Gå til innhold

Hvordan Fotografere Bilen Proft?


tmice
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 844
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

IMG_0162.jpg

Lite "studio" bilde ifra min side..

Mitt kamera, brukte et Canon EOS 350D til og ta bildet, med et Canon EFS 18-55 objektiv.

StianKlausenMazdaMX-5020.jpg

Legger til et bilde jeg tok for 325icab_88 er inne.

dette er tatt med kameraet over, med påhørende objektiv(Canon EF 70-200L F/4 USM)

001.jpg

Min små gale pelsdott, som klarte og lukke øynene i det jeg tok bilde, pga. blits, desverre.. Ellers, brukt kameraet mitt, 30D med 18-55 denne gang.

Kommer flere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_0162.jpg

Lite "studio" bilde ifra min side..

Mitt kamera, brukte et Canon EOS 350D til og ta bildet, med et Canon EFS 18-55 objektiv.

Jaså, så det ER flere fotofolk i Moss...?

Men for å bidra til tråden:

oldtimers_small.jpg

Tatt for to dager siden i Moss, med en Nikkor 28-80mm. på en D80.

Blender er 6,3 og lukkertid er 6 sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tok dette i går. Synes det ble ganske greit :)

IMG_2329WEB.jpg

For den som lurer på om et litt dyrere kompaktkamera eller et speilrefleks er det man bør kjøpe, kan det være lurt å kikke litt på dette bildet.

Bildet er tatt akkurat i riktig øyeblikk (uten at motivet har tid til å flytte seg i tiden fra man trykker på avløserknappen og til bildet blir tatt). Fokuseringen er såvidt jeg kan se også spot-on perfekt; ikke snuten, ikke øret, men øyet er i skarp fokus. I tillegg gjør den fysisk store bildebrikken i speilreflekskameraet at det blir lite støy i bildet.

Ikke så lett å få til dette bildet med noe annet enn en speilrefleks.

Svært pen hund også.:D

Hehe, ja traff egentlig greit med fokuseringen. Og takk for det! Pen er den, men veldig rampete.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

marararius: Kompaktkameraer fokuserer noen ganger bedre i nærområdet enn på lange avstander (mer optimert for å ta bilder av venner og familie enn flotte landskaper.)

Jeg skal være litt forsiktig med å uttale meg om bildene over, siden web-oppløsningen er begrenset, men det kan se ut som kirken i bakgrunnen er skarpere enn bilen - i så fall en klassisk fokuseringsfeil.

Har du mulighet til å stille kameraet om fra multipunkt-fokusering til spot-fokusering, eller noen annen måte å styre hva kameraet fokuserer på?:)

Takk for svar, skal få sjekket opp i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...