Gå til innhold

Ny bil! Fiat!

Anbefalte innlegg

Siden E30n står til total restaurering, trengte jeg en ny bruksbil:) Planen var en E46 320d, men når Fiatn dukket opp var det ikke tvil :)

Bilen er en 1997 mod. Gått 127k.

Motor: 5syl 20v Turbo. 2 liter. 220hk.

Kåret til verdens raskeste gnager 1997-2000.

0-100 år på 6.3. Toppfart på 250.

Slenger ut ett par bilder av tralla :) Det er ingen Bmw, men det er vel noen her som vet hvem som har designa den? 8)

IMG_0508.jpg

IMG_0511.jpg

IMG_0512.jpg

IMG_0514.jpg

IMG_0517.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen er designet av Pininfarina. Den er faktisk jævli morsom å kjøre og sitter veldig godt på veien. Det er kanskje ikke den fargen jeg ville ha valgt, men den har et av de flotteste interiør som er laget. Utformingen av førerplassen er meget bra og touch'en med bilens farge i dører og rundt instrumentene er klassikermateriale! Ikke uten grunn at denne turboversjonen ble kalt mini-Ferrari da den kom i 1994.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris Bangle har designet karosseriet (han jobbet for Fiat), mens Pininfarina har designet interiøret.

Det er en hinsides grisestygg bil. Men han fikk jo i det minste rett i en del av linjene bilene fremover ville få. Litt som med flame surfacingen hos BMW. Nå har både Audi, BMW, Mercedes, Citroën, m.fl. sidepaneler på bilene sine som minner veldig om f.eks. 1-serie. En skal jo huske på at designet snart er 20 år gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den er kul jeg, men akkurat pininfarina er vel ikke så mye å rope hurra for. Står jo det på lokaltogene i østlandsområdet også...

Nei, det har du fullstendig rett i. Disse togene er det verste som noen sinne har vært i Norge. Designet er fint, så det skal pinifarina ha credit for. Men disse togene havarerer i hytt og pine, for å si det mildt. :lol: De gamle 69' settene er purkvalitet, men rimelig stygge. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...