carlhaakon Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 At den går bedre med øket effekt er det vel ingen tvil om nei. Men jeg er redd placebo-effekten er større enn reel effektøkning hos de som har håpet på 220hk i utgangspunktet. ja sant det, men 2.8 litern skulle jo hatt mer hester en 193 fra fabrikk vis du ser på økningen fra 323 til 325 så virker jo som de har satt på mindre innsug av en eller annen grunn
hagenisse Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 De strupet den vel pga noe forsikringsgrunner, men likevel... 27hk er jo endel..
Haug530D Skrevet Juli 27, 2008 Skrevet Juli 27, 2008 Det er mye info om dette på www.e36coupe.com forumet, og det er mange som har benket sine 328er og de fleste havner på 220hk i gjennomsnitt, noen er også oppe på 230hk, samt noen på 215hk etc.Det er en kar på forumet der som heter Ian, nick er alpina527. Han lager såkalte BBTB kit(Big Bore Throttle Body), dette et orginal gasspjeld fra bmw men han borrer det ut noe ,tror det er 3mm, litt mer på m52 enn m50 tror jeg + et 325 innsugs manifold som han også modifiserer slik at det blir plug and play i forhold til 328 innsuget. Når du motar delene fra han så er det bare å bytte uten at du skal trenge å gjøre noe modifiseringer selv. Et slikt kit har jeg bestilt selv og det kommer på ca 4500kr inkludert frakt hit til norge. Det fungerer slik at du returnerer det gasspjeldet du har fra før til han samt icv (idle control valve?) cover, når du har montert delene. Kan også beholde dine egne deler mot tilleg i prisen. Kittet ble sendt i helga, skal se om jeg får slengt ut noen bilder i slutten av uka så kan dere se hvordan det ser ut. De som har ca 220 hk har som regel dette BBTB kittet, 325 manifoldet og et åpent KN filter med varmeskjold og mange har slengt ut dyno papirene sine på det forumet så er bare å ta en tur å se. Har selv M50 innsug på min 523 og ja jeg merket mye bedre drag, kjøpte også ett sånn Big bore kit fra Alpina 527 og merket det også ja.
Dirty Skrevet Juli 28, 2008 Skrevet Juli 28, 2008 har byttet på min. men da byttet jeg ledningsnett og følerer og fra en 325. slik at jeg slapp startsperra.du må kjøpe et modifsert innsug vis du bare vil bytte innsuget , vis jeg ikke tar helt feil. vis ikke må du nok bytte endel andre ting slik som jeg gjorde. folk sier man får 220 Hk når man byttet til 325 innsug. jeg merker iallefall veldig forskjell vist g får tak i et komplett 325 innsughar eg da alt eg trenger? mulig du kunne ver til hjelp med og bytte?bor jo ikkje langt fra hverandre Joda kan være behjelpelig med det. men du må kjøpe et moddifisert et
plumbo79 Skrevet August 7, 2009 Skrevet August 7, 2009 Jeg leste et inlegg her for en tid siden der vedkommende hadde funnet ut at denne typen trimming bare lot seg gjøre på eldre modeller av motoren før 98? på den nye versonen var det mindre kanaler i selve toppen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå