Hansh Skrevet Februar 26, 2009 Skrevet Februar 26, 2009 Stuen hos oss er formet slik at projektor var det som ble minst prangende (ikke plass i tv-kroken til sofa+bord+gangplass+tv-benk) så da gikk min samboer endelig med på dette. Vi har og den fordelen at vi ikke trenger å blende vinduer for å se TV (noe vi omtrent aldri gjør uansett) og trekker bare ned en rullegardin, eller kanskje to hvis det er mye sol, når vi skal se film i dagslys. Tror du må ha minst 50" for at savnet ikke skal bli for stort!
Christian Nyegaard Skrevet Februar 26, 2009 Forfatter Skrevet Februar 26, 2009 Hehe ja, 77" er jo moro. Ser jo aldri på TV (har til og med koblet bort videoen og sagt opp lisensen fra NRK uten å frykte noen lisenskontrollør ) men savner muligheten litt fra tid til annen. Bor også slik til at jeg får sol direkte inn, har en vindusvegg ved siden av lerretet så alt lys må bort og vekk og rullegardinene må ned. Hjelper vel ikke at jeg er alergisk for dårlig sortnivå så blir jo til at om jeg skal se noe film så skjer det etter evt. middag i sofaen (se: trenger spisebord men BMWen har knabbet alle de pengene ) for det er jo litt kjedelig å spise med alt lys av... Og ene veggen er ekstremt dominert av et rammelerret som jo kanskje ser litt vel "single mann" ut, vil ikke skremme vannet av de frøknene man tar med seg hjem heller . Nei får se, tror bare 46" eller 50" vil gjøre mye av dette litt enklere hehe. Ang BMW'en har jeg ikke hørt noe enda, gjør meg ikke så mye uansett siden jeg tidligst har tid til å hente bilen i morgen, evt. til uka. Men kan jo kanskje ta en telefon til RATS i morgen om jeg ikke har hørt noe utpå dagen en gang bare for å sjekke litt status.
Christian Nyegaard Skrevet Februar 27, 2009 Forfatter Skrevet Februar 27, 2009 Snakket med RATS, blir ikke ferdig før til uka. Så ikke noe nytt og spennende her enda Men kan se ut til at noen forsøkte å stjele hjulene på bilen utenfor bilia, var en jekk under ene bakhjulet når Ole Ringstad fra rats hadde hentet bilen og det manglet en hjulbolt. Sprø saker. Men var ingen skader på bilen el.lign så har vel gått fint, men hva faen...
Gunnar Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 Hadde vært "bra" om du fikk det på toppen av det hele..
Hansh Skrevet Februar 27, 2009 Skrevet Februar 27, 2009 Kanskje de bare var ute etter hjulbolten?? Har vel dukket opp noen som skremte de vekk i siste liten. Skremmer du bort en dame med et lerret er det feil dame! Kjører det bare rett på matt hvit vegg selv så slipper det problemet, men min samboer spiser gjerne middag i mørket mens vi ser film (selv om hun nok egentlig hadde vært fornøyd med en 32" TV) Har de ikke funnet ut noe mer om hva som kan være galt med bilen?
Christian Nyegaard Skrevet Februar 27, 2009 Forfatter Skrevet Februar 27, 2009 Dukket vel sikkert opp noen i tide ja. Jævla sprøtt vertfall.. Hehe, hvit vegg er veldig mye mer diskret, 77" med matt ramme er... relativt fremstående i stuen . Nei har som sagt kjørt prosjektor i 7-8år, tror jeg vil få helt fullstendig angst av 46" men bare en mtåe å finne ut av det på hehe.
Hansh Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 http://www.specsavers.no/ Har ikke vært borti briller/linser (bruker selv) som kan veie opp for HD-projektor og blu-ray, det er genialt!
mhane Skrevet Februar 28, 2009 Skrevet Februar 28, 2009 Har vært mye opptatt i det siste med jobb og diverse verv og så ikke denne før nå. Dette er bare trist ! For å ikke la det bli igjen et inntrykk av at 730d er en lite driftsikker bil så vil jeg bare nevne at jeg kjøpte min i begynnelsen av april 2006 og har nå kjørt ca 80 000 kilometer uten nevneverdige problemer. Min 99 mod har nå gått ca 240 000km og er fortsatt meget tight og fin. Har vel stort sett bare byttet slitedeler. Håper dette blir din siste store kostnad med bilen på mange år, for det må da vel være litt bittert å selge den nå da den stort sett er "ny" Jeg vurderer selv sterkt å kjøpe stasjonsvogn nå, men klarer ikke legge den ut for salg. Låner for tiden konebilen på jobb (småkjøring) og blir like overrasket hver gang jeg skal på langtur og sklir inn i 7eren igjen. For en forskjell, du verden hvor jeg trives, smilet kommer automatisk på plass Ikke gi opp din, tilgi og kjør videre inn i solnedgangen
Christian Nyegaard Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Skrevet Mars 1, 2009 Takk for input mhane. Kjører rundt i en 13 år gammel bil jeg har fått låne nå og jeg merker fort at 7ern er av en helt fullstendig annen klasse. Er egentlig ikke så mye igjen som irriterer meg med bilen nå, pixelfeil og litt mindre små ting. Slår meg hvor lite alt det egentlig koster å fikse opp i forhold til alt dette andre . Og ja, tror det vil være ekstremt bittert å selge bilen nå. Er nok fort en bedre løsning å bare beholde bilen og nyte den nå som jeg har byttet nesten alt . Det som også er litt irriterende er at jeg også "gruer" meg til å få tilbake bilen mtp føret det er ute nå. Må virkelig se å få tak i noen nye vinterfelger og dekk.
Hakon Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 Takk for input mhane. Kjører rundt i en 13 år gammel bil jeg har fått låne nå og jeg merker fort at 7ern er av en helt fullstendig annen klasse.Er egentlig ikke så mye igjen som irriterer meg med bilen nå, pixelfeil og litt mindre små ting. Slår meg hvor lite alt det egentlig koster å fikse opp i forhold til alt dette andre . Og ja, tror det vil være ekstremt bittert å selge bilen nå. Er nok fort en bedre løsning å bare beholde bilen og nyte den nå som jeg har byttet nesten alt . Det som også er litt irriterende er at jeg også "gruer" meg til å få tilbake bilen mtp føret det er ute nå. Må virkelig se å få tak i noen nye vinterfelger og dekk. Er du gal? Nå er det snart sommerføre. trenger ikke tenke på vinterdekk nå.. om få uker skal sommerdekk på!
Christian Nyegaard Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Skrevet Mars 1, 2009 Hehe, snart er det sommerdekk tid ja. Også kjent som enda en utgift .
Hakon Skrevet Mars 1, 2009 Skrevet Mars 1, 2009 neida... Selg BBS-felgene og kjøp noen originale brukte felger på finn.no.... 18" eller noe... bør være penger igjen i kassa da...
Christian Nyegaard Skrevet Mars 1, 2009 Forfatter Skrevet Mars 1, 2009 Tenker det blir de 18" jeg har på vinteren nå som får gjøre tjeneste som sommerfelger. Synes de er meget pene og har jo litt sansen for ting som kom originalt levert fra fabrikk . Og da kan jeg relativt enkelt finne noen originale 16" i løpet av sommeren og bruke det som vinterdekk neste år Men ja, 20" bbs utgår nok litt.
Gunnar Skrevet Mars 2, 2009 Skrevet Mars 2, 2009 18" er kjedelig utseendemessig på E38, men for kjøregleden og komfortens del bør de absolutt ikke være større. Forstår forresten ikke helt at du vegrer deg sånn til å kjøre E38 på vinterføre - tror dekkene dine må suge grundig. Jeg har ingen betenkeligheter med å kjøre 7ern uansett føre. Har sikkert sagt det før, men jeg kjører Michelin velbrukte X-Ice i 215/65-16". De er snart på 3mm, og må byttes, allikevel fungerer det fortsatt veldig bra. Isete bratte Oslo-bakker og elendige parkeringsmuligheter kan selvfølgelig være problematisk, men det er det jo med de fleste biler uten 4WD.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå