BMW 2002 Fredrik Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Jeg er av samme oppfatning som flere her inne, nemlig skeptisk til bakgårdsforhandlere. Kunne selv tenke meg en chip fra Hartge, og da hadde jeg aldri vært redd for å skrive chiptrimmet av Hartge i annonsen. Syns forøverig det er litt rart at mange av disse bakgårdsforhandlerne opperer med ca like mange Nm som hartge (på min bil 150kh diesel) men har mange flere HK. Igjen er HK verdien utregnet fra nettopp NM og turtall. Ut over dette kan ikke alle disse forhandlerne utgi benkepapirer, noe nettopp Hartge kan.
znork Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 jeg synes at 18921,- + montering er for dyrt, så denne utgår for min del. halv pris * 9460,50 + montering * hadde vært mer rett pris i mine øyne, fortsatt dobbelt så dyrt som "bakgårdsforhandlerne".
Fredrik Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 jeg synes at 18921,- + montering er for dyrt, så denne utgår for min del. halv pris * 9460,50 + montering * hadde vært mer rett pris i mine øyne, fortsatt dobbelt så dyrt som "bakgårdsforhandlerne". Hartge´s chip er dyr, men så gir de en seriøs garanti mot motor og drivlinjehavari også... det er det verdt på biler som koster en halv million kroner eller mer...
Ellingsen B. Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Eller at de ikke klarer å prestere mer Det tror jeg nok... chiptrimming er ikke akkurat rocketscience. Som med all annen teknikk baserer det hele seg på en balansegang mellom muligheter og kostnader. Et godt eksempel er hva som er byttet ut av deler mellom de enkelte 320d modellene... en ny clutch og gearkasse var nødvendig ved overgangen fra 136 HK utgaven til 150 HK utgaven. Dette var også nødvendig ved overgangen mellom 320d med 177 HK og 325d med 197 HK. I realiteten er det imidlertid momentet som avgjør hvor mye en clutch eller en gearkasse tåler så overgangene går ved hhv. 280 Nm og 400 Nm. BMW leker ikke butikk de heller så denne utviklingen er nok nødvendig for å sikre en tilfredstillende driftsikkerhet. Det var ironi såklart.
Fredrik Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Det var ironi såklart. OK, men ironi er en vanskelig disiplin i et skriftelig forum... det er lettere når man sitter overfor hverandre...
Ellingsen B. Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Det var ironi såklart. OK, men ironi er en vanskelig disiplin i et skriftelig forum... det er lettere når man sitter overfor hverandre... Det er sant, men jeg skrev lol bak og vil tro at alle her inne vet at Hartge er en av de fremste og ledende på tuning til BMW.
Fredrik Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Det er sant, men jeg skrev lol bak og vil tro at alle her inne vet at Hartge er en av de fremste og ledende på tuning til BMW. OK... min feil, men hvis vi ser bort fra den første setningen i innlegget er resten av innlegget relevant nok...
Endre Hånde Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Ser da ut som en boks? Er det plutselig like bra som chip/programering nå da? Ser jo ut til at schnitzer har det samme: 210hk 420nm
Fredrik Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Ser da ut som en boks? Er det plutselig like bra som chip/programering nå da? Ser jo ut til at schnitzer har det samme: 210hk 420nm Det er mulig at vi blander begrepene, men poenget her er hvem som leverer utstyret... både Hartge og AC Schnitzer er seriøse leverandører. Jeg er imidlertid usikker på om AS Schnitzer inkluderer en garanti utover selve boksen/chippen...
Endre Hånde Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Har full garanti hos AC og. Ivertfall ifølge Bavaria.. Men det jeg stusser på er jo at det ser ut til å være powerbokser hos begge to.. Meg kjent så kødder jo vel de bare med signalene til ecu?
Fredrik Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Men det jeg stusser på er jo at det ser ut til å være powerbokser hos begge to.. Meg kjent så kødder jo vel de bare med signalene til ecu? Tradisjonelt har det jo vært slik, men kanskje powerboksene nå kan videreformidle flere signalparametere enn tidligere....
Endre Hånde Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Nja kanskje det.. Må si jeg er litt skeptisk. Men til neste år så sitter vel en av disse på min bil sammen med Eisenmann eksos. (Eisenmann skulle få ferdig eksos til min iløpet av høsten)
Stratos Skrevet September 7, 2008 Forfatter Skrevet September 7, 2008 Noen som vet hva AC schnitzer tar for sin utgave?
Endre Hånde Skrevet September 8, 2008 Skrevet September 8, 2008 rett i overkant av 20000 mener jeg. Nå har forresten Remus kommet med bakpotte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå