Gå til innhold

Uheldig nabo glemte håndbrekk. Traff såklart bilen vår.

ESveen
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig en nabo på døra i dag etter middagen, vedkommende forklarte at en sølvgrå BMW sto i siden på vår sølvgrå BMW 320. Ble litt forvirra, men så fra verandaen at det sto en 520i E34 i siden på bilen vår.

Bilen som tilhører en annen nabo hadde trillet en halvtime etter han hadde satt den fra seg, over tre kantsteiner, og inn i vår bil rett ved der bakskjermen møter bakfangeren på høyre side bak.

Ble en bra trøkk rundt bensinpåfyllingslokket, så fikk den hentet med bilbergingsbil og sendt ned på NAF stasjonen for takstering.

Har allerede skrevet skademelding med vedkommende så det ordnet seg fint. Bare synd samboeren er bil-løs utover sommeren.

Tragi-komisk å se to sølvgrå BMW'er 520i og 320i, begge fra 91-92 stå kollidert. Pynter bra på forsikkringspremiene for oss neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har tatt endel bilder, men vil ikke henge ut naboen på offentlig nett. Var tross alt en ærlig feil.

Hadde det vært E39'en min hadde det blitt ramaskrik fra min side. Den står heldigvis låst inne i parkeringskjelleren. Samboeren min tar det tyngre, hun har akkurat fått seg fast jobb, å kjøpte av meg bilen for ei uke siden. Skulle omregistrere den etter ferien. Men skal prøve å få bakfangeren og sideskjørtene lakkert i bilens farge (originalt grått, på sølvgrå bil) på forsikkringa. Så får vi lakkere frontfangeren selv. Dette var en plan vi hadde uansett.

Griseflaks at det ikke var unger der. Det kryr av småunger ut, men det skjedde akkurat i middagstiden. Men det kunne blitt stygt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har allerede skrevet skademelding med vedkommende så det ordnet seg fint. Bare synd samboeren er bil-løs utover sommeren.

Du får vel leiebil til skaden er reparert? Du skal jo ikke lide noen last, ettersom det ikke er din bil som trilla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakka med mitt forsikkringselskap, får såklart ikke leiebil der, siden bilen vår har kunn ansvar. Men skal ringe naboens selskap i morgen igjen (saken var ikke registrert enda før idag), å høre.

Det de sa i vårt selskap var at man må legge fram en grunn for å få leiebil, slik som tapt arbeidsfortjeneste etc. Så det var ikke bare bare.

Men trur det ordner seg.

Bilen ble forsåvidt hentet på NAF idag etter at den IKKE skulle taksteres der alikevell, noe som gjensidige (vårt selskap) sa vi skulle gjøre i går. Taksten skal bare gå igjennom NAF - Gjensidige om vi har kasko. Det fikk ikke saksbehandler med seg i går. Så nå sitter vi igjen med ei taueregning på 1.300 som naboens selskap sikkert ikke vil betale siden de skal stille med takstmann. Så må sende den regninga til Gjensidige siden saksbehandler har gjort feil. Enda mere papirer fram og tilbake.

På NAF igjen hadde en mekanikker sett på bilen og kom fram til at den var kjørbar noe den absolutt ikke var. Det hyler i ett kulelager etc. i dekket der bilen traff, så vil ikke kjøre mer med den.

Blir spennende å se hvor lang tid det andre selskapet tar å få sendt en takstmann. Problemet er at vi skal på ferie på fredag.

Papirmøller.... :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De NAF gutta nede på nidarvoll har jeg bare dårlig erfaring med så er like greit at taksteringen skjer en annen plass ;) Han kan umulig ha sett skikkelig på bilen hvis han konkluderte med at den var kjørbar ut ifra det du skriver her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...