Gå til innhold

Hvordan Fotografere Bilen Proft?


tmice
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 844
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

NÅ skal jeg ha meg speilrefleks kamera, trenger et par tips om hvilket!

Skal ikke ha noe som er dyrt, et som er passe billig å BRA!!

Thx for svar :)

D90 :) men vist du vill ha billigere vent litt på at D80 synker i pris, vist ikke har synki mye alt

Mitt Canon EOS 450d kommer i morgen :D Dæven så jeg gleder meg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid noe bedre. Et speilreflekskamera kan man ha i mange år uansett.

Og husk, det er ikke bare kameraet som lager bra bilder..

Er nok klar over det ja :)

Får ALDRI det bildet jeg ser forann meg, så det er bare å hive seg i øvingen, men her er jo masser av gode tips å bilder...

Får nok trykt noen 1000 bilder før man blir god.... takk for at filmrullene har tatt kvelden, hvis ikke hadde jeg blitt fattig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NÅ skal jeg ha meg speilrefleks kamera, trenger et par tips om hvilket!

Skal ikke ha noe som er dyrt, et som er passe billig å BRA!!

Thx for svar :)

D90 :) men vist du vill ha billigere vent litt på at D80 synker i pris, vist ikke har synki mye alt

Jeg kjøpte D80 med kitlinse for 6000kr i sommer. Bare D80-huset kostet ca 10.000kr når det kom. Altså rundt halv pris av nytt. Synker ikke så veldig mye mer i pris nå tror jeg.

De siste 2 års speilreflekser har så gode CCDer at alder ikke gjør så mye. Jeg ville ikke ha kjøpt et 5 år gammelt digitalkamera i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestemt meg for å vente litt med 40D, til rundt juletider. Da skal vel prisen ha droppet ytterlig en tusenlapp tenker jeg.

Det jeg nå vurderer er å erstatte kit linsen på min 350D med enten en Tamron 17-50mm f2.8 eller Sigma 18-50mm f2.8 Har også sett på Canon sin 17-55mm f2.8 IS USM, men til en pris på 9000 så er den langt over budsjett.

Så valget står altså mellom Tamron eller Sigma. Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det ble Tamron 17-50 f2.8 =)

Bestilte fra BHPhotovideo.com sammen med et hoya super hmc polariseringsfilter, og litt annet stash. :) Bestilte mandag kveld og fikk pakken onsdag etter jobb (ankom faktisk onsdag morgen!) UPS er rask!

Må bare si at dette er et knallbra objektiv for pengene! Flotte farger og veldig skarpt! En perfekt oppgradering fra kit objektivet :) Har ikke fått prøvd det så mye utendørs enda, men vært rundtom i huset og knipset litt.

Her er et bilde jeg syns fikk bra farge, og tildels grei skarphet, men ikke helt optimalt. :) (fargen er ikke gjort noe med på photoshop, kun oppskarpet litt med USM)

IMG_2142.jpg

Fint vær er meldt i Bergen i helgen, så da blir det utendørsbilder!! (av bilen) 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...