Gunnar Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Bare for å bekrefte delen jeg snakker om i døren:http://shup.com/Shup/56407/11082008112.jpg Du sitter ikke tilfeldigvis på delenummeret til hele den delen jeg evt. må skaffe meg for å få dette pent? Orker ikke sånne små synlige teite ting i bilen i lengden . Nr. 10 (schwarz): http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=51&fg=50 Det er ihvertfall selve låseknappen, så er jo da spørsmålet om lokket følger med. Det er unormalt at BMW har løse deler som ikke har delenummer. Merkelig at det ikke viser på tegningen i det hele tatt.
Fredrik Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Joda, betalte ikke 325' for bilen . Men kan vel nevne at jeg ikke kan selge bil (går alltid alt for langt ned i pris...) og klarer heller ikke prute nevneverdig når jeg skal kjøpe (har faktisk klart å "prute" OPP en bil en gang ). Så at jeg i det hele tatt gikk noe ned var, i min verden, et lite mirakel . Denne uttalelsen tror jeg må være noe av det mest ærlige jeg har lest her inne noen gang... uansett gratulerer med en fin bil...
Richie85 Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 gratulerer med knall fin bil!Så denne på finn en stund, synes den var et helt riktig utgangspunkt, men syntes prisantydning var noe stiv. Håper du fikk dratt ned prisen noe med tanke på feilene som du listet opp her? Jo takk for det . Joda, betalte ikke 325' for bilen . Men kan vel nevne at jeg ikke kan selge bil (går alltid alt for langt ned i pris...) og klarer heller ikke prute nevneverdig når jeg skal kjøpe (har faktisk klart å "prute" OPP en bil en gang ). Så at jeg i det hele tatt gikk noe ned var, i min verden, et lite mirakel . hehehe! Hørtes artig ut! Da ringer jeg deg neste gang jeg skal selge bil, så kan du være kjøper:P hehe Bilen er råfin! Håper du blir fornøyd med den! Kan tenke meg det er et pent drag i den
Gunnar Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Oh my. Det var en sinnsyk pris! Det viktigste er selvfølgelig at du er fornøyd, men du vil nok gå på et grundig tap på denne.
Christian Nyegaard Skrevet August 11, 2008 Forfatter Skrevet August 11, 2008 Hehe jepp, regner ikke akkurat med at denne blir trivelig å selge på nytt . Men tenkte som så at man har (minst) 10% verditap i året og når 99 modeller ligger rundt 250-260' er det strengt tatt ikke så galt for rundt 300 for en 2001 mod. Dette er min nye livsløgn og jeg holder meg til den! Tusen takk for linken til delenummeret Gunnar. Koster knapt 40 kroner hos gs så sender en epost til bilia (som jeg jobber ved siden av) så får vi se om de kan skaffe og hva de skal ha . Flotte greier. Ellers ble servoulydene borte når jeg fyllte opp ca 0.6 liter av den dyre og fine pentosin oljen i dag etter jobb. Spørsmålet da blir jo selvfølgelig hvorfor den mangler 0.6 liter olje mindre enn 1 år siden forrige inspeksjon 2. Får se om det dukker opp noen lekasjer som kan sette meg på riktig spor eller be verkstedet se om de finner noen åpenbare problemer når jeg skal ha den på oljeservice straks. Diesel er virkelig en behagelig motor i denne. Har aldri hatt diesel før og var ekstremt skeptisk men dette er virkelig, virkelig behagelig. Begge audi'ene jeg solgte i sommer gikk jo bedre (spess 100'en med rundt 400 hk ) men dette er bare... mektig og behagelig på en gang. Nydelig! Når det gjelder telefon problemet fikk jeg egentlig ikke sett så alt for mye på det, ble heller veldig mye kjøring rundt om kring i dag . Brukt rundt 20 liter diesel på 1 dag med å putre rundt og kose meg. Men bare for å bekrefte at jeg ser på riktig boks her, det er den jeg så lekkert har laget en runding rundt her som er telefon modulen ikke sant?
Ellingsen B. Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Gratulerer med skikkelig lekker E38. Helt perfekte felger, fargevalg og ikke minst utstyr
Christian Nyegaard Skrevet August 11, 2008 Forfatter Skrevet August 11, 2008 Jo takk for det! Godt fornøyd med at en eller annen tysk luring i sin tid klarte å spece opp noe jeg virkelig kan like . Forresten, noen som vet hva i alleste dager dette er for noe? 978 INNOVATION PACKAGE Har ikke klart å finne ut av det men jeg klarte jo åpenbart ikke å finne "låseknoppen" på realoem.com heller så jeg begynner å stille mine egne søkeevner litt i tvil .
mhane Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 Hei Når det gjelder speilene dine så er det bare å skru av dekslene på undersiden og smøre opp med feks 6-66 eller til nød 5-56. Når du gjør dette bryter du speilene frem og tilbake (blir ikke ødelagt det er jo funksjonen som skal beskytte gående) så kan du til slutt få noen til å hjelpe speilene ut og inn når du trykker på knappen. Etter litt ettersmøring vil de gå knirkefritt. Ellers kan du jo kikke i tråden min om hva du har i vente av understells vedlikehold og diverse.
Christian Nyegaard Skrevet August 11, 2008 Forfatter Skrevet August 11, 2008 Ohh genialt, tusen takk for tipset! Har lest tråden din sporadisk som uregistrert på forumet og joda, blir nok "noe" kos fremover . En del skal være byttet allerede og bilen kjennes relativt tight og fin ut, men man vet jo strengt tatt aldri. Er som du sier 2 tonn bil på norske veier.
Gunnar Skrevet August 11, 2008 Skrevet August 11, 2008 3-litersdieselen er en kjempefin motor, og passer bra i 7ern. Den kan jo dessuten chippes om du føler det er for lite futt i den. Hvis du kom ned mot 300 så er det ikke så ille allikevel. Da hentet du inn nesten et års tap på pruting. Når det gjelder mobilmodulen, så har du en nyere telefon enn meg, så jeg kan ikke si det helt sikkert. Jeg har telefon med simkort under telefonen, og mobilmodul bak der du har ringet rundt som også har sim-slot. Det er der jeg har simkortet mitt. Da jeg plugga ut connectoren ble alt svart.
Christian Nyegaard Skrevet August 12, 2008 Forfatter Skrevet August 12, 2008 Okay, men da vet jeg vertfall hvor jeg skal starte . Får vel bare demontere litt bak der og se om jeg finner noe umiddelbart galt. La merke til at den store modulen helt i front av bildet muligens er litt løs. Har tenk på chip osv men som jeg så vidt har nevnt er det utrolig deilig å ha en bil hvor biltilsynet ikke har noe farlig på meg . Felgene er ikke skrevet i vognkortet men å legge om til vinterdekk for å godkjenne ved mangellapp skal jeg alltids klare å leve med. Which reminds me, går kanskje ann å få godkjent forskjellig bredde på disse ?
Christian Nyegaard Skrevet August 12, 2008 Forfatter Skrevet August 12, 2008 Det er ihvertfall selve låseknappen, så er jo da spørsmålet om lokket følger med. Det er unormalt at BMW har løse deler som ikke har delenummer. Merkelig at det ikke viser på tegningen i det hele tatt. BMW skulle ha 35,- for denne så bestillte, dukker opp i løpet av uka . Så får vi se om "lokket" er der eller ikke, til 35,- er det verdt å sjekke opp uansett . Skal teste CRC trikset på speilene etterpå, fikk bare tak i 5-56 så får se hvordan det fungerer.
Gunnar Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 Forstår at det er digg å ha en lovlig bil. Er litt samme sted selv. Hadde en ikke godkjent ombygd M5 før 7ern (og en ikke godkjent ombygd 535 før det), og det er litt bedriten følelse å kjøre rundt med. Alltid fare for å bli huka inn. Vi har fått smått og sånt, så det er andre ting å tenke på enn å snike seg unna trafikkontroller. Forskjellig bredde kan være vanskelig å godkjenne, men du kan være heldig også. Da jeg snakket med BT så var de ikke interessert i å ta inn bilen til kontroll i det hele tatt selv om jeg hadde 20" - så lenge det var innenfor +/- 7.5mm på innpress på hver side og +/-5% rulleomkrets, så var de lovlige samme pokker var beskjeden jeg fikk, men jeg kunne høre med BMW om de hadde papirer på det hvis jeg fikk mye trøbbel langs veiene. Antar det er BMW som er sentrale om det skal godkjennes med forskjellig dim foran og bak også - eventuelt om vi kan bruke papirer fra noe Alpina-greier. De har nok blitt levert med det originalt. Men egentlig har jeg ikke brydd meg. Har piggfrie vinterdekk i originaldimensjon, så det er ikke noe problem å slenge på de for visning samme når på året. Ang. 5-56 - den funker bra, men jeg tror faktisk den grymmeste jeg har vært borti er Valvoline sine 1299WD. Den er sykt bra, men det kan ta dager/uker og så plutselig er alt bra.
mhane Skrevet August 12, 2008 Skrevet August 12, 2008 Ang. 5-56 - den funker bra, men jeg tror faktisk den grymmeste jeg har vært borti er Valvoline sine 1299WD. Den er sykt bra, men det kan ta dager/uker og så plutselig er alt bra. Problemet med 5-56 slik jeg ser det er at smøre effekten forsvinner etter relativ kort tid. Derfor har jeg gått over til 6-66 som jeg synes varer mye lengre. Skal prøve den Valvoline 1299WD, alltid på jakt etter det ultimate smøremiddel....
Christian Nyegaard Skrevet August 12, 2008 Forfatter Skrevet August 12, 2008 Får se hva jeg gjør ang felger, tror faktisk man får TUV papirer på 20" alpina med forskjellig bredde men aldri godt å si. Bilen eu kontrolleres jo i januar så den står jo da på 18" alu som i sin tid var originale felger . Litt flaks skal man jo ha.. Smøremiddel ja.. 5-56 har jeg jo brukt på andre ting tidligere og ser poenget med at det ikke varer evig. Leste litt om 6-66 når mhane begynte å tipse om det og er jo utviklet for marint bruk. Det er jo egentlig ideelt mtp norske vinterveier drunket i salt . Bare å finne en forhandler så blir det bra. (ironisk nok er panvulk, som er importøren av crc, ca 100 meter fra der jeg bor..). Men 5-56'en får holde inntil det ordner seg. Anyhoo, fikk tid til å titte litt på speilene i dag. Var jo dog ikke snakk om at jeg faktisk fikk løs de skruene, skjedde strengt tatt ikke stort mer enn at jeg mer eller mindre strippa begge hodene . Nuhvel, ingen krise da jeg fant ut at det var relativt greit å meget forsiktig løfte opp motsatt side av selve dekselet og lirke inn røret fra CRC boksen. Fikk da action på pasasjersiden men ble ikke nok "jokking" på førersiden og skulle plukke opp en kamerat for å spise middag så måtte nesten bare dra før jeg ble ferdig. Usikker på om jeg får gjort resten i morgen siden jeg må ut å spise med jobben (som jo egentlig er en hyggelig greie ). Men fikk sett at prinsippet fungerer 100% og det var jo knallbra. Flott tips, tusen takk! Fikk også den nye nøkkelringen min i posten i dag: Disse koster vel så vidt meg bekjent 4-500 hos bmw, stikker du på ebay har du dem for godt og vel under halvparten av det . Kanskje en litt drøy pris for en nøkkelring (vertfall i følge min samboer, hun så liksom ikke helt sjarmen ) men synes den er litt sjarmerende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå