Gå til innhold

Hvordan Fotografere Bilen Proft?


tmice
 Share

Anbefalte innlegg

Canon 450d veier akkurat det samme som D40. Med andre ord er det ikke noe topscore der.

Les

+ at det kan nok skryte på seg for å vere ein av dei leteste kamerane på markedet.
Du må "litt opp i pris" for i det hele tatt å få et Canon dSLR. D40 koster jo ikke mer enn en Ixus 900-serie.

Stemmer, men D40 blir reknet for eit veldig bra kamera for den prisklassen vs Canon.

Når du kommer over prisklassen 5000 - 7000 kr så blir skillet mellom Nikon, Canon og Sony liten. Iallefall for ein amatørfotograf som meg :)

Når det er sagt, så knuser både 400 og 450d D40 på alt av hastigheter og specs (både utløser, oppstart, fokus, antall bilder i serie, oppløsning, batterikapasitet etc.), så du må rulle inn litt her. ;)

For all del, men eg er ikkje sportsfotograf og er ikkje avhengig av eit kamera med høg antall serie bilder :) Nå har ikkje det så masse å seie, ettersom linsen har meir å seie enn kamerahuset - men ja det stemmer.

Er det virkelig relevant å sammenligne D40 til 2400,- kroner mot et kamera til en liten formue?

Nei , poenget mitt var berre at vist du skal ha det ultimate kamera, så er Mark 3 det beste du får. Eg hadde nok droppet DX2 for Mark 3 også :)

Og husk, kamerahuset som er viktig, ikkje linsa :)

Det var ein KRAFTIG typo :)

Grunnen til at eg er veldig glad i Nikon D40 er prisen (er mitt andre Nikon D40 - det forgje øydelagde eg på fjelltur) på kamerat i forhold til kva du får igjen av linsemoglegheiter og kvalitet på bilder for ein amatørfotograf :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 844
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skal vi se... takk for info og opplysninger... men som sagt, en av mine første pser :-s kunne bare overlay med gradient map og sort hvit farge :-P

BTW, takk for all positiv feedback av bildet i seg selv da... moro at det ble så populært :-D

hehe... her er orginalbildet ;-)

mqo3x1545hkbaj1h06od.jpg

her har dere et med mer bil i fokus ;-)

87chl6pv9h57sxp2jb7t.jpg

og litt kjap ps:

zganohv8ffdhscmu6eh7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen av redigeringskanonene giddet å lage en versjon basert på Mysilds original også?:)

Siden dette med "overdreven photoshopping" kom opp i en annen tråd i dag, tenkte jeg at jeg ville bringe opp emnet her: Enkelte mener fortsatt at all bilderedigering er juks - selv cropping. :roll:

Selv liker jeg som nevnt HappyHenkes variasjon på Mysilds bilde - komplett med sterke rød- og grønnfarger på løvet, og mose som ser ut til å hoppe mot deg. Men hva blir egentlig for mye redigering - eller er dette noe som også avhenger av øyet som ser?:?

njoa, kan jo si det, men SVÆRT få plakatbilder,etc som IKKE er redigert... det vedder jeg skjorta mi på :-P som btw er helt ny i typen 7-eleven/shell ;-)

rediger i vei de som vil ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noen av redigeringskanonene giddet å lage en versjon basert på Mysilds original også?:)

Siden dette med "overdreven photoshopping" kom opp i en annen tråd i dag, tenkte jeg at jeg ville bringe opp emnet her: Enkelte mener fortsatt at all bilderedigering er juks - selv cropping. :roll:

Selv liker jeg som nevnt HappyHenkes variasjon på Mysilds bilde - komplett med sterke rød- og grønnfarger på løvet, og mose som ser ut til å hoppe mot deg. Men hva blir egentlig for mye redigering - eller er dette noe som også avhenger av øyet som ser?:?

Noe sånt du hadde tenkt.?

bmwfixag6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...