Gå til innhold

Chipping av Bimmere etter 95 ,bensinmotorer

Sir Hofstad
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Har en Alpina 3,2 liter motor. 98 modell basert på M52 motoren med enkel Vanos. Snakket med en som selv er dyktig på chiping, og han anbefalte å la Alpinadataene være i fred. Vet ikke hva dine kontakter sier?

Leste tidligere at du kunne fjene EWS sperren i hjernen. Stemmer det?Tror du har skrevet tidligere at en bare trenger å klippe en ledning. Har egentlig delene til EWSen og, men det er jo lettere å slippe det.

Hvor mye koster dette?

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var godt å vite. Har hørt andre si noe tilsvarende. At Alpina får mer kraft ut av motorene på lavere turtall.

Har bare kjørt en Alpina. Min svogers B5 2007 mod med 500 hk. Ikke noe understatement å si at det er den beste bilen jeg har kjørt. Kanskje med konkurranse av hans søndagsbil, Ferrari F430. Den prøvde jeg bare en liten tur.

Da skulle kanskje en E39 med Alpinamotor og M5 bremser og M5 bakaksling med sperre være en populær bil om et par måneder? Eller en E36 med M3 understell og interiør.

Du står veldig på du Hofstad. Det er bra.

Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 høres spennende ut, men slår ikke en e36 med samme, der jeg ville ranket den over M3...

Fordi det sannsynligvis blir en sleeper.

Men det er meg :D

Hadde jo planer om å bygge 3,0 til 325en, men alle her inne mente det ville lande på ca 220 ca.

Så når det ble vist frem dynopapirer på en B3 med 275 var det ikke flere kommentarer.

Og står på jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...