Hans Thomas Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Ble tatt i fotoboks for omtrent en måned siden. Hvor lang tid kan det egentlig ta før man får den i posten? Jeg er veldig sikker på at jeg ble tatt, lå vel ca i 100 i 80 sonen.. Og omtrent hvor stor blir boten? Noe jeg kan si i mitt forsvar?
D.C.V Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Noen forslag: -Kona lå baki å var på tur til å føde -Du er med i det frivillige brannvesnet -Du hadde glemt å kjøpe toalettpapir -Du hadde hastverk Men jeg tror egenltig ikke noe du sier vil hjelpe deg..
Kjennern Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Kan jo be om å få se foto. Er du heldig kan dem ikke bevise hvem som sitter bak rattet. Men normalt så får du vel et brv om 2-4 uker tenker jeg.
R Andersen Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Noen forslag: -Kona lå baki å var på tur til å føde Men jeg tror egenltig ikke noe du sier vil hjelpe deg.. Det hjelper faktisk. En kamerat ble tatt i fotoboks på vei med sin fødende dame, og slapp unna bot. Du må selvsagt ha et eller annet bevis for at det faktisk har skjedd..
Torbjørn E39 Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Har hørt d kommer på det samme om hvem som kjører bilen, ved tvil er det eier sitt ansvar å vite hvem som kjører bilen og hvordan de kjører den. Vet ikke om dette faktisk er tilfelle nå eller om det lå til vedtak.... Du kan jo dra ut å fjerne skiltvarselet om fotoboks å si du ikke ble "advart" om fotoboks..
850i Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Har hørt d kommer på det samme om hvem som kjører bilen, ved tvil er det eier sitt ansvar å vite hvem som kjører bilen og hvordan de kjører den. Vet ikke om dette faktisk er tilfelle nå eller om det lå til vedtak.... Må isåfall være helt nytt. Flere tidligere saker der det ikke har vært mulig å identifisere fører, der vedkommende har sluppet bot. Eier kan nekte å si hvem som event. har lånt bilen, dersom dette er et medlem av nærmeste familie. Var flere artikler om dette i VG eller Dagbladet for en tid tilbake.
Torbjørn E39 Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Har hørt d kommer på det samme om hvem som kjører bilen, ved tvil er det eier sitt ansvar å vite hvem som kjører bilen og hvordan de kjører den. Vet ikke om dette faktisk er tilfelle nå eller om det lå til vedtak.... Må isåfall være helt nytt. Flere tidligere saker der det ikke har vært mulig å identifisere fører, der vedkommende har sluppet bot. Eier kan nekte å si hvem som event. har lånt bilen, dersom dette er et medlem av nærmeste familie. Var flere artikler om dette i VG eller Dagbladet for en tid tilbake. Ja mener dette er noe nytt, mener å lest dette et eller annet sted på nettet nå nylig, husker bare ikke hvor. Men som sagt vet ikke om dette kun ble diskutert eller om det skulle bli.
MariusW Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Hvor sikker er du på at du ble tatt? For å si det sånn, blir du tatt i en fotoboks så MERKER du det
Hans Thomas Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Skrevet Juli 15, 2008 Så jeg kan prøve å nekte? fordi vi var 5 kamerater på vei sørover på hyttetur.. Så jeg husker ikke helt hvem som kjørte?
kilronan Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Så jeg kan prøve å nekte? fordi vi var 5 kamerater på vei sørover på hyttetur.. Så jeg husker ikke helt hvem som kjørte? Den hadde ikke jeg kjøpt.
crom Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Tok vel et par måneder før jeg fikk boten på pulten på jobben. (Firmabil) Min måling var vel 69 i 60 sone, og kosta meg rundt 3000 kr om jeg ikke husker feil. En kompis av meg måtte vente 5 måneder...
Hans Thomas Skrevet Juli 15, 2008 Forfatter Skrevet Juli 15, 2008 Det kan ta såpass tid altså.. Ja, jeg ble tatt i laser uken etter.. Da ble jeg målt i 76 i 60 sonen (4200kr) Så nå har jeg ikke brutt en fartsgrense siden!
Kjennern Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Fått deg 4-5 prikker alt du da, hehe ikke rart du bør holde fartsgrensen fremover. Kommer fort opp i 8 neste gang.
-Lasse- Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 noen som vet hvordan prisene på bot er i sverige.. ? ble tatt av boks i 110 i 90'en for et par uker siden...
BreitBau Skrevet Juli 15, 2008 Skrevet Juli 15, 2008 Jeg VET man kan si at du er på vei til sykehuset med dama for å føde, MEN kan noen henvise til den "regelen" som sier noe om HVOR fort man eventuelt kan kjøre? Jeg kjørte her om dagen nedover mot Ullevål Universitetsykehus fordi bror min hadde kommet borti en høyspentledning. Trodde han lå for døden så klemte gassen langt ned og kjørte med nødblink.. Men om det var lov tviler jeg på, og noen regel som kan tilsi hva slags situasjoner man kan gi på litt ekstra i hadde vært fint å sett faktisk..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå