til å bli helt paranoide, tenk alle bråbremsingane når folk ser en slik og er klar over hva det er, kommer til å tenke "å dæven lå ikke jeg litt for fort baki der" Ser det for meg, står støtt og stadig 4-5 biler forran boksene å venter.

Kan dem ikke eller bare HEVE veistandaren da? istedenfor og SENKE fartsgrensene? nei det blir for tett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvordan folk får panikk når de ser en vanlig fotoboks (40-50 i 70-sona!) tør jeg ikke tenke på hvordan det blir nå. Blir vel kø gjennom hele Telemark... Typisk Norge...Gjør ingenting med problemet, lager bare en ekstra avgift/lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte om dette på nyhetene tidligere i dag.. Blir så provosert.. Helt utrolig hvordan noen tenker.. Som om det kommer til å hjelpe.. Er ikke fart som har vært problemet ved de ulykkene som har skjedd på E18 i Telemark nå for tiden.. Men bruke mange millioner på det utstyret der, det har de råd til, men ordentlig vei, det kan vi ikke få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt sant, men de har ikke råd til det, for da må de utvide veiene også. Kan ikke ha midtdeler når det bare er ett-felts vei, uten noe veiskulder eller noe, som utrykkningskjøretøyer og slikt kan komme frem på, om det skjer noe.. Så da hjelper sikkert alt med at man setter ned fartsgrensene akkurat i Telemark, og masse mer fotobokser.. De må være hjernedøde hele den gjengen som styrer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotiske greier! Er ikke ofte jeg er enig med Georg Apenes og Datatilsynet, men dette hadde jeg håpet de skulle få drept i fødselen. Hvorfor ikke sette opp betongblokker og skille kjøreretningene på de mest utsatte strekningene først? Det er gjort her i Trondheim, på E6 ut mot Værnes og det funker helt fint. Hvis en idiot har lyst å teste bilen sin midt i trafikken, er sjansen for at han tar med seg andre bilister nesten eliminert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Folk kommer til å bli helt paranoide, tenk alle bråbremsingane når folk ser en slik og er klar over hva det er, kommer til å tenke "å dæven lå ikke jeg litt for fort baki der" Ser det for meg, står støtt og stadig 4-5 biler forran boksene å venter.

Haha, ser for meg masse BMW- og Audi-sjåfører som sitter i campingstoler foran fotoboksen, og følger med på stoppeklokka :)

Men Norge har nok en løsning på et slikt eventuellt problem, og det er jo å sette opp "stans forbudt"-skilt foran fotoboksen.

Å heve bøtesatsen såklart... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei fy faen ( unnskyld ordbruket! )

men blir så fustrert.

jeg trodde de hadde tatt knekken på dette, men nei da.

jeg har blitt tatt i disse gjennomsnittfarts målingene 1 gang.

jeg lå midt på natta på vei til oslo fra trondheim,

bare at jeg ikke var obbs på at den type dritten var på veien.

jeg lå i 90 i 80-sona. jeg bremset ned för hver fotoboks, men ble tatt i den siste å da vet jeg at jeg var under 80.

men fikk brev i posten. å min snittfart var på 88km/t

å fikk da en bot på 2600kr.

faen så FORBANNA jeg ble.

fikk ikke en gang beholde det forbanna bilde!!

nei forlken dette med snitt farts måling er jeg imot!!

få vekk den dritten.

MvH;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja...så i mine øyne er du en mye tryggere bilist, enn en som ligger i 70km/t.

De som ligger under fartsgrensen er jo tydeligvis utrygge på seg selv, eller at det går for fort i 80km/t. Da bør de heller levere fra seg lappen.

Dette her har nok ingenting med trafikksikkerhet å gjøre, men rett og slett en ny form for vei-prising/skattekreving :evil:

Tro om en kan utgiftsføre fartsbøter på selvangivelsen.... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trafikken kommer ALDRI til å flyte! Fort gjort å glemme seg litt å ligge i 5-10km over, så nærmer man seg boksen og må kjøre i 50 en stund for å være på den sikre siden.

Dette er så fantastisk tankeløst og lite gjennomtenkt!! Det er rett og slett helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...