Morty999 Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 uansett. bilverksted og MONTERINGSANVISNING på å bytte clutch???? det er liksom 100% likt på så og si ALLE biler... og hvos clutchen er steinhard så har det noe med hydraulikken å gjøre.. såvidt jeg veit
Lars Skrevet Juli 26, 2008 Forfatter Skrevet Juli 26, 2008 Jah, jeg blei vel mildt sagt overaska når jeg fikk høre det.. det er et autorisert verksted ja.. han som pleier å sitte bak disken kjenner meg godt, og han er jævla grei å snakke med og sånn, men nå var det vel en form for sommervikar som satt der.. uansett skulle man tro mekanikeren som utførte jobben hadde litt mer peiling. Jeg vet ikke, får se hvordan det går.. kan jo hende det ordner seg.. Men jeg savner BMWen min noe sinnsykt:(
olethomas Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 Verkstedet har ei liste å gå etter når det gjelder å lang tid hver enkel jobb tar,så har di lagt disken feil vei er det di som står ansvarlig for det- Ikke gi deg
Haug530D Skrevet Juli 26, 2008 Skrevet Juli 26, 2008 Monteringsanvisning for Cluch wtf!!? har selv skiftet mange clutcher uten noe som helst monteringsanvisning, man tar jo bare ned girkassa, løser trykkplata og tar ned cluch eventuelt lager, setter i nytt lager, hiver opp ny clutch, setter i ett sentreringsverktøy (kan være enden på ett kosteskaft, skal bare sentrere cluchen) skifter utløserlager, smører litt grease på giroverføringen, hiver opp den nye trykkplata, sentrerer clutchen, opp med girkasse, smokk på plass, så skrur man bare på girkassa igjen. Det høres nok enkelt ut og det er det også i utgangspunktet, eneste som kan være litt vanskelig er å komme til alle skruer å sånn. Dette var bare sånn i grove trekk hva en gjør. Trenger de noe monteringsanvisning for dette ja da var nok skolegangen deres sløsing med skattebetalernes penger, dette er noe enhver bilmekaniker skal kunne gjøre uten noe problem. Eneste monteringsanvisningen man trenger er at man ser etter hvor ting er for å få det på riktig plass etterpå.
Lars89 Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Mye rart ute og går i verkstedbransjen. Synd for de som er seriøse. Står bare og rister på hodet noen ganger når jeg ser "sleggemekanikere" som skal prøve seg på nye, fine biler med masse elektronikk og finmekanikk. Det kan fort bli DYRT.
Aroid Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 hehe. jaha. hvordan skal man grei å montert feil. da må nesten clutchen stå feil veien. men uansett så tar det 3timer å skift clutch på en bmw. det bruker vi altid gjør på vårres verksted. 598kr i timen og ganger med 3. 1794kr for jobben + clutch settet + moms. rundt 3000-4000kr for å skift clutch til oss. 5 timer på audi a4,a6 passat, med 4x4.
Lars89 Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Sykt billige dere var da. Der jeg jobber tar de 1000+moms nå. Har tatt helt av.
Aroid Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 jepp veit det. vi er en av de billigste verkstedene ved ålesund.
Lars Skrevet Juli 27, 2008 Forfatter Skrevet Juli 27, 2008 Koster rundt 600 kr timen der jeg har bilen nå. Høres jo latterlig enkelt ut når dere beskriver hvordan det skal gjøres.. gjør meg ikke mindre irritert på verkstedet akkurat Er det noe forskjell på de forskjellige clutch merkene? Jeg bestillte som sagt clutch fra koed, av merket sachs.. Vet ikke hva som står i bilen orginalt, men kan det vere så stor forskjell på hvordan den skal monteres at en mekaniker ikke finnet ut av det?
Aroid Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 det som står i alle bmw orginalt er sachs. det er nok en lærling uten oppsynd som har gjort jobben på bilen din garantert.
Der Barockengel Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 men uansett så tar det 3timer å skift clutch på en bmw.det bruker vi altid gjør på vårres verksted. 598kr i timen og ganger med 3. 1794kr for jobben + clutch settet + moms. rundt 3000-4000kr for å skift clutch til oss. 5 timer på audi a4,a6 passat, med 4x4. Det der var en påfallende ærlig og enkelt overslag over antatte kostnader. Skulle ønsker det var flere som dere, Aroid.
Lars89 Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Kan ikke være forskjell på clutchen. Da ville den ikke fungert. Høres ut som om de ikke har bytta en clutch før da alle er så å si like. Uansett så burde det vært rimelig lett å finne ut av. Kunne i vært fall ringt deg og sagt at det var problemer.
Turbo-Tommy Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 For å få fagbrev i et yrke, så kreves det ikke at man skal kunne alt. Men man bør være kapabel til å finne den infoen man trenger. Og det har vel vært total svikt på i dette tilfellet! Tviler på at gamle gubber e.l som skal skifte clutch kommer dragende med monteringsanvisningen i neven
Lars Skrevet Juli 28, 2008 Forfatter Skrevet Juli 28, 2008 Snakket nettopp med verkstedet, og de hadde tatt ned igjen girkassa mi, og sett mer på det, og kommet fram til at de må låne et sentreringsverktøy av et BMW-verksted for å få clutchen til å virke.. Har lest litt rundt om på forskjellige plasser, blandt annet på DIY forumet på e46fanatics.com, og jeg ser at også der klager de over at clutchen må vere UTROLIG godt sentrert på desse bilene.. Ikke barebare å skifte clutch på E46 altså..
svimle Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 På e46 er der faktisk en automatisk justering av trykkplata, den er låst av men har vært borti at den har justert seg helt på f-eks under transport eller montering å da blir clutcpedalen stein hard. Så hvis du leverer bilen til noen som ikke vet om dette, så kan det faktisk skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå