Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 365
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

synd at du har vært så uheldig, men fy flate for en nydelig bil du har.. kunne tenkt meg denne!Den er helt riktig!

Skrevet

Jo takk for det! Er mye riktig med bilen ja, synd med litt kjipe feil som har dukket opp.

Men men, får jo ryddet opp i det men blir jo pinadø nødt til å ha bilen i noen år nå, blåser jo all egenkapital jeg får spart opp på vedlikeholdet. Men men, ender jo opp med en relativt hyggelig bil til slutt ;).

Skrevet

Jess, da var bilen hentet og jeg har begynt å bygge på kvitteringssamlingen ganske greit (spess siden forrigemann ikke hadde sååå mange av dem..).

Merker med umiddelbart følgende:

* Bilen er mye bedre å kjøre når forstillingen nå ikke har masse utslitte deler

* Bedre dempekomfort med nye dempere og fjærer bak

* Ligger "rettere" nå og har ikke sunket sammen like mye bak

* Uler ikke lenger som en ugle :P

Så alt i alt, utrolig deilig å få fått bilen tilbake.

Neste "store" ting jeg nå vil se på tror jeg er bremsene, klart at en relativt ny 3 serie kanskje har litt freshere bremser, men forskjellen er virkelig virkelig stor.

Får titte litt på det, er jo 2 tonn bil som skal stoppes her, men like fullt.. Synes bremsene er langt fra så gode som de burde være.

Noen av dere med 730d som kan si noe om hvordan dere opplever bremsene deres? Vet det er vanskelig å si noe om noe sånt over et forum, men synes mine er litt "dvaske" for å si det slik.

Edit; glemte jo å nevne det.. fikk jo sånn rep-kit til bakluken av han karen fra tyskland i posten samme dag jeg leverte bilen på verksted. Skal forsøke å få tatt en titt på det i kveld og se om det hjelper noe på lukas mindre imponerende væremåte ;).

Skrevet

Jess, var deilig å kjøre standsmessig igjen ;).

Men jeg har virkelig lite til overs for bmw og vinterføre.. Kanskje jeg ble litt bortskjemt av et par sesonger med A4 1.8 TQ, men disse bilene klarer jo ikke å komme seg frem :P. I dag måtte jeg dyttes ut, i 10 minutter, av garasjen hvor det er en bakke opp av to forbipasserende..

Da hjelper det ikke så mye å kjøre standsmessig ;).

Men skal gi vinterdekkene mine litt av skylden. De er så alt for brede. Tror det er 235 som står på der nå. Blir nok fort 16" og smalt som fy til neste sesong, potensielt også med piggdekk. Orker ikke dette her mer.. Har nå slengt 150kg singel i bagasjerommet, så får vi se om det hjelper noe. Står jeg fast da har jeg vertfall noe å strø med ;).

Ellers fungerte rep kit til bagasjeluken helt perfekt! Det var jo genialt. Når det er sagt var det virkelig knotete å få inn skruen på fyllehullet der. Irriterende nok måtte det gjøres to ganger for å etterfylle etter et par åpne -> lukke sesjoner for å få ut all luften av systemet. Men men, nå har jeg bagasjeluke som funker som den skal igjen.

Takk til dere som kom med den ebay linken!

Reparasjonen nå ja..... for å si det slik, kunne kjøpt veldig mye morsomt for hva dette kostet innkludert en 5 seters audi S4 (minus 5k) ;). Og det hadde virkelig vært en fin vinterbil :P.

Men men, nå bør ting være ganske på stell.

Lurer også veldig på om jeg ikke skal resikulere vinterfelgene (de original M felgene) til neste sesongs sommerfelger. 20" bbs'ene er sykt pene, men trenger ny gummi og etter denne lille seansen er jeg litt usikker på hva jeg egentlig vil ha råd til om en måneds tid. Men 4x vredestein sessanta burde jeg alltids klare. Da får jeg komfort i sommer vertfall.

Så uh... noen forslag til 16" vinterfelger? ;)

Skrevet
Men jeg har virkelig lite til overs for bmw og vinterføre.. Kanskje jeg ble litt bortskjemt av et par sesonger med A4 1.8 TQ, men disse bilene klarer jo ikke å komme seg frem :P. I dag måtte jeg dyttes ut, i 10 minutter, av garasjen hvor det er en bakke opp av to forbipasserende..

Forskjellen på 2-hjulstrekk kontra 4 er helt enorm, og sånn er det bare. Syns det er utrolig synd at E38 og E39 aldri ble levert med 4WD, slik som A6/A8 fra samme tidsepoke. Men når det er sagt, så er mitt møte med E38 på glatta meget positivt. Jeg kjører på (slitte) 215/65-16" Michelin X-Ice piggfrie. Stille og deilig og sitter faktisk godt. Kommer til å kjøpe samme dekk i v2 når jeg skal ha nye, enten på våren eller til neste høst.

Ellers fungerte rep kit til bagasjeluken helt perfekt! Det var jo genialt. Når det er sagt var det virkelig knotete å få inn skruen på fyllehullet der. Irriterende nok måtte det gjøres to ganger for å etterfylle etter et par åpne -> lukke sesjoner for å få ut all luften av systemet. Men men, nå har jeg bagasjeluke som funker som den skal igjen.

Takk til dere som kom med den ebay linken!

Så bra og bare hyggelig. ;) Det betyr med andre ord at det VAR olja, som forhandler mente det ikke var?

Skrevet

Tror dog forskjellen på din vinteropplevelse og min ligger i 16" 215 dekk og mine 18" 245. De ekstra mm har nok skremmende mye mer å si enn man liker å tro.

Dersom jeg ikke snubler over en kjele full av gullmynter under regnbuen så blir det nok nye vinterdekk og felger til neste sesong selv om jeg har ekstremt lyst på nye 16" vinterfelger med ny gummi NUH.

Og bagasjeluken ja... var definitivt oljen ja, kan nesten skjønne at man tok feil for det er ikke superenkelt å se forskjell på om beholdern er HELT full eller HELT tom. Greia er jo selvfølgelig at nivået skal ligge innenfor en gitt grense markert på beholderen og da er det moderat greit å se hvordan tilstanden er...

Skrevet

På vår E39 kjører vi 225/60-16 og det fungerer veldig bra (samme Michelin-dekk som Gunnar på ene akselen og Pirelli på andre pga. en punktering en gang).Tror mykheten og kontakten med underlaget den høye profilen gir kan ha mye å si og, men er greit å ha litt åpent og grovt mønster på så brede dekk når det er en del løssnø for der er det stor forskjell på de to dekktypene (Pirelli best).

Kjører uansett ganske mye på fjellet med bilene og synes BMW med bakhjulstrekk fungerer veldig bra til det!

Skrevet

Tror nok bredden på dekka dine gjør det litt vanskeligere på snø føret ja. Hadde selv 215 dekk på 16" på min tidligere E39 og syntes det fungerte veldig bra uansett føre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...