///Mysild Skrevet Juli 12, 2008 Share Skrevet Juli 12, 2008 ungdom mellom 18 og 20 kan slippe årsavgiften!er utenfor aldersgruppen selv, men kanskje dette er slikt som kan hjelpe... http://www.vg.no/nyheter/innenriks/nors ... tid=193693 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet Juli 12, 2008 Share Skrevet Juli 12, 2008 det er faktisk et bra forslag da...hvem har tipsa de? men fra spøk til revolver, noe sånt kan faktisk fungere...kunne gjerne vært fra 18 til 25 da (?) eller mer enn 20 ihvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astri Skrevet Juli 12, 2008 Share Skrevet Juli 12, 2008 Det va ein genial ide! Thumbs up for Erna som faktisk vil gjøre noe med ulykkesstatistikken! Og e villige til å tape noen kr til statskassa for å redde liv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Juli 12, 2008 Share Skrevet Juli 12, 2008 Det er jo masse penger å spare på å unngå fartsbot da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spinx Skrevet Juli 12, 2008 Share Skrevet Juli 12, 2008 Ho er kanskje ikke så dum som jeg trodde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Juli 12, 2008 Share Skrevet Juli 12, 2008 Absolutt et bra tiltak, men tror nok ikke 3tusen kroner er nok motivasjon til å få "verstingene" til å kjøre fint Vil nok hjelpe mot de som kanskje trår på litt ekstra en sjelden gang i blant, men heller tvilsomt at de som "pleier" å kjøre for fort kommer til å redusere farten noe særlig pga dette. Vet hvertfall selv at jeg nok ikke ville forandret kjørestilen pga dette, men heller sett på det som en liten ekstra bonus dersom jeg ikke ble tatt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Juli 12, 2008 Share Skrevet Juli 12, 2008 Samme her He he. Hvis ikke bøter på 8000 skremmer, så motiverer neppe 3000 i "bonus". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode D Skrevet Juli 12, 2008 Share Skrevet Juli 12, 2008 Selvfølgelig hjelper det, alt hjelper til en viss grad. "Værstingene" vil nok ikke bry seg, men det vil nok få en del til å tenke seg om, tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juli 12, 2008 Share Skrevet Juli 12, 2008 Forslaget er vel så bra syns jeg. Men hva med de som registrerer bilene på foreldrene sine for å få billigere forsikring? Hvilket en del gjør i den alderen. Med tanke på forsikringsprisene på enkelte biler vil det fremdeles nesten lønne seg i enkelte tilfeller å registrere bilen på noen "litt opp i årene" selv om årsavgiften kuttes ut for de mellom 18-20 år. Noen her som kan bekrefte påstanden min, eller er jeg på bærtur nå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Juli 12, 2008 Share Skrevet Juli 12, 2008 Forslaget er vel så bra syns jeg.Men hva med de som registrerer bilene på foreldrene sine for å få billigere forsikring? Hvilket en del gjør i den alderen. Med tanke på forsikringsprisene på enkelte biler vil det fremdeles nesten lønne seg i enkelte tilfeller å registrere bilen på noen "litt opp i årene" selv om årsavgiften kuttes ut for de mellom 18-20 år. Noen her som kan bekrefte påstanden min, eller er jeg på bærtur nå? De får ikke den bonusen. Rett og slett. Ikke at jeg spørt Erna men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Juli 12, 2008 Share Skrevet Juli 12, 2008 Bøter er en ting,en belønning er noe annet. Fantastisk at de for en gang skyld prøve med noe annet enn ris da.Er ihvertfall et skritt i riktig rettning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet Juli 12, 2008 Share Skrevet Juli 12, 2008 har du en rå bmw,så er de nok ikke så mange som tenker på årsavgiften når de drar ivei,er mer å spare på å kjøpe en lat diesel som bruker 0,4 på mila. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Juli 12, 2008 Share Skrevet Juli 12, 2008 Latterlig at det ikke kan gjelde alle aldersgrupper da. Men er vel for å ikke unngå for stort avgiftstap, siden denne gruppen smeller mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå