Gå til innhold

Jevn fart - ikke brems -ellers kø

Glenno
 Share

Anbefalte innlegg

Leste denne annonsen i dagbladet om nedbremsing eller fartsreduksjon forplanter seg bakover i bilrekkene, og dermed skaper kaos og kø. Dette har jeg merket mange ganger fra f,eks Åmot til Drammen at en kjøre tur kan ta alt fra 25 min til 40 min alt etter hva som befinner seg foran meg. Tror oppbremsingen i rundkjøringer er det som drar ned gjennomsnitts hastigheten.

Artig spill her også om tema :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fascineres av folk som bremser ned før nedbremsingsfelt på inn og utkjøring på forkjørsvei samt de som kjører frem, stopper og så står å venter på ledig luke.

Fryktelig irriterende når motorveihastigheten plutselig går ned til 60 pga en eller annen idiot ikke gir gass og ett par andre idioter på motorveien ikke kan fletteregelen eller evt flytter seg over til venstre felt akkurat forbi innkjøringsområdet. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart dette blir presentert som noe japanske forskere har funnet hemmeligheten for... Kjent fenoment, egentlig. Det er ikke store nedbremsingen som skal til, før dette fører til kaos når det forplanter seg bakover i køen...

Det er ille når folk stopper opp i akselerasjonsfeltet for å se om det er klart, men riktig ille blir det først når noen bremser opp for å la bilen som har parkert i akselerasjonfeltet få kjøre inn på hovedveien. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holdt avstand så slipper dere å bremse så mye

Ja, for det hjelper jo mye.. Da blir man jo bare forbikjørt og en annen fjott legger seg da mellom deg og bilen foran.

Hvis man da skal fortsette å praksisere avstand, så må man jo slakke ned på farten for å få større avstand, som igjen da forplanter seg bakover.. *Great*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid like gøy og med de som først kjører veldig sakte inn for å så og stoppe og se seg rundt i en tom rundkjøring før de tørr å kjøre videre. Ikke akkurat så vanskelig å se hva som skjer før man kommer frem i rundkjøringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skulle praktisert 3-sekunders-regelen i Oslo-trafikken, så hadde det vært sammenhengende kø fra kl 05.00 til kl 19.00. Nå er det bare kø fra 06.30 til 17.30, med en liten pause midt på dagen.

Det er jo fordi da har de lunch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skulle praktisert 3-sekunders-regelen i Oslo-trafikken, så hadde det vært sammenhengende kø fra kl 05.00 til kl 19.00.

Det har vel også vært gjort undersøkelser på hvor mange flere biler det blir plass til å veien hvis man fraviker tre-sekundersregelen ved saktegående køkjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

folk har ikke så lett for å lese trafikken føler jeg! spesiellt kj******er!!! Er for gæli når jeg som er 20 er en bedre sjåfør enn folk som har kjørt bil i f.eks. 20 år... Bare å se på åssen folk bremser: Før sving, gjennom sving, midt i sving eller ut av sving - spiller tydeligvis ikke noen rolle...

Også så MYE som folk bremser!!! Bare for den minste forandring i fart så skal det liksom bremses... SLIPP GASSEN!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...