Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det best å grunne først, pusse ned grunningen, så lakke?

Eller Bare grunne så lakke?

Eller ikke grunne, bare lakkere?

Skrevet

Pusse - grunne, pusse grunningen - lakkere..

Viss du lar være å pusse grunningen vil lakken henge dårligere.. men husk å bruke fint papir...

Skrevet

skal pusses sånn at den ikke er ru. bruke 2000papir tror jeg. 1500-2000.. Kan være lurt å ringe en lakkerer og høre så får du et skikkelig svar ;)

Skrevet

2000 papir er jo unødvendig delux :shock:

800 papir holder i lange baner!

I mangel av annet papir brukte jeg 280 sist jeg lakkerte, ser ingen tegn til riper der..

Skrevet

Brukes for grovt papir vil lakken etterhvert synke inn så ripene dukker opp.

Bruk minimum 1000 våtslipepapir.

Husk å rengjør nøye med noe PH nøytrale rensegreier av noe slag før lakk.

Skrevet

Men for og slipe fylleren begyn nå ikke med 1000 våt da, da vil du bare ligge å jegle oppå de små ujevnhetene uansett om du bruker klosse. Så ta 320 på en eksentrisk rondel sliper først, husk kontrast pulveret så du ser når du har slipa nok, så går du over med 600-800 våt sliping ;)

Er det en lys sølv farge må du bruke finere papir slik at ikke metalic kornene kan legge seg i evt slipe riper etter 800 pappiret. Så da bruker jeg 1500 korning ;D

Skrevet

Jeg har nå sparklet en liten rift på fangeren, hvilke papir skal jeg bruke for å pusse ned plast sparkel?

Skrevet

Du pusser det jevnt med det du skal ha det til og matche med, men det gjelder og time dette her, når du begynner og nærme deg perfekt, gå over til 1000 og våt, så pusser du det 100% rett, for så og ha en fin overflate og lakkere på. For og begynne med ville jeg brukt 320-400, så gått over til 1000 med vann når du nærmer deg, husk at dette papiret er veldig fint(1000 altså) så du trenger ikke bruke det før rundt 2mm ifra "perfekt".

Iallefall mitt tips.

Skrevet
Du pusser det jevnt med det du skal ha det til og matche med, men det gjelder og time dette her, når du begynner og nærme deg perfekt, gå over til 1000 og våt, så pusser du det 100% rett, for så og ha en fin overflate og lakkere på. For og begynne med ville jeg brukt 320-400, så gått over til 1000 med vann når du nærmer deg, husk at dette papiret er veldig fint(1000 altså) så du trenger ikke bruke det før rundt 2mm ifra "perfekt".

Iallefall mitt tips.

bruk heller 180 til den har riktig "form" også bruker du 240, så 400 til slutt, så kan du bare grunne og lakke:) viss det vart bra da..

og ALDRI finn på å bruke våt på sparkel!

Skrevet

puss bilen i 400 rondell,så sprøyter du fyller.

puss fyllern med 500 rondell til du får det slett.ingen vits i å våtslipe,er bare for å lage seg arbeid.blås delene for støv å vask de godt med silikonfjærner så er d bare å lakke.Men husk å vaske med silikonfjærner før du begynner å pusse på bilen.lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...