ESveen Skrevet Juli 19, 2008 Skrevet Juli 19, 2008 Uansett få en advokat til å forhandle fram en avtale med aktor, så kan det hende du slipper paller, og får trekke fra noen mnd. uten lappen. I mitt tilfelle betalte staten advokaten min. Dessuten fikk jeg korta ned 3mnd på straffa. Boten forble den samme. Men en god advokat er alfa omega i slike saker.
316 Skrevet Juli 19, 2008 Skrevet Juli 19, 2008 Jeg vil nå tørre å påstå at det letteste er å holde fartsgrensa! Så slipper du rettsaker og faenskap!
Torek Skrevet Juli 19, 2008 Skrevet Juli 19, 2008 Jeg vil nå tørre å påstå at det letteste er å holde fartsgrensa! Så slipper du rettsaker og faenskap! Nå synes jeg du er urimelig
Mr.Silver Skrevet Juli 19, 2008 Skrevet Juli 19, 2008 Jeg vil nå tørre å påstå at det letteste er å holde fartsgrensa! Så slipper du rettsaker og faenskap! Litt sent nå kansje
Dirty Skrevet Juli 19, 2008 Skrevet Juli 19, 2008 Må si meg helt enig med hagenisse her,gutten har dummet seg ut og blitt tatt med buksene nede.Dette er han nok smertelig klar over sjøl.Det han spør om i første innlegg er egentlig hvordan han kan sno seg unna best mulig.Svaret på det koster noen kroner og heter advokat.Mere er det ikke å si om den saken. Man skvetter ikke opp i en gjennomsnittsfart på 140+ sånn helt uten videre på en dau 328 . Denne måling er en direkte konsekvens av at du har vært langt ute på 4gir å snusa på hvertfall 160++ på speedoen for å få en sånn snittmåling. har du noen gang prøvd en 328 ? men er på 160 før man trøkker 4 gir inn under pådrag og vis du ligger i 80 -90 km/t så tar det ikke mange sekundene før man er oppe i 160 og og videre mot 200 vis sletta er grei. når jeg kjører forbi biler. er det ofte jeg er oppe i 160-180 uten at jeg tenker meg om.
Pauls1 Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Må si meg helt enig med hagenisse her,gutten har dummet seg ut og blitt tatt med buksene nede.Dette er han nok smertelig klar over sjøl.Det han spør om i første innlegg er egentlig hvordan han kan sno seg unna best mulig.Svaret på det koster noen kroner og heter advokat.Mere er det ikke å si om den saken. Man skvetter ikke opp i en gjennomsnittsfart på 140+ sånn helt uten videre på en dau 328 . Denne måling er en direkte konsekvens av at du har vært langt ute på 4gir å snusa på hvertfall 160++ på speedoen for å få en sånn snittmåling. har du noen gang prøvd en 328 ? men er på 160 før man trøkker 4 gir inn under pådrag og vis du ligger i 80 -90 km/t så tar det ikke mange sekundene før man er oppe i 160 og og videre mot 200 vis sletta er grei. når jeg kjører forbi biler. er det ofte jeg er oppe i 160-180 uten at jeg tenker meg om. Njaa.. skeptisk! En 328 går da strengt talt ikke noe særlig bedre enn en nyere, "normal" familie-bil... snakker av erfaring..
Gunnar Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Njaa.. skeptisk!En 328 går da strengt talt ikke noe særlig bedre enn en nyere, "normal" familie-bil... snakker av erfaring.. Som f.eks.?
ALLSTAR Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Njaa.. skeptisk!En 328 går da strengt talt ikke noe særlig bedre enn en nyere, "normal" familie-bil... snakker av erfaring.. Som f.eks.? min
Gunnar Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Hva er det for noe da? Står bare "ACS 5" i profilen din. Hvis du påstår at noe som helst som har med ACS å gjøre er normal familiebil, så lever du ikke i Norge. Jeg vil påstå at en normal familiebil har fra 1.6l bensin med 100hk til 2-liter turbodiesel på 140-150hk. Alt over er for spesielt interesserte (hvor mange ikke-bilinteresserte overhodet kjenner dere som har over 150hk?). Ingen slike henger med en 328i. Kanskje noen henger på til 80, og i visse gir der turbodieselene er knallsterke (i 2. og 3. gir i riktig turtallsregister kan de dra sykt, men det slutter like brått som det kom).
ALLSTAR Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Hva er det for noe da? Står bare "ACS 5" i profilen din. Hvis du påstår at noe som helst som har med ACS å gjøre er normal familiebil, så lever du ikke i Norge. Jeg vil påstå at en normal familiebil har fra 1.6l bensin med 100hk til 2-liter turbodiesel på 140-150hk. Alt over er for spesielt interesserte (hvor mange ikke-bilinteresserte overhodet kjenner dere som har over 150hk?). Ingen slike henger med en 328i. Kanskje noen henger på til 80, og i visse gir der turbodieselene er knallsterke (i 2. og 3. gir i riktig turtallsregister kan de dra sykt, men det slutter like brått som det kom). var vel egentlig ment som tøys!! men det er jo en familiebil vertfall må ikke være så seriøs hele tiden :)
ALLSTAR Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 vanlig familiebil /*vanlig* famileibil nesten det samme da vertfall
Gunnar Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Har en kollega med '07 535xdAT som familiebil, men det er jo ikke akkurat normalbilen i Norge..
Snake Oil Skrevet Juli 20, 2008 Skrevet Juli 20, 2008 Selvfølgelig går en 328 godt sammenlignet med en atos.men,går dårlig i forhold til sine likesinnede. Den har andre kvaliteter da Det med at man fort er oppe i 180 ved en forbikjøring er vel litt i drøyeste laget vel? Selv med biler som leverer det dobbelte av 328 kan jeg ikke si at jeg er spesielt plaget med at jeg skvetter avgårde 100km/t+ sånn plutselig jeg trenger sjelden å passere 120 på nåla for å komme forbi en som ligger i 70-80.går helt fint og beholder lappen
Inline six Skrevet Juli 21, 2008 Forfatter Skrevet Juli 21, 2008 Dette har jo blitt rene kverulant tråden ser jeg Forrestten snake oil kan du fortelle meg hvilke biler du tenker på når du sier likesinnede? Med andre ord hvilke andre biler fra slutten av nittitallet med 190 til 200hk og med nogenlunde samme vekt gjør f.eks 0-100 på 7.0 sek og har toppfart på 240km/t? Det er isåfall meget meget få Nevn en
Hansh Skrevet Juli 21, 2008 Skrevet Juli 21, 2008 Har vent meg til å gi på opp til en forsvarlig fart og så holde den når jeg kjører forbi, særlig hvis jeg passerer 4-5 biler i slengen, slik at jeg ikke risikerer å miste lappen hvis onkel skulle stå og lure i buskene. Hvis køen flyter i 70-80 og man er raskt oppe i 100-110 kommer man seg overraskende fort og greit forbi uten stor dramatikk. Å passere noen i veldig stor fart kan og være skummelt hvis de du kjører forbi ikke ser deg og plutselig skal svinge av eller utenom noe f. eks. - Og så er det jo plutselig noen luringer som prøver å legge seg midt i veien når du skal forbi bare for å hindre deg. Pleier og å holde grei avstand før jeg kjører forbi hvis de foran ikke kjører veldig langt under fartsgrensen. Begge deler hjelper på at kjøringen ikke fremstår så veldig agresiv for medtrafikanter og evt. sivilbiler i tillegg til at det hjelper på forbruk og comfort for evt. passasjerer. (Er nok lettere å kjøre slik med en cruiser som E39 o.l. og når man etter hvert har kjørt og kjører ganske mye langkjøring per år, senest forrige uke da jeg kjørte fra Kirkenes til Bergen på ferie. Gj.snittsfart var da ca. 74 km/t på 307 mil, med all småkjøring.) Er også ekstra forsiktig til/fra rudskogen og på store utfartsdager. Uansett lykke til videre i saken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå