Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 445
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Min erfaring tilsier at den blir blankere, men at det blir mye vanskeligere å vaske den dagen etterpå..

Det er ett produkt man bruker for å friske opp glans ved ankomst..

ALtså, om det er mulig å polere før avreise, og dusje lett på med UQD ved ankomst så gjør man det..

UQD har også Hydrophobic effekt, men denne optimaliseres ikke før etter 24 timer. Er lettere å holde den ren i det daglige, om denne først får satt seg skikkelig..

Siden det ikke går 24 timer før du skal ut å kjøre i regnet har hydrophobic effekten lite å si for deg, noe gjør til at du nok må vaske/shine den i morgen uansett.. Hadde det derimot gått 24 timer før så hadde det vært enklere å vaske bilen, og vanskeligere for skiten å få feste.. Den regner liksom bare av igjen..

Når du har på UQD ved ankomst får lakken en wet-look effekt, noe som er veldig stilig. Men å ha på UQD før avreise i regn, og stille bilen dagen etter ser jeg ikke poenget med.. ;)

Spar den til i morgen.. Skal alltids få hjulpet deg med å vaske bil.. Vi er tross alt minst 3 stykker (jeg, vetu03 og andypandy) som har egen svamp og water magnet vi kan hjelpe til med ;)

Skrevet
hmmmm... okey... trodde det bare var sånn man tok på for å "dhine" opp gammel polering... må bilen stå for å at det skal ha effekt?

Shiner ikke opp gammelt. Shiner opp relativt ferskt. Når kluten begynner å bli vanskelig å dra over lakken etter man har sprutet på UQD, er det tide for å re-vokse..

Skrevet

Hehe.. Gjør jo opp litt erfaringer underveis..

Som glansmiddel vil bilen din bli for skitten uansett til i morgen.. Som middel til å gjøre bilen lettere å holde ren har du ikke god nok tid..

Skrevet
Regener det litt her da så spøker med pussen idag gitt, hmm.

Neida, beg. pussen nå jeg 8) .

Regner ikke i Tønsberg eller står du i garsjen Steffan?

Ja spørs om det bare blir en dusj i vaskehallen inatt gitt :?

Skrevet

er en høytrykkspyler der oppe... Så hvis man tar med bøtte til å vaske med, å man spyler av etter tur så blir det bra.

Skrevet
Noe plass å vaske oppe ved banen der da? :)

Fint å vaske utendørs i Elverum, på Statoil. Er et kvarter unna bana, men du kommer helt sikkert kjørende gjennom Elverum antar jeg. :)

Skrevet

jeg står på shell kjellstad fra ca kvart over 6 så hiver jeg meg på motorveien ved syn av en BMW eller ti =)

Håper på bra vær... må stoppe et sted å vaske før banen:P

Skrevet
jeg står på shell kjellstad fra ca kvart over 6 så hiver jeg meg på motorveien ved syn av en BMW eller ti =)

Håper på bra vær... må stoppe et sted å vaske før banen:P

Så sent? Passerer kjellstad rundt 06 tenker jeg. Men nå er vi 2 biler fra Hokksund som tar det pent inn til oppmøte på skedsmo.. . Var det ikke oppmøte kl 07 til felleskjøring?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...