Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke sikker på hvor bensinpumpereleet er, men jeg vil sette en knapp på at hovedreleet er gåent.

Dette finner du under der sorte dekselet bak høyre støtdempertårn.

Releet er hvitt eller sølvfarget.

Du finner det samme releet i alle bmwer, så du kan jo prøve fra en annen bmw.

Min e30 døde plutselig etter et lengre opphold på bukker. Da gikk ikke bensinpumpa. Etter mye feilsøking, viste det seg å være hovedreleet.

Disse dør helt plutselig uten forvarsel.

Skrevet

jeg kjøpte bilen i dag serru. hehe...tenkte å flytte over fra 323'en min, men er ikke likt rele. og jeg har fortsatt ikke funnet ut hvem av de som er til bensinpumpa, men skal løpe å se om jeg finner no hovedrele i morgen. hva styrer hovedrele?

Skrevet

Sikker på at det ikke er likt?

Jeg flyttet over rele fra en 93 520i til en 88 e30 325i (med 86 eller 87 mod ledningsnett) når mitt røk.

I 520en var det hvitt, i 325en var det grått.

Se på skjemaet, og tallene på pinnene, så er de nok like.

Skrevet

får se i lyset i morgen. vazelina bilopphoggeri har vel noen rele liggenes.

men det er fortsatt ingen som har svart meg på hvem av de rele'ene i sikringsboksen som er til bensinpumpa.(eller er det en av de under sete) regna med at slik sto i instruksjonsboka, eller på lokket, men der tok jeg feil. mektig lei.. snart så det bli to nye ledninger fra batteri med bryter

Skrevet

da har jeg prøvd å bytte hovedrele, og bensinpumpe uten suksess. begynte å feilsøke litt, og fant ut at det ikke er gnist, eller at dysene åpnes, men har tvangsstyrt bensinpumpa så det er trykk i fuelrailsen.

har påbegynt fjerning av alarm, og startsperre for å eliminere den muligheten. noen som har noe innspill, eller har vært borti noe slikt. kan jo være hjernen som har tatt ferie.

Skrevet

er ikke ett mintgrønt rele verken i sikringsboksen, underbaksete, elelr ved hjernen. bmw trodde det var oransj, men de var ikke sikre i det hele tatt. hældigvis så er det bare 6oransje rele'er.

men hvordan finner man lettest ut at hjernen har takka for seg. tror det heller mer mot den retningen jeg altså

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...