Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...
Skrevet

Da har jeg tatt et valg om hvilken rekkefølge jeg skal gjennomføre prosjektene mine i, å jeg har kommet fram til at jeg starter med denne! :) M3'n venter jo bare på engangsavgiften og caben er rustfri, mens denne har fått flere og flere rustbobler som stikker seg fram, så for at denne ikke skal bli noe værre enn den allerede er, så tar jeg den først.

Den som ikke tåler å se en møkkete bil, se vekk! Tenkte jeg skulle vaske den å sette den bort, men ble brått mange kuldegrader, så har ikke fått vaska den. Blir vel å spyle over den fort en dag jeg holder på tenker jeg. ;) Motorrommet er også meget skittent. Jeg har ikke brydd meg så veldig hardt om hvordan det ser ut, da det er uferdig. Har planer for hvordan det skal bli, men de er dessverre et godt stykke fram i tid enda. :( Men, alt til sin tid!

Her har jeg da vertfall fått den inn der hvor jeg skal holde på. ;)

rwh69473ccj5xts8l5bc.jpg

Ikke godt å se, men jeg har tatt ut stoler og matter å lagt det på lager nede i kjelleren hjemme.

Dashbordet ryker vel også ut, og nedi der en dag.

mry3lmzo603f57387oks.jpg

Et lite oversiktsbilde

asru4el16lcegcv8w5gg.jpg

Så til grunnen til att denne blir prioritert nå: Rust... Planen er å bytte alle karosserideler som kan skruves av. Dvs panser, framskjermer, dører, bagasjeluke og takluke. Har en forholdsvis rustfri takluke fra delebilen, men lurer faktisk på å kjøpe splitter ny likevel, så er jeg sikker på at den er rustfri. Alt av deler skal selvfølgelig være originalt. ;) Derfor vil det nokk dra ut litt i tiden, da det er ganske kostbart, men tror nokk den skal være klar til våren. ;)

6u4z6k8e56zp77vafc1m.jpg

lcu5ykm694nsqz19ifpd.jpg

Panser av. Et EKSTREMT møkkete motorrom skjuler seg under. Skjemmes nesten!

4palmdcb9fc5klhn1ay4.jpg

Frontfanger og steinbrett av. Legg merke til den profesjonelle innfestningen i ned-kant av radiatoren.. #-o Blir vel å sveise inn originale fester der tenker jeg. Skar ut av en gammel delebil for lenge siden, men har ikke blitt noe med meg.

hl9fwb9ecbto9wgxu9op.jpg

536mzqihfp207ngetgnn.jpg

Bak

ino1vj3tqrefgkz02qoz.jpg

Framskjermer av

rnc9tz2xlneu77x8nwn1.jpg

x1qz0y7vqkg0qkg8anuv.jpg

Hvordan skjermen så ut under skjørtene..

6xthxl5bk3bnacv6ne1v.jpg

Det var alt for i dag, og jeg går arbeidshelg i møte, så blir vel ikke noe updates i helga heller tenker jeg. Men har vertfall startet nå! :) Fikk forresten telefon om at jeg har fått fast jobb i dag og, så da er vel finans sikret vertfall! :applause::happybday:

Skal lakke opp i diamantsvart, men lurer på å ha slik sølvstripe nederst, som E34 M5 har. Noen som har noen formening om det??

Skrevet

Hadde også gått for sølvstriper.. Men, jeg er av den formening at bilen skulle hatt preface rumpe.. Om ikke blir det mye jobb og tilpasse M-tech hekken på facelift-rævva..!

Og gratulerer så mye med fast jobb, Lars-Emil! :) Da skulle det ligge til rette for planene da ;)

Skrevet

Er ikke helt sikker på baken enda.. Liker facelift bakende best, men skulle jo hatt m-tech 1 bak og, for å få komplett striper rundt bilen. Skal prøve å skaffe en fanger å se eventuelt hvor mye jobb det blir å få det til å passe.

Det jeg og er litt bekymret for ang. m-tech 1 på facelift hekk er om det blekket som er der fra før stikker lenger ned enn hva fangeren gjør. Om det er tilfelle så er det jo uaktuelt. Da blir det bare teit.. :P

Skrevet

Det blir jo en del tilpasning for å få M-Tech1 hekk på faceliftrompa da.. Skallet til hekken er jo festet på fangeren på preface.. Det har du vel i utgangspunktet ikke muligheter til på faceliften.. Facelift fangeren er også lengre/bredere enn preface.. Blekket under fangeren er jo minste problemet.. Det kan du jo skjære vekk nedentil, slik at M-tech hekken kommer innunder helt nederst..

Men jeg har sagt det før, og sier det igjen: Bytt til preface bakplate min gode mann ;)

Skrevet

Meget god følelse med fast jobb ja! :D

Jaa, har da litt.. Tenkte å få lagt opp, å bygd stereo og div i den etterhvert, men rustsveisinga kommer selvsagt først. Må bare få handlet inn litt platedeler, så blir det vel lakk etterhvert. Blir vel ikke før det nermer seg vår tenker jeg.

Blir å rocke Lux i vinter ja! :headbang: Må virkelig passe meg for fartssonene i den!! :lol:

Skrevet

Se her ja:)

Grattulerer med fast jobb!

Syns ikke du MÅ bytte bakplate, selv om det hadde vært best IMO. Men ser ingen poeng med å modde mtech hekken på fl plastikfanger. Den fram er vel stål? Tror ikke det blir seende bedre ut liksom. Fangern gjør jo ikke så mye utav seg "under" mtech hekken:p

Skrevet

Takk for det! :)

Hmm.. Jeg går ikke bort fra mtech 1 front og sider vertfall. De er desidert penest etter min mening. Men hvordan er M-tech 1 baken da? Har aldri tatt i en slik før jeg. Men jeg regner med at den er delbar, slik at man kan droppe selve fangeren å få festa den plastleppa i enten plastfanger eller karosseri på ett eller annet viset? Er jo kun den leppa under støtfangeren jeg vil bruke. Vil fortsatt ha plastfanger på.

Skrevet

Mtech 1 må du vell ha stålfanger på?, trodde den var feste utenpå stålfangeren på ett vis?, Jørgen veit nokk dette bedre enn meg:-), tror facelift lykter og m tech1 hadde blitt rått!!:-)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet
Takk for det! :)

Hmm.. Jeg går ikke bort fra mtech 1 front og sider vertfall. De er desidert penest etter min mening. Men hvordan er M-tech 1 baken da? Har aldri tatt i en slik før jeg. Men jeg regner med at den er delbar, slik at man kan droppe selve fangeren å få festa den plastleppa i enten plastfanger eller karosseri på ett eller annet viset? Er jo kun den leppa under støtfangeren jeg vil bruke. Vil fortsatt ha plastfanger på.

På preface er den under den gummilista som går langsmed der, skrudd fast. går helt sikkert å modde den på plastfanger,men det blir jo litt jobb, hvis du uansett skal bytte bakplate og bakskjermene så kan du jo fyre på preface! :-)

Grom bil det her! stå på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...