Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen med eldre E60 iDrive som har oppdatert denne i etterkant?

Har forstått at menyen i den gamle versjonen frem til v.26 er brun:

http://www.scoopz.com/m5board/scoopz_bmw_m5_02.JPG

Mens den nye v.27 er sølv/grå:

http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/3series/convertible/2007/allfacts/ergonomics/_shared/img/ergonomics_idrive.jpg

Er det noen forbedringer her - f.eks. bedre blåtann støtte og hvor mye må man regner med å betale hos et verksted?

Skrevet

Hei.

Jeg var innom Autozentrum på Gardermoen i dag. (Ikke dra dit). Der spurte jeg om å få forandret språket på talekomputeren til engelsk, samt oppgradere software slik at cd spiller tar MP3. Det skulle de ha 3750,- Bare for morro skyld ringte jeg til BMW karlstad/uddevalla. Der skulle de ha 2300 svenske for samme jobben.

Jeg mener Idrive systemet blir oppdatert på denne oppdateringen.

• 4 weeks later...
Skrevet

Heisann, henta bilen hos Autozentrum Gardermoen i dag etter ei slik oppgradering - køyrelys, oppgradert navi, tilsynelatande bedre motorrespons (sikkert placebo, evt endring i korleis girkassa oppfører seg) og diverse nye ting i iDrive.. Er samme prisen på denne oppgraderinga fleire plassar som eg har sjekka (og denne oppgraderinga må du jo innom ein merkeforhandlar for å utføre), vil anbefale innmelding i BMW Car Club viss du er litt bilinteressert og dermed treng litt delar innimellom, då får du jo litt rabattar her og der :) Kjempefornøgd med service og utført jobb hos Autozentrum Gardermoen, i alle fall (dra dit :wink: )

Skrevet

DU fikk siste oppdateringen på bilen. Hva mer fikk du oppdatert? Hva kom alt sammen på? Girkassen fungerer nok litt mer aggresivt nå fordi den er nullstillt. Girkassen "lærer" etterhvert som du kjører. Dette kan du gjøre selv ved å skru på tenningen, for så å gi full gass i ca 30sekunder. (Ikke start bilen da, bare tenning på)...

Skrevet

Det kan hende at eg bomma litt med prisen, då, for trudde at eg fekk bytta stemmestyringa til engelsk, men dama snakkar tysk endå. Er forsåvidt heilt ok for meg med tysk, tenkte kun på evt. vidaresalg. Prisen som eg fekk oppgitt for denne oppgraderinga var ca 3000,- (og så kan du evt trekke frå bmwccn-rabatten) - men fekk tatt "vehicle inspection" og "microfilter" service, og det medfører noko "verkstedmateriell" på fakturaen, så har ikkje ein nøyaktig sum (microfilter er jo kjempeenkelt å bytte på E60, men tør ikkje la vere å ha desse stempla i boka ved vidaresalg)...

Har prøvd å resette gearkassa eit par gongar før; er nesten sikker på at det har gitt merkbar forskjell - den skal visstnok tilpasse seg køyrestilen din første 1000 km etter "reset" og forbli slik. Har i grunnen tenkt at den har endra seg sjølv etter det, men er kanskje innbilning.. Imidlertid ikkje heilt komfortabel med dette; første gongen var det bykøyring med masse fartsdumpar - då oppnådde eg ein "mjuk" køyrestil type giring - andre gongen var det like før langtur til sunnmøre, etter det har eg oppnådd meir sportsleg giring (som ikkje passar så veldig bra til bykøyring)..

Etter omprogrammering til ny software virkar det nesten som at utvekslinga er endra slik at den treff bedre med momentet ift. turtall, men det går vel ikkje an så det er vel andre endringar som har skjedd...

Skrevet

Litt bilete:

"vogelperspektive":

ym5lh97ijafu2ls8lmp5.jpg

POI viser også i "vogelperspektive":

mkhb9x1c4wgettaexz62.jpg

Dette er nytt, piler poppar opp i feltet til høgre og forsvinn igjen når avkøyringa er passert:

70acpnvlrjarncqtq5xu.jpg

Valg av kart og POI er forøvrig "persistent", dvs. overleverer stopp/start - hadde du kart med POI oppe før stopp kjem det opp når du startar igjen. Det likar imidlertid ikkje DVD-spelaren min, for den klagar litt "klakkelydar" ved lasting av kart når eg vrir om tenninga.

Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål, men hvor kan jeg velge at den skal vise POI på min Navigation Professional? Har DVD fra 2008, men klarer bare ikke finne ut hvordan jeg skal velge dette.. har jeg for gammel firmware?

Bilen skal forøvrig inn til "MP3-oppgradering" imorra.

Skrevet

du tar berre "info on destination" ved innplotting av destination, deretter går du tilbake til kartet.. I ny versjon har du eit eige "POI"-ikon på venstresida i kartbiletet :)

Skrevet

Spurte BMW i Skøvde (S) om oppgradering av Idrive på 2005 523ia

De skulle ha CA 5000Skr, noe som for meg var uaktuelt da

Hva er forskjellen på org idrive og oppdatert idrive? Bedring på hva?

Har ikke navi, men ønsker meg dette da jeg nå farter rundt med en TOMTOM XL? et eller annet, men tenker også på dvd i nakkeputer til neste sommer.

Hva er prisen på å bytte til dvd/ navi og er det verdt det kontra uorginalt? Har ikke innebygd telefon hvis det har noe å si.

Skjærm m mer må vel byttes. Er helt blank på dette som dere skjønner.

Hvordan får jeg mindre luft i dysene midt på og mer på rute og nede på gulv. Er konstant stiv i nakken og småforkjølet ved bruk av AC på litt lengre turer. Noen som gidder å være litt instruksjonsbok? Leser den sjeldent :oops:

Har også et annet spørsmål litt OT når jeg først er i gang.

Er det mulig å oppgradere 523en til 525? Er det ikke samme motor/slagvolum på disse da Står da vitterlig 2497 177hk ett eller annet i vognkortet mot 2497 og 218 på 525en

pedro

Skrevet
Spurte BMW i Skøvde (S) om oppgradering av Idrive på 2005 523ia

De skulle ha CA 5000Skr, noe som for meg var uaktuelt da

Hva er forskjellen på org idrive og oppdatert idrive? Bedring på hva?

Har ikke navi, men ønsker meg dette da jeg nå farter rundt med en TOMTOM XL? et eller annet, men tenker også på dvd i nakkeputer til neste sommer.

Hva er prisen på å bytte til dvd/ navi og er det verdt det kontra uorginalt? Har ikke innebygd telefon hvis det har noe å si.

Skjærm m mer må vel byttes. Er helt blank på dette som dere skjønner.

Hvordan får jeg mindre luft i dysene midt på og mer på rute og nede på gulv. Er konstant stiv i nakken og småforkjølet ved bruk av AC på litt lengre turer. Noen som gidder å være litt instruksjonsbok? Leser den sjeldent :oops:

Har også et annet spørsmål litt OT når jeg først er i gang.

Er det mulig å oppgradere 523en til 525? Er det ikke samme motor/slagvolum på disse da Står da vitterlig 2497 177hk ett eller annet i vognkortet mot 2497 og 218 på 525en

pedro

Det er ikke snakk om u orginal eller original idrive. Dette handler om forbedre software/drivere. Akkurat som en datamaskin. Men hvorfor oppdatere visst ting funker? Gjorde dette på en E60, fikk mer plage etter dette en jeg hadde for oppdatering.

Siden du pedro ikke har store navien, er det vel ikke så mye og oppdatere. Du har vel buisness? Ville ikke ha brydd meg med å skifta.

Virker som om du har kjøpt deg feil bil, siden du snakker om større motor evnt. skifte. Skifte til store navien etc.

Dysene dine eller klima anlegget justerer du i Idriver under klima, dersom du har det. Det er 3 stille low, medium og intensiv.

Lykke til!

Skrevet

Hei Chris

VET JEG ER EL noldus, tålelig tynn på tekno siden og leser instruksjonsboken som fanden leser bibelen, bare sjeldnere Men har nok bare formulert meg ekstra klønete her da :!:

Har Buisnessmodellen ja uten navi, men lurte på om en oppgradering av software til 07? modell var klokt og om det er enkelt og greit å da kjøre på med dvd pakke når jeg først var i gang.

Blir nok dvd i bilen til sommeren lell

Angående tre modus på klimaen hadde jeg på disse 30 månedene ikke fått med meg det nei. takker å bukker :oops:

Ang trimming ombygning fra 523 til 525, så er det vel primært forskjell på programering av hjerne, automatens elektronikk og størrelser på dyser og innsug/spjeldhus?

Ellers så skulle vel 525ern og 523ern være lik i bremser, eksos og undervogn.

Ikke noe must å oppgradere dette da. Bilen går jo, men det hadde jo vært greit med litt mer fraspark. 8) Ellers har fruen å jeg to E34er å putte tusenlappene i å det holder for våre lommebøker(et prosjekt som sikkert dukker opp her på forumet snart da nytt interiør dører og takluke bakluke og kanaler er kjøpt inn).

Med så mange årsavgifter er det rart vi gidder prioritere sommer og vinterbiler men men. Hverken drikker eller røyker eller holder hest så har litt å gå på der. :wink: Blir det ny bil blir det Toyota Yaris Verso DT4 4X4 2009 når den en gang kommer til Norge

Takker for svar da. Dette er en bil det bare har vært fylt spylerveske på i 56000 BORTSETT fra MOTORBYTTE på 6000 da den begynte å oljeryke :twisted: Garantisak som bare ergret men ikke kostet noe. åja Så har den lyst for lite olje ett par ganger + noe småplukk som bare ver feilretting på elektronikken. Grei bil å ikno mer

Pedro

• 1 month later...
Skrevet

Andre enn meg som har opplevd auka forbruk etter software-oppdateringa? Min 525d har tidlegare stabilisert seg på ca. 0,8 l/mil ved bykøyring, men no stabiliserer den seg rundt 1,1 l/mil... Kan det vere at ein har endra temperatur/mengde diesel for å spare partikkelfilteret i nyare versjonar? Eller kan det vere for å oppnå bedre effekt? :-D

Har ikkje tatt den med ut på ein skikkeleg langtur endå, men Oslo-Ruudskogen-Oslo brukte den 0,75 ca. Har tidlegare hatt snitt på såvidt over 0,6 Oslo-Sunnmøre

Har forøvrig opplevd at regnsensoren har blitt meir "konservativ", dvs viskaren startar ikkje lenger viss det kun ramlar 3 regndropar på ruta..

Har også ein "feil" etterpå; lyset i hanskerom og bagasjerom tenner og sløkker umiddelbart dersom tenninga er på; når tenninga er av sløkker dei etter ca 1-2 sekund - er ikkje så lenge sidan eg oppdaga det, så har ikkje tatt det opp med dei som oppgraderte den endå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...