///Mysild Skrevet September 19, 2008 Forfatter Skrevet September 19, 2008 hmmmm... okey... trodde det bare var sånn man tok på for å "dhine" opp gammel polering... må bilen stå for å at det skal ha effekt?
BreitBau Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Min erfaring tilsier at den blir blankere, men at det blir mye vanskeligere å vaske den dagen etterpå.. Det er ett produkt man bruker for å friske opp glans ved ankomst.. ALtså, om det er mulig å polere før avreise, og dusje lett på med UQD ved ankomst så gjør man det.. UQD har også Hydrophobic effekt, men denne optimaliseres ikke før etter 24 timer. Er lettere å holde den ren i det daglige, om denne først får satt seg skikkelig.. Siden det ikke går 24 timer før du skal ut å kjøre i regnet har hydrophobic effekten lite å si for deg, noe gjør til at du nok må vaske/shine den i morgen uansett.. Hadde det derimot gått 24 timer før så hadde det vært enklere å vaske bilen, og vanskeligere for skiten å få feste.. Den regner liksom bare av igjen.. Når du har på UQD ved ankomst får lakken en wet-look effekt, noe som er veldig stilig. Men å ha på UQD før avreise i regn, og stille bilen dagen etter ser jeg ikke poenget med.. Spar den til i morgen.. Skal alltids få hjulpet deg med å vaske bil.. Vi er tross alt minst 3 stykker (jeg, vetu03 og andypandy) som har egen svamp og water magnet vi kan hjelpe til med
BreitBau Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 hmmmm... okey... trodde det bare var sånn man tok på for å "dhine" opp gammel polering... må bilen stå for å at det skal ha effekt? Shiner ikke opp gammelt. Shiner opp relativt ferskt. Når kluten begynner å bli vanskelig å dra over lakken etter man har sprutet på UQD, er det tide for å re-vokse..
///Mysild Skrevet September 19, 2008 Forfatter Skrevet September 19, 2008 oki... tar med QD i morra hehe... takk for oppklaring... tror vi to har mye å snakke om
BreitBau Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Hehe.. Gjør jo opp litt erfaringer underveis.. Som glansmiddel vil bilen din bli for skitten uansett til i morgen.. Som middel til å gjøre bilen lettere å holde ren har du ikke god nok tid..
Glenno Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Regener det litt her da så spøker med pussen idag gitt, hmm. Neida, beg. pussen nå jeg . Regner ikke i Tønsberg eller står du i garsjen Steffan? Ja spørs om det bare blir en dusj i vaskehallen inatt gitt
marararius Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Noe plass å vaske oppe ved banen der da?
BreitBau Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 tjah.. Er nå vann der ja.. Men om noen tar med seg høytrykk det vites ikke.. Ta med bøtte o.l.
RobertN Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 i gang med diagnose her na etterpa, men tviler jeg klarer og fa vidunderet i gang til i morra gitt.
vetu03 Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 er en høytrykkspyler der oppe... Så hvis man tar med bøtte til å vaske med, å man spyler av etter tur så blir det bra.
Bmw345tic Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Kommer en tur jeg også, men blir ikke kjøring (midlertidig motor). Skal bli gøy å se mange flotte BMWèr
316 Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 Noe plass å vaske oppe ved banen der da? Fint å vaske utendørs i Elverum, på Statoil. Er et kvarter unna bana, men du kommer helt sikkert kjørende gjennom Elverum antar jeg.
Ivrig86 Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 jeg står på shell kjellstad fra ca kvart over 6 så hiver jeg meg på motorveien ved syn av en BMW eller ti =) Håper på bra vær... må stoppe et sted å vaske før banen:P
Glenno Skrevet September 19, 2008 Skrevet September 19, 2008 jeg står på shell kjellstad fra ca kvart over 6 så hiver jeg meg på motorveien ved syn av en BMW eller ti =)Håper på bra vær... må stoppe et sted å vaske før banen:P Så sent? Passerer kjellstad rundt 06 tenker jeg. Men nå er vi 2 biler fra Hokksund som tar det pent inn til oppmøte på skedsmo.. . Var det ikke oppmøte kl 07 til felleskjøring?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå