Gå til innhold

BMWCCN avd.Troms. Treff Narvik 26 Sept, havnegata 2


tmice
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men jeg har tenkt litt på kjørerute da.

Hvis vi kjører fra Heggelia klokka 0800 så til Buktamoen der vi venter på de fra Finnsnes og omegn. Så kjører vi til Vollan og venter på de fra Tromsø, derifra til Lyngseidet hvor vi kan ta ferge over fjorden til Olderdalen da kan de fra Tromsø eventuelt da ferge over til Svensby og kjøre til Lyngseidet derifra.. På tur hjem tenkte jeg at vi kunne kjøre strake veien forbi Skibotn og hjem.

Eller vi kan ta ferga begge veiene eller kjøre fastlandet begge veiene :)

Vi må jo selfølgelig avtale dette litt nærmere..

Når det gjelder annonse/forhåndsomtale av dette så må vi ha spikra klokkeslett og dato (datoen blir den 25.04).

Og vi må ha avklart hvor vi kan stå uforstyrret.

Også håper jeg at noen sender ut invite og info på Facebook, for de fleste er nok ikke inne på gruppa og sjekker dette..

Hvor stor forskjell på avstander og tidsbruk innebærer de ulike kjørerutene? Og hvor lav kan bilen være for å komme ombord i ferga..? :P

Kjempeflott at vi har fått reservert plass. Jeg blir å henge opp oppslag rundt om i Tromsø med info om at det blir et treff, og hvor og nårtid vi kjører ifra byen. Hadde vært morsomt dersom mange deltok på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noe dere burde tenke på er veiene ifra oteren til lyngseidet, de ikke noe serlig bra for senka biler. Og kjøre ifra vollan til Ramfjorden for og ta ferga, tar lengre tid enn og kjøre rundt. Det er lengre og kjøre rundt, men med fergetid, så tar det omtrent like lang tid og kjøre rundt. De som kjører ifra byen, og vil ta ferge, må ta 2 ferger, ene tar ca 10-15 min, og neste tar 45 min. Skal være slik at man når og kjøre av den første ferga, og nå andre ferge videre direkte.

Vet det er mange reisaveringer som pendler til byen, som kjører rundt istedenfor og ta ferge. Er bra forhold på fergeleine her, så om det ikke er helt fjære sjø, så går det som regel greit med senka bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke skryte på meg at jeg er godt kjent på veiene fra Vollan og opp til Nordreisa, og vet derfor ikke så mye om hvor lang tid man bruker, etc. Ikke vet jeg noe særlig om veistandarden rundt omkring. Derfor er det kjempefint at dere kommer med innspill til hvilke veivalg man burde velge! :)

Personlig er jeg ikke så veldig gira på å ta ferge. Selv om det kunne sett bra ut med ei ferge fylt av Bimmere, så må jo alt klaffe tidsmessig for at vi ikke skal bli så veldig forsinket. I tillegg kommer jo problematikken ift. senkede biler og innkjøring på fergene. Det greieste (og mest rettferdige for de som kommer sørfra) på vel derfor bli at vi møtes på Vollan, og kjører kolonne derifra og opp til Nordreisa? Om det blir noen mil ekstra spiller vel mindre rolle i den store sammenhengen; man kan jo ikke klage på det, så lenge man kjører BMW 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest man skal velge den peneste veien jeg :) Veien fra Vollan og videre er uansett veldig morsomt mtp svinger! ;)

Edit: La om til Sommerdekk igår! :) Så idag er bilen parkert siden det er 10cm snø, hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i Nordreisa nå i helga og jobber, mye snø som har kommet idag :P Men satser på å ha sommer felgene på til helga. Angående rute så anbefales det som nevnt å kjøre rundt istede for å ta fergene. Har lite å si på tiden. Greie veier fra vollan og innover. Fra kåfjord og til Reisa er det sånn passelig :? Men ingen problem med et godt understell :wink:

Btw Cato, kjører du fra Tromsø på lørdagen eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste kjedelige er før man kommer til samuelsberg og manndalen, og ser over til olderdalen og birtavarre, lang kjøring rundt fjorden der :P

Det var en av grunnene til at jeg fåreslo ferga fra lyngseidet og over ;) men vi har jo flotte biler å kjøre så det blir sikkert en fin tur? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...