Gå til innhold

Grom 8-serie


 Share

Anbefalte innlegg

Tja det hadde jo vært en ide!

Har iallefall før tenkt på vader stoler, de passer liksom bedre inn. Men nå har jo den bilen her fra en GT. Syntes ikke det passet så godt med tanke på baksetene. Utrolig fet bil, hadde ikke gjort noe og hatt den nei, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en V8 fra E39 M5 ja. Grunnen til at vi ikke ser slikt i Norge, er nok en kombinasjon av høye avgifter på det meste og ekstremt liten tilgang på M5 motorer og rasa 8-serier :)

Er mye mere sånt i Tyskland og landene rundt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er absolut en fin konstruksjon, men Alpina E31 B12 5.7 hadde jo en S70 basert V12 motor som ytet 416 HK ved 5400 rpm og 570 Nm ved 4000 rpm. Det ble imidlertid kun produsert 57 stk. av denne modellen , men det er allikevel litt mer krutt i 570 Nm enn de 500 Nm ved 3800 rpm som S62B50 motoren leverer. På den annen side... en V8 motor er ikke stort lenger enn en rekkefirer så vektfordelingen er nok bedre på denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grom kombinasjon, ja :D Noen som vet vekta på denne motoren? er ikke så sikker på at det er så veldig mye å spare i forhold til 12'eren.

Setene kan jeg egentlig spare meg for, selv om jeg synes vadere er knalltøffe.. Tror nok seter fra siste 3-serie cab hadde vært bedre med tanke på løsningen denne karen har med beltene :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men la noen merker til at den ikke har sikkerhets belter??

Disse ligger inne i stolen, og det finnes ingen B-stolpe å feste de i.

Jeg tenkte på E46 cab stoler i min siden cab'ene også har beltet i stolen.

Felgene er tøffe, Hartge design, men den gamle splittfelg konstruksjonen gjør at sentret, og dermed felgen ser liten ut.

Det jeg lurer mest på er hvordan han fikk E46 M-rattet montert..... eller rettere sakt, fungerer airbagen.

Jeg ønsker meg det rattet i min bil, men e46 har 2 trinns airbag, 850 har 1 trinns, så det er ikke så lett å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer mest på er hvordan han fikk E46 M-rattet montert..... eller rettere sakt, fungerer airbagen.

Jeg ønsker meg det rattet i min bil, men e46 har 2 trinns airbag, 850 har 1 trinns, så det er ikke så lett å få til.

Han har sikkert bytta ledningsnett og hele sulamitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...