Gå til innhold

Hvordan Fotografere Bilen Proft?


tmice
 Share

Anbefalte innlegg

Det ble bra det :) Jeg tenker litt på å kjøpe Tamron 10-24mm som vidvinkel og 55-250mm teleobjektiv :) Nå har jeg kun kitobjektivet 18-55mm og det er et OK objektiv her er et ubearbeidet bilde tatt med kit :)

Må ellers si at etter jeg fikk kameraet så har jeg virkelig begynt å ta mye bilder, virkelig morsom og ta bilder :D Skal etterutdanne meg til fotograf har jeg funnet ut :)

mrdklqrp0xr30bwexm6p.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 844
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det ble bra det :) Jeg tenker litt på å kjøpe Tamron 10-24mm som vidvinkel og 55-250mm teleobjektiv :) Nå har jeg kun kitobjektivet 18-55mm og det er et OK objektiv her er et ubearbeidet bilde tatt med kit :)

Må ellers si at etter jeg fikk kameraet så har jeg virkelig begynt å ta mye bilder, virkelig morsom og ta bilder :D Skal etterutdanne meg til fotograf har jeg funnet ut :)

mrdklqrp0xr30bwexm6p.jpg

Takk :) Vidvinkel høres artig ut. Blir nok å handle inn et slikt objektiv med tiden. Teleobjektiv må man jo også ha :) Men jeg tror du hadde gjort lurt i å gjøre det samme som jeg - oppgradere kit-objektivet ditt først.

Brennvidden til kit-objektivet er jo veldig allsidig, men det mangler både skarpheten, fargegjengivelsen, og lysstyrken til f.eks Tamron 17-50. Og det er kjekt at objektivet som står på kameraet mesteparten av tiden er av en god kvalitet optisk :)

Jeg var selv veldig i tvil på hva mitt første objektiv skulle være. Var først fast bestemt på å skaffe meg et teleobjektiv. Men etter å ha lest rundt på diverse forum så var det altså Tamron 17-50 og Sigma 18-50 (samt Canon sine (dyre) 17-85 IS, 17-55 IS USM og 17-40 f/4L)som stadig dukket opp som de mest populære valgene.

Og når man tenker på det så er det jo ganske logisk egentlig :) Brennvidden til kit-objektivet er jo det man bruker mest (om ikke man er dyrefotograf da)

Fotografering er skikkelig gøy ja, har selv blitt helt hektet. :) Foto studie høres interessant ut. Men jeg har mine tvil om det er et lønnsomt yrke.. :roll:

Om du da ikke drar til Hollywood og tar bilder av Paris Hilton.. :twisted:

PS: Brukbart bilde forresten :) Et hot tips om du vil lære mer om etterbehandling av bilder: --> join http://photography-on-the.net/forum/ Står sinnsykt mye bra informasjon om alt mulig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Vidvinkel høres artig ut. Blir nok å handle inn et slikt objektiv med tiden. Teleobjektiv må man jo også ha :) Men jeg tror du hadde gjort lurt i å gjøre det samme som jeg - oppgradere kit-objektivet ditt først.

Du er inne på noe, kan godt være at jeg oppgraderer kitobjektivet først ;) Men tror det blir et fra Canon med IS :)

Brennvidden til kit-objektivet er jo veldig allsidig, men det mangler både skarpheten, fargegjengivelsen, og lysstyrken til f.eks Tamron 17-50. Og det er kjekt at objektivet som står på kameraet mesteparten av tiden er av en god kvalitet optisk :)

Ser på bildene at det kan blir litt uskarpt, Tamron er et ganske bra merke? Vurderer som sagt visvinkel fra dem :)

Jeg var selv veldig i tvil på hva mitt første objektiv skulle være. Var først fast bestemt på å skaffe meg et teleobjektiv. Men etter å ha lest rundt på diverse forum så var det altså Tamron 17-50 og Sigma 18-50 (samt Canon sine (dyre) 17-85 IS, 17-55 IS USM og 17-40 f/4L)som stadig dukket opp som de mest populære valgene.

Har du noen sider man kan gå å se hva de forskjellige objektivene koster?

Og når man tenker på det så er det jo ganske logisk egentlig :) Brennvidden til kit-objektivet er jo det man bruker mest (om ikke man er dyrefotograf da)[/qoute]

Det er logisk ja :) Skal jeg zooome veldig i dag så går jeg bare nærmere ;)

Fotografering er skikkelig gøy ja, har selv blitt helt hektet. :) Foto studie høres interessant ut. Men jeg har mine tvil om det er et lønnsomt yrke.. :roll:

Jeg tror ikke det er særlig lønnsomt, så lenge man ikke har monopol i et distrikt ;) Men tenkte å ta ett kveldskurs også kan det bli kanskje en lønnsom hobby (biinntekt) ;)

Om du da ikke drar til Hollywood og tar bilder av Paris Hilton.. :twisted:

Det skjer nok ikke..

PS: Brukbart bilde forresten :) Et hot tips om du vil lære mer om etterbehandling av bilder: --> join http://photography-on-the.net/forum/ Står sinnsykt mye bra informasjon om alt mulig der.

Selv takk :) Der skal jeg lese mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lånt meg broderen sitt kamera, ett Nikon D80 med tre forskjellige linser og ett monster av ett stativ. Ei enorm linse som det står: ED, AF-s 70-300mm (denne har masse knapper!?) ei litt mindre linse som det står DX, 18-70mm og ei som heter AF 50mm. I tillegg har kamera en stor batteri pakke på undersiden med 2 stk batterier i.. Og jeg fatter absolutt NULL.!!! Det er jo en million innstillinger på kameraet som jeg ikke skjønner bæret av. Går det an å ta gode bilder med kameraet i auto innstillinger/focus.?? Noen som kjenner til denne modellen og som kan gi meg noen stall-tips ang innstillinger osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg fatter absolutt NULL.!!! Det er jo en million innstillinger på kameraet som jeg ikke skjønner bæret av. Går det an å ta gode bilder med kameraet i auto innstillinger/focus.??

Klart det går.:) Du velger bare auto-absolutt alt - og så er det ut for å ta bilder.

Litt hjelp på veien: Nikon D80 Quick Start Guide - se punkt 1 og 2 under "Taking photographs.":)

Se der ja, takker... :D Hadde fått kameraet en halv time før jeg skrev innlegget, så nå har jeg fått prøvd det litt i dag, og har så vidt begynt å lært meg, om ikke alle, iallefall halvparten av innstillingene. Og som du sier, så tar kameraet veldig gode bilder i Auto-modus. Har regnet i hele dag, så jeg fikk ikke muligheten til å dra ut å ta bilder, satser på at det blir opphold i morgen sånn at jeg får testet kameraet sikkelig.! (Og regner med at jeg åpner galleri-utstillingen på mandag med priser fra 10000,- og oppover pr bilde.! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...