Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tøft med bilder av 2 fine 3 serier:-)

Blinke med lysene om du ser meg i Konsberg ChrZZ. Jobber der for tiden. :-)

Ikke for å virke *cocky*, men tror nok du må blinke først da gitt ;) Sånn med tanke på hvordan min bil ser ut, versus din som ser ut som alle de andre E34-er på stylter ;) Kan jo ikke blinke til alle dem :)

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Absolut to fine biler dette... er du ellers tilfreds med å kjøre en E46 316i ChrZZ... jeg tenker da på motoralternativet... ?

Skrevet

Takker :)

Joda, jeg syntes den til tider skulle ha hatt mer, men allikevel, så hadde vel da bensinutgiftene og evt bøte-utgiftene fulgt med..

Motoren har like mange Nm som den gamle (165Nm), så jeg syntes den føles like "sprek" ut.

Som regel, så henger også større motor og forsikring sammens, så der er det også et utgiftssluk som hadde blitt større..

Så ja, jeg er tilfreds :) (men selvsagt, dagdrømmer om større motor)

Skrevet

Ja... vi drømmer vel alle om større motor, men som du påpeker er det flere ting man må ta hensyn til når man kjøper en bil. Poenget er å finne en balanse der man totalt sett er rimelig tilfreds... og bilen ikke koster mer enn den smaker. Jeg vurderer hvorvidt jeg skal satse på en E91 318i eller en E91 318d (begge nye)... og de modellene er jo mer eller mindre i den samme gaten vi begge befinner oss i dag. Jeg har aldri i objektiv forstand savnet stort mer effekt enn jeg har nå (drømme kan man naturligvis alltid gjøre) ... så dermed blir det vel noe lignende i fremtiden også. Jeg er imidlertid usikker på om det er verdt å betale ca. 40000 kroner ekstra for en E91 320i i forhold til en E91 318i... og tilsvarende rundt 30000 kroner ekstra for en E91 318d i forhold til en E91 318i.

Skrevet
Hva skjedde med planene om 325?

Tja... planene er jo der de, men jeg er en gjerrig faen som ikke klarer å bestemme meg... knapt nok for å bytte ut bilen vi har nå og iallefall ikke for å ta den helt ut med en E91 325i. En bensinrekkesekser er jo alltid sexy, men den er dyr både i innkjøp (minimum 530000 kroner) og i drift... og det er jo litt av en utfordring med tanke på hvor billig vår nåværende 2003 E46 318d egentlig har vært. Men jeg skal aldri si aldri... jeg har jo kjøpt flere dyre biler før jeg... :wink:

Jeg er nok forøvrig ikke den eneste som mener at BMW burde ha hatt en mindre rekkesekser i dagens sortiment... en E9x 320i med rundt 190 HK og 230 Nm (gjerne med en liten turbo) hadde gjort seg.

Skrevet
Jeg derimot er vel den eneste som ikke kan forstå rekkesekseren fortreffelighet. Det BMW trenger er en turtallsglad firer. 320si var nesten..

Du vet jo hva jeg mener om potente rekkefirere, men alt til sitt bruk... tilsvarende er det når det gjelder bensin vs. dieselmotorer også. Jeg husker imidlertid en litt artig sak fra tiden før dieselmotorer kom på moten. På midten av 80-tallet (ca. et år før BMW E30 M3 kom på markedet) var BMW E30 325i en ny modell, men Porsche 944 hadde på denne tiden allerede vært et par-tre år på markedet med sin den gangen fantastisk fine rekkefirer på 2479 cm3. Denne motoren hadde balanseaksler (kjøpt på lisens fra Mitsubishi) og resultatet var en ytterst smidig motor som ytet 163 HK ved 5800 rpm... noe som var meget imponerende den gangen. Allikevel fikk Porsche temmelig mye pepper fordi motoren kun var en rekkefirer og at den var grov som en dieselmotor (noe den ikke var, men noe skal man jo alltid klage på). Poenget i denne sammenhengen var imidlertid at Porsche 944 var en sportsbil med kanskje tidenes beste vektbalanse... og valget av en rekkefirer var derfor ikke helt tilfeldig. Så da BMW i 1986 presenterte E30 M3 med S14B23 motoren forsvant kritikken av 944. I mellomtiden hadde imidlertid Porsche presentert 944 Turbo og det er kanskje en av de mest gjennomførte av Porsches modeller gjennom alle tider... :wink:

Skrevet
Tøft med bilder av 2 fine 3 serier:-)

Blinke med lysene om du ser meg i Konsberg ChrZZ. Jobber der for tiden. :-)

Ikke for å virke *cocky*, men tror nok du må blinke først da gitt ;) Sånn med tanke på hvordan min bil ser ut, versus din som ser ut som alle de andre E34-er på stylter ;) Kan jo ikke blinke til alle dem :)

Hmm, går det så mange E34 touringer som ser slik ut i Kongsberg da?

Har samme problemet når det gjelder din også med tanke på at det sikkert er dobbelt så mange E46 jeg møter som er svarte , som regel ikke like strøkne og at jeg ikke hører noe grom lyd, så sjelden snur meg om jeg skulle vær uten synsvinkel. Så du putrer du med din 316 så og jeg oppdager den skal jeg blinke og hilse ;-). Så vet ikke om hva som er råest eller vekker mest synlighet av en stylet E46 316 og en orginal senket E34 520 it touring med fin rekkesekser lyd :-);-)

Skrevet

Apropos diesel... jeg kjører jo en volvo v50 med 1,6 diesel og mangelen på bunndrag er helt utrolig irriterende. Altså, draget under 1700rpm der turboen kommer.

Selv etter å ha kjørt bilen i 1,5 år kveler jeg den nå og da..

Skrevet
Jeg derimot er vel den eneste som ikke kan forstå rekkesekseren fortreffelighet. Det BMW trenger er en turtallsglad firer. 320si var nesten..

Du vet jo hva jeg mener om potente rekkefirere, men alt til sitt bruk... tilsvarende er det når det gjelder bensin vs. dieselmotorer også. Jeg husker imidlertid en litt artig sak fra tiden før dieselmotorer kom på moten. På midten av 80-tallet (ca. et år før BMW E30 M3 kom på markedet) var BMW E30 325i en ny modell, men Porsche 944 hadde på denne tiden allerede vært et par-tre år på markedet med sin den gangen fantastisk fine rekkefirer på 2479 cm3. Denne motoren hadde balanseaksler (kjøpt på lisens fra Mitsubishi) og resultatet var en ytterst smidig motor som ytet 163 HK ved 5800 rpm... noe som var meget imponerende den gangen. Allikevel fikk Porsche temmelig mye pepper fordi motoren kun var en rekkefirer og at den var grov som en dieselmotor (noe den ikke var, men noe skal man jo alltid klage på). Poenget i denne sammenhengen var imidlertid at Porsche 944 var en sportsbil med kanskje tidenes beste vektbalanse... og valget av en rekkefirer var derfor ikke helt tilfeldig. Så da BMW i 1986 presenterte E30 M3 med S14B23 motoren forsvant kritikken av 944. I mellomtiden hadde imidlertid Porsche presentert 944 Turbo og det er kanskje en av de mest gjennomførte av Porsches modeller gjennom alle tider... :wink:

No offence, men fint hvis dere kan ta dette i en egen tråd? 8)

Skrevet
Hmm, går det så mange E34 touringer som ser slik ut i Kongsberg da?

Har samme problemet når det gjelder din også med tanke på at det sikkert er dobbelt så mange E46 jeg møter som er svarte , som regel ikke like strøkne og at jeg ikke hører noe grom lyd, så sjelden snur meg om jeg skulle vær uten synsvinkel. Så du putrer du med din 316 så og jeg oppdager den skal jeg blinke og hilse ;-). Så vet ikke om hva som er råest eller vekker mest synlighet av en stylet E46 316 og en orginal senket E34 520 it touring med fin rekkesekser lyd :-);-)

Er vel ingen stylede sorte E46-er her vel? :)

Anywho, med mindre du har montert på et effektanlegg eller noe annet enn standard eksos, så hører du nok at min kommer, hvis du skulle befinne deg utenfor bilen :) Brummer en behagelig lyd nu. Lagt bedre enn "normal firer".

Men ja, bare si ifra det passer en dag etter jobbings, så kan vi da sikkert slå av en prat og sparke dekk ;)

Skrevet

Er dere klar over at dere sitter her og krangler om hvem som har finest og mest oppmerksomhetsvekkende bil?? Si heller "ja, såklart jeg hilser hvis jeg ser deg!" 8)

Skrevet

Manne-brunst! :D

Skal blinke på alle E34-ene jeg, så treffer jeg nok til slutt ;)

Du får komme hit du også, Gunnar, så skal du nok bli blinket på! Men du blir ikke den eneste som tøffer rundt i en e38 gitt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...