Gå til innhold

Hvordan Fotografere Bilen Proft?


tmice
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 844
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

men over til noe tråd nyttig...

når jeg tar bilder, og bruker stativ, føler jeg ikke at bildene blir klare nok og detaljrike nok... hva kan det være?

Problemet her er ofte funnet ved vibrasjoner. Det du trenger er en fjernutløser, og speil locking funksjon.

Når du trykker på utløsern, vil du bevege kameraet litt, og speilet som lukker seg vil også skape vibrasjoner som gjør bilde uklart.

Med denne lock funksjonen, så åpner kameraet speilet, slik at du kun har det siste klikket igjen, da unngår du denne funksjonen. En fjern utløser vet du vel hva er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i2doue6lh7hqlgag3thv.jpg

feks dette... brukte stativ og alt (men nå skal det jo sies at jeg har lært endel etter at dette bildet ble tatt) men føler bare ikke at det har skarpheten som jeg vil ha :-s

jeg bruker alltid selvutløser på 10 sek når jeg tar bilder av biler som står stille ;-)

men må kanskje begynne å lukke speilet først...

edit: åpne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at det er slark i 199,- kroners stativet ditt da?

Er jo en grunn for at det ofte koster over 800 kr for ett stativ?! Det må jo være mer enn høyde og vekt du betaler for..?

nei, ikke når det står på laveste med vanlig linse... hehe... kan ha det på maks uten problemer, så lenge det ikke blåser og jeg har stor linse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Må tydeligvis gå til innkjøp av ett slikt "kast det i bagasjerommet og la det ligge der" stativ..

Skal ha meg ett skikkelig stativ, og det MÅ være lett.. Gidder ikke fly rundt på Rudskogen med ett tungt stativ.. Monopod er vel en løsning her, men tror jeg må ha tripod for å få 3 bilder som jeg kan omdanne til HDR bilder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bildet egentlig så uskarpt? Tallene på nummerskiltet virker jo skarpe. Skarpere linse som blir neste steg ganskje?

Ellers er det liten kontrast mellom bilen og bakgrunden... begge deler er ganske mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...